حضور چهار کشور خارجی در کنفرانس انقلاب صنعتی چهارم در اصفهان

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان در حالی پایتخت صنعتی ایران است که دچار چالش‌ها و معضلات اساسی و عدیده‌ای شده که باید برای آن چاره اندیشی شود.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان در حالی پایتخت صنعتی ایران است که دچار چالش‌ها و معضلات اساسی و عدیده‌ای شده که باید برای آن چاره اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود گلشیرازی صبح دوشنبه، در نشست خبری سومین کنفرانس چهارمین انقلاب صنعتی در اتاق بازرگانی اظهار داشت: در استان اصفهان، بیش از ۱۰۰ دانشگاه و مرکز و موسسه آموزشی فعالیت می کند که بستر مناسبی برای تربیت و تامین نیروی کار به حساب می‌آید بنابراین می‌توان با برنامه ریزی مناسب و با استفاده از ظرفیت‌های موجود بر معضلات و مشکلات فائق آمد.

وی اعلام کرد: اتاق بازرگانی به عبارتی مسئولیت رگولاتوری دارد، به این معنی که نیازها را پیش بینی و با توجه به امکانات و پتانسیل‌های موجود، سیاست گذاران، بنگاه‌ها و آحاد مردم را تجهیز می‌کند.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به تاریخچه انقلاب‌های صنعتی اول تا سوم به موضوع انقلاب صنعتی چهارم پرداخت و بیان داشت: خودروهای بدون سرنشین پهبادها و ربات‌ها نمونه‌هایی از انقلاب صنعتی چهارم هستند، اما سوال اینجاست که این انقلاب اخیر چه تاثیری در کسب و کار و وضعیت اقتصادی خواهند گذاشت؟.

گلشیرازی با اشاره به برگزاری سومین کنفرانس بین المللی انقلاب صنعتی چهارم، اظهار کرد: اتاق بازرگانی اصفهان در حوزه صادرات و شرکت‌های مدیریت صادرات و در حوزه تجارت الکترونیک و ICT همواره از صاحبان ایده حمایت می‌کند و در این زمینه پیشقدم است.

وی افزود: هدف از برگزاری کنفرانس انقلاب صنعتی چهارم در اصفهان این است که صاحبان صنایع و واحدهای صنعتی در اصفهان بدانند که دنیا در حال تغییر و به روز شدن است و اگر خود را به روز نکنند محکوم به فنا خواهند بود.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در رابطه با جریان علم و دانش در کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در ماه آینده، با دانشگاه اشتین بایز آلمان برای تبادل دانش توافقی انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: حوزه تجارت الکترونیک و ICT از جمله حوزه‌هایی است که کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان به صورت ویژه به آن پرداخته و این حوزه در سند راهبردی نیز سهم بسیاری داشته است. هم‌چنین در سند راهبردی، راه اندازی مرکز رشد صادرات استان مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است.

حضور چهار کشور خارجی در کنفرانس انقلاب صنعتی چهارم در اصفهان

دبیر اجرایی سومین کنفرانس بین المللی انقلاب صنعتی چهارم گفت: با آغاز سومین کنفرانس بین المللی انقلاب صنعتی چهارم از کشورهای فرانسه، ایتالیا، آلمان و پرتقال حضور دارند.

سعید صنایعی نیز در این نشست اظهار داشت: سومین کنفرانس چهارمین انقلاب صنعتی در ۲۴ تیرماه در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی کنفرانس در استان اصفهان ادامه داد: حرکت سریع انقلاب صنعتی چهارم باعث شد تا این کنفرانس برای سومین بار در ایران برگزار شود.

صنایعی اعلام کرد: قرار است شش استاد که از صاحبان مشاغل در اتحادیه اروپا از کشورهای فرانسه، آلمان، پرتغال و ایتالیا هستند، به اصفهان سفر کنند تا صاحبان کسب و کار از حضور آن‌ها بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: وضعیت اقتصاد چهارمین انقلاب صنعتی، مراکز خرید هوشمند، گردشگری و خدمات گردشگری، فناوری‌های نوین و شرکت‌های حوزه مصالح ساختمانی و ساختمان سازی از تامین کالا تا مصرف از محورهای کنفرانس در اصفهان خواهد بود.

صنایعی با بیان اینکه در این کنفرانس شش مهمان خارجی از ۴ کشور آروپایی حضور دارند، ادامه داد: استان اصفهان پایتخت صنعتی ایران است و برگزاری چنین کنفرانس‌ها در استان لازم و ضروری است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار