نخستین‌ها در اصفهان با گروه تورهای صبا و گردشگران

گردهمایی بزرگ آژانس هواپیمایی گردشگران و گروه تورهای صبا با حضور بسیاری از نمایندگان آژانس‌های هواپیمایی هفته گذشته در هتل آسمان اصفهان برگزار شد. در این مراسم مدیران فنی، مدیران فروش و همچنین اعضای هیئت‌مدیره آژانس‌های هواپیمایی فعال در اصفهان برای تعامل و همکاری بیشتر حضور داشتند.

نخستین‌ها در اصفهان با گروه تورهای صبا و گردشگران

گردهمایی بزرگ آژانس هواپیمایی گردشگران و گروه تورهای صبا با حضور بسیاری از نمایندگان آژانس‌های هواپیمایی هفته گذشته در هتل آسمان اصفهان برگزار شد. در این مراسم مدیران فنی، مدیران فروش و همچنین اعضای هیئت‌مدیره آژانس‌های هواپیمایی فعال در اصفهان برای تعامل و همکاری بیشتر حضور داشتند. رئیس هیئت‌مدیره شرکت خدمات مسافرتی گردشگران در این گردهمایی گفت: گروه تورهای صبا در سال 1390 پایه‌گذاری شد. قبل از آن اولین پرواز را از اصفهان به مقصد استانبول در 15 خرداد 1390 شروع کردیم و در طول سه ماه و نیم تابستان آن سال موفق شدیم هفته‌ای یک پرواز انجام دهیم. بعد از آن آقای فرنیا با همتی که داشتند گروه تورهای صبا را روزبه‌روز گسترش دادند. حاج اسماعیلی ادامه داد: فعالیت گروه تورهای صبا عمدتاً چارتر پروازهای خارجی و در بعضی از فصول پروازهای داخلی مثل پرواز رشت بوده که انجام شده و به لطف همه همکاران در دفاتر اصفهان، یزد، شیراز و چهارمحال بختیاری، گروه صبا موفق شد روند رو به رشد خوبی را پی بگیرد. مدیر گروه تورهای صبا با بیان اینکه موفق شدیم امسال برای نخستین بار از اصفهان پرواز مستقیم به مسکو و به صورت ضربدری به سن‌پترزبورگ داشته باشیم که به صورت مشارکتی انجام شد، اظهار داشت: پرواز به مسکو دوم تیرماه و پرواز سن‌پترزبورگ هفته بعد یعنی نهم تیرماه سال جاری صورت گرفت و می‌خواهیم تا پایان تابستان این پروازهای سخت و سنگین را ادامه دهیم. وی بیان کرد: ما همچنین پروازهای هفتگی هواپیمایی تلویند(Tailwind) را به مقصد آنتالیا، پرواز به مقصد تفلیس در روزهای سه‌شنبه و جمعه که به صورت مشارکتی است و پرواز به مقصد شارجه که با شرکت ایرعربیا در روزهای یکشنبه و چهارشنبه و جمعه است را نیز داریم. حاج اسماعیلی خاطرنشان کرد: پروازهای استانبول و باکو را نیز در برنامه‌هایمان داریم که از اواسط ماه آینده اجرایی می‌شود. وی با اشاره به اینکه هدف از این گردهمایی دیدار مجدد همکاران در آژانس‌ها و ارائه برنامه‌ها است تا بتوانیم انتخاب نخست آژانس‌ها برای همکاری باشیم، گفت: حتماً همکاران ما اشکالاتی از ما می‌گیرند که تلاش می‌کنیم به سمت سیستمی شدن پیش برویم تا نظرات شخصی دخیل نباشد. رئیس هیئت‌مدیره شرکت خدمات مسافرتی گردشگران افزود: گروه تورهای صبا سعی در بهبود روند پذیرش، پاسخگویی و تعامل دارد و این نیاز است که شما همکاران نظرات و پیشنهادات سازنده خودتان را به ما اعلام کنید.

مناسب‌ترین قیمت پروازها در آژانس هواپیمایی گردشگران

در ادامه این مراسم، مدیرعامل آژانس هواپیمایی گردشگران نیز سخن گفت. فرنیا گفت: آژانس‌ هواپیمایی گردشگران بیشترین تعداد قراردادهای پرواز چارتر در مسیرهای خارجی را به نام خود ثبت کرده و بر همین اساس، مناسب‌ترین قیمت پروازها ارائه می‌کنیم و سعی کرده‌ایم بازار را متعادل نگه‌داریم. وی افزود: دو سال پیش که هواپیمایی ایرعربیا به اصفهان آمد، به میزانی که اکنون از پروازها استقبال می‌شود، طبیعتاً استقبال نمی‌شد. ولی با توجه به ویژگی‌هایی که این هواپیمایی دارد، همچون خدمات و ساعات پرواز و هواپیماهای نو اکنون جا افتاده است و بیشتر از سال‌های قبل متقاضی دارد. رئیس هیئت‌مدیره شرکت‌ گردشگران کیان‌صبا با بیان اینکه تورهای آنتالیا با هواپیمایی تلویند به مدت شش شب و هفت روز از سوی این آژانس ارائه می‌شود، ادامه داد: سه سال متوالی با کارگزار اُلدتوشبا(Old Tusba) در ترکیه کار می‌کردیم و بنا به ‌دلایلی از نوروز امسال با کارگزار دیگری به نام کلیت گلوبال(Kilit Global) یکی از بزرگترین کارگزارهای ترکیه کار می‌کنیم. این کارگزار بیست هتل زیر نظر دارد که از این تعداد مالک 10 هتل است و برای همین هم در زمینه هتل ابتکار عمل بسیاری دارد. رئیس هیئت مدیره شرکت‌های گاتو تراول مالزی و گاتو تراول گرجستان اظهار داشت: نخستین پروازی که از اصفهان برای آنتالیا برنامه‌ریزی شد در سال 83 بود که ما نیز در آن به همراه شرکت‌های دیگر دست داشتیم. وی تصریح کرد: تا این لحظه یادم نمی‌آید که در اصفهان پرواز روز جمعه داشته باشیم. چون تقاضا کننده زیاد داشت و چارترکننده‌های تهران اجازه نمیدادند سهمی به دیگر شهرها برسد. اما امسال برای اولین‌بار پرواز روز جمعه به مدت شش شب از اصفهان به آنتالیا را برنامه‌ریزی کردیم و انجام دادیم که تا این لحظه همه این پروازها 100 درصد پر شده و صندلی خالی نداشتیم و امیدواریم تا آخر تابستان به همین منوال پیش‌رود. فرنیا بیان کرد: ما همیشه برای تعامل و همکاری با دیگر شرکت‌ها حاضر هستیم و به هیچ‌وجه به دنبال انحصار نیستیم.

گروه صبا به دنبال ایجاد مسیرهای جدید پروازی

وی با بیان اینکه اولین پرواز ما به مقصد گرجستان در خردادماه سال گذشته انجام گرفت و اولین آژانسی بودیم که این مسیر را باز کردیم، گفت: سابقه گروه صبا مشخص است و همیشه سعی می‌کنیم مسیرهای جدیدی را باز کنیم. نه‌تنها مسیرهای خارجی که درباره مسیرهای داخلی هم همین‌طور است. مانند مسیر رشت و پروازهای شمالی که تا زمان خودش برگزار نشده بود و با شروع ما استقبال خیلی خوبی هم از آن‌ها شد. مدیرعامل شرکت خدمات مسافرتی گردشگران افزود: همچنین برای اولین‌بار مسیرهای روسیه و میکس با استانبول و ترکیه را در سال 94 انجام دادیم و در تابستان آن سال حدود 12 گروه سی نفره را از اصفهان به روسیه بردیم. وی با اشاره به اینکه خوشحالیم روی مسیرهایی سرمایه‌گذاری کردیم که قبلاً کسی روی آن‌ها ریسک نکرده بود، اظهار داشت: البته توان را همه دارند. اما برای سرمایه‌گذاری روی این مسیرها باید پشتکار داشت و همکاران ما در گروه صبا واقعاً تلاش می‌کنند. همچنین آژانس‌ها از پروازهای جدید در اصفهان استقبال می‌کنند و هر پرواز جدید باز شود در درجه اول منفعت آن برای آژانس‌های اصفهان خواهد بود. فرنیا گفت: در همه پروازها همیشه چارترکننده‌ها سود نمی‌برند، اما آژانس‌ها می‌توانند نفع ببرند. وی بیان کرد: بهترین روز برای پرواز به روسیه روز جمعه است که صورت می‌گیرد که یک هفته مسکو و یک هفته هم سن‌پترزبورگ هستند. مدیرعامل شرکت‌های گاتو تراول مالزی و گاتو تراول گرجستان تصریح کرد: کنسولگری روسیه در اصفهان برای اعطاء ویزا بسیار همکاری می‌کنند و گاهی در کمتر از چند روز ویزا صادر می‌کنند. به‌طوری‌که گاهی از تهران برای گرفتن ویزا به کنسولگری روسیه در اصفهان می‌آیند. وی گفت: خدمات کارگزاران روسیه بسیار خوب است و تقریباً همه مسافرین تاکنون راضی بوده‌اند. فرنیا با بیان اینکه سرمایه ما چیزی نیست جز همین نیروی انسانی که داریم. همیشه سعی کرده‌ایم نیروهای انسانی خوب را جذب و نگهداری کنیم، گفت: ازلحاظ تعداد نیروی انسانی سه یا چهار برابر سال‌های گذشته در حال حاضر همکار داریم.

تلاش می‌کنیم بهترین باشیم

دیگر سخنران این گردهمایی، مدیر بازرگانی شرکت گاتو تراول مالزی و گاتو تور گرجستان بود که به ارائه خدمات و فعالیت‌های این شرکت‌ها پرداخت. یاسر حسن‌زاده گفت: شاید کار ما در نگاه اول یک کار ساده پذیرش به چشم بیاید، اما واقعیت این است که تعداد زیادی نیروی انسانی در دفاتر ما مشغول کار هستند. دفتر ما در کوالالامپور و دفتر اپریشن در تهران و دفتر مرکزی هم در اصفهان قرار دارد. وی خاطرنشان کرد: چیزی که در مجموعه گاتو برای ما مهم و سیاست‌گذاری‌ها هم بر این اساس انجام می‌شود، این است که ما باید بهترین باشیم و همیشه حضوری پرقدرت در بازار داشته باشیم و کاری خاص ارائه کنیم. در همین راستا هم ما امسال نهمین سال فعالیتمان را جشن می‌گیریم. حسن‌زاده با بیان اینکه در مالزی وزارت توریسم پس از وزارت امور خارجه بزرگترین وزارتخانه آنجاست و راحت هم به کسی مجوز نمی‌دهد، ادامه داد: تعداد انگشت‌شماری شرکت هستند که از سازمان توریسم مالزی توانسته‌اند مجوز بگیرند. ما در واقع دومین شرکت ثبت‌شده از ایران در کشور مالزی هستیم. شرکت اول که چینی بود و همه آن را می‌شناختند و همه شرکت‌های ایرانی به صورت غیررسمی فعالیت می‌کردند. ولی گاتو نشان داد که ایرانی‌ها هم می‌توانند در این بازار سهمی داشته باشند و ما به صورت رسمی کار خود را آغاز کردیم. وی گفت: تمام سیستم حمل‌ونقل ما در مالزی زیر نظر اداره اسپات مالزی که بخشی از سازمان توریسم است، قرار دارد و این برای مسافرین بسیار مهم تلقی می‌شود. حسن‌زاده تصریح کرد: امسال برای چهارمین سال متوالی است که به عنوان شرکت برگزیده ایرانی از نظر هتل‌های مالزی می‌شویم که باعث افتخار است. مدیر بازرگانی شرکت گاتو تراول مالزی و گاتو تور گرجستان با اشاره به اینکه در بحث تورگاید رسمی در مالزی ما تنها شرکت ایرانی هستیم که مجوز رسمی تورگاید از سازمان توریسم مالزی را داریم، افزود: بقیه شرکت‌ها از تورگایدهای محلی همان مالزی استفاده می‌کنند. اما تورگاید‌های ما ایرانی هستند که با مجوز رسمی مالزی فعالیت می‌کنند. وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در بحث تورگایدها داریم این است که تورگایدهای محلی مالزی اصلاً برای مسافرین کشورهای دیگر دل نمی‌سوزانند و هوای مسافرین را ندارند. اما ما این مسئله را رفع کردیم و تصمیم گرفتیم از تورگایدهای ایرانی استفاده کنیم تا بتوانیم پیشرفتی در این زمینه داشته باشیم. حسن‌زاده پیرامون پکیج‌های ارائه‌شده مسافرین گفت: در پکیج‌ها سعی کرده‌ایم متفاوت باشیم و برای هر پکیج خاص فکر شده است. دفتر مرکزی ما در مالزی است اما برای دیگر کشورهای شرق آسیا مانند سنگاپور، کامبوج، ویتنام، اندونزی و جزیره بالی نیز برنامه برگزار می‌کنیم. وی با بیان اینکه ما هشت ماه است که برای نخستین بار توانسته‌ایم پکیج جزیره صباح(Sabah) در مالزی را نیز ارائه کنیم، اظهار داشت: این پکیجی است که سه سال برای پی‌ریزی آن کار کرده‌ایم. سازمان توریسم مالزی 9 سال بود روی این مسیر کار می‌کرد و موفق نمی‌شد. اما ما توانستیم پکیج‌های گردشگری این جزیره را فعال کنیم. حسن‌زاده تصریح کرد: بازار مشتریان ما را تنها ایرانیان تشکیل نمی‌دهند و اگرچه 55 درصد آن‌ها ایرانی هستند و اما از کشورهایی همچون روسیه نیز مسافر داریم و برای همین هم روزبه‌روز سعی می‌کنیم کیفیت خدماتمان را بالا ببریم.

در پایان این مراسم همچنین از کارمندان و همکاران تقدیر شد و به بیست نفر نیز طی سه مرحله قرعه‌کشی جوایزی اهدا شد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار