رونق فرش بافی گامی مهم برای اشتغال مددجویان

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان لنجان گفت: مددجویان کمیته امداد امام خمینی شهرستان لنجان با گذراندن دوره‌های آموزشی و مهارت‌های کسب و کار مانند گره زدن بر تار و پود قالی، خلاقیت‌های نهفته خود را شکوفا می‌کنند و به مرز خودکفایی می‌رسند.

عبدالرضا پیمان در حاشیه بازدید مشاور و مدیر کل امور بانوان و خانواده استاندار از کارگاه قالیبافی، صنایع دستی، نانوایی بانوان شهر چرمهین اظهار کرد: مهمترین نگاه و رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) به جامعه هدف؛ استقلال معیشتی، توانمندسازی و تعالی فکری و فرهنگی است از این رو مانیز تلاش می کنیم تا با فراهم ساختن بستر ایجاد اشتغال برای جامعه هدف، استحکام اقتصادی خانواده ها را تقویت کرده در واقع به جای ماهی دادن و پرورش ماهی ماهیگیری را به آنها آموزش دهد .

وی افزود: امروز کمیته امداد کار خود را گسترش داده و از خدمات رسانی مستقیم به سمت توانمندسازی خانواده ها پیش رفته به گونه ای که خانواده هایی که درآمدشان به حداقل درآمد تعیین شده از سوی تامین اجتماعی برسد، زمینه آن برای جدا شدن از پیکره امداد فراهم می شود .

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان لنجان تصریح کرد: باید توجه داشت که برای رسیدن به موفقیت در حوزه اشتغال در بازه های زمانی کوتاه مدت و میان مدت باید به توسعه اشتغال های خرد و خانگی توجه لازم را داشت از این رو یکی از سیاست های ویژه برای توسعه اشتغال در کشور این است که علاوه بر سرمایه گذاری ها و ایجاد کارخانه ها، توسعه کسب و کارهای کوچک توجهی جدی شود .

وی ادامه داد: ما معتقدیم مشاغل خُرد و کوچک به عنوان یک راهبرد مهم در افزایش تولید و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از مهاجرت و ... می تواند راهگشا باشد از این جهت به این مهم نگاهی ویژه داشته و خواهیم داشت .

پیمان اضافه کرد: حضرت امام(ره) با تشکیل کمیته امداد بر لزوم توانمندسازی و ایجاد اشتغال تاکید فراوان داشتند و از این جهت باید گفت توانمندسازی مردم باعث زدودن محرومیت از چهره جامعه خواهد شد؛ این توانمندسازی در قابل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی یا اقتصادی نمود پیدا خواهد کرد و از جمله وظایف اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده های محرومین است چراکه در حال حاضر دارای نیازهای اولیه هستند .

وی عنوان کرد: جایگاه مشاغل خانگی نقطه شروع اشتغال و بهبود بازار کسب و کار محسوب می شود و ایجاد مشاغل خرد و زود بازده یکی از دلایل موفقیت طرح های اشتغال ایجاد شده از سوی این نهاد است، البته نظارت مستمر این نهاد بر مشاغل ایجاد شده نیز یکی دیگر از دلایل پایدار بودن طرح های اشتغال مددجویان کمیته امداد است .

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان لنجان با اشاره به اینکه فرش‌بافی زمینه خوبی برای اشتغال‌زایی مددجویان است، بیان کرد: فرش ایرانی علیرغم برخی غفلت ها هنوز هم در بازار جهانی دارای جایگاه خوبی است به طوری که برخی از فرش های دستباف ایرانی در دنیا نمونه ندارد لذا ما نیز بر این باوریم که کارگاه های قالی بافی رویکردی است که اشتغال را با کمترین هزینه و در مکان جغرافیایی مناسب برای نیازمندان فراهم می کند تا در منزل خود به تناسب اوقات فراغت به تلاش و کوشش بپردازند .

وی خاطرنشان کرد: مددجویان کمیته امداد امام خمینی شهرستان لنجان با گذراندن دوره‌های آموزشی و مهارت‌های کسب و کار مانند گره زدن بر تار و پود قالی، خلاقیت‌های نهفته خود را شکوفا می‌کنند و به مرز خودکفایی می‌رسند لذا باید گفت امروز افراد موفق انسان هایی هستند که با مشکلات دست و پنجه نرم کرده و به مدارج عالی رسیده اند و امام علی (ع) در خصوص هنر آموزی و حرفه آموزی می فرماید خداوند سبحان، فرد باحرفه و درستکار را دوست دارد .

پیمان با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار مهمترین هدف کمیته امداد در توانمند کردن مددجویان است، تصریح کرد: فعالیت‌های توانمندسازی در کمیته امداد به منظور افزایش سطح دانش فنی و مهارت‌های حرفه‌ای، آگاهی‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، ایجاد زمینه مناسب برای شکوفایی خلاقیت‌های نهفته مددجویان، افزایش توان اقتصادی افراد و خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد تا مرز خودکفایی و صیانت از نهاد خانواده اجرا می‌شود وبا محقق شدن این موضوع، آن‌ها با عزت و کرامت انسانی به کسب درآمد مشغول می‌شوند و در این مسیر وابسته به هیچ نهادی نیستند

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار