انحلال باشگاه شهرداری کاشان

طی 2 سال گذشته، علاوه بر تیمداری 2 باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن، در حوزه ورزش‌های منهای فوتبال نیز باید از باشگاه شهرداری کاشان به صورت خاص نام برد که با حضور در رشته‌هایی مثل هندبال، والیبال، بسکتبال و البته فوتبال باعث شد چراغ این رشته‌ها در ورزش اصفهان روشن نگه داشته شود.

طی 2 سال گذشته، علاوه بر تیمداری 2 باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن، در حوزه ورزش‌های منهای فوتبال نیز باید از باشگاه شهرداری کاشان به صورت خاص نام برد که با حضور در رشته‌هایی مثل هندبال، والیبال، بسکتبال و البته فوتبال باعث شد چراغ این رشته‌ها در ورزش اصفهان روشن نگه داشته شود. در حقیقت تیم‌داری در رشته‌های منهای فوتبالی، علاوه بر صرف هزینه و انجام برنامه‌ریزی لازم، به علاقه هم احتیاج دارد و در ورزش که هیچ پولی به خزانه برنمی‌گرداند، تنها آنهایی می‌توانند فعالیت کنند که به این حوزه علاقه‌مند باشند.
اگر تا همین چند سال قبل ورزش کاشان با نام باریج اسانس و تیم والیبالش پیوند خورده بود، عملکرد شهرداری کاشان در حوزه ورزش باعث شد این باشگاه به یکی از قطب‌های اصلی ورزش‌های منهای فوتبال در اصفهان تبدیل شود. ولی خبر تلخی که در این هفته منتشر شد به نوعی همه عملکرد این باشگاه در طول چند سال اخیر را زیر سوال برد. متاسفانه در این هفته اعضای شورای اسلامی شهر کاشان به انحلال باشگاه شهرداری کاشان رأی مثبت دادند. به هر حال اعضای شورای شهر می‌توانند در مورد عملکرد مالی شهرداری تصمیم‌گیری کنند اما دود این آتش به چشم ورزش کاشان فرورفت زیرا یکی از موفق‌ترین باشگاه‌های ورزشی استان اصفهان مجبور به خداحافظی با این عرصه شد.
به هر حال یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه شورای اسلامی شهر کاشان ادامه فعالیت باشگاه ورزشی شهرداری کاشان بود که اعضا رأی به قطع فعالیت و انحلال این باشگاه دادند. باشگاه شهرداری کاشان در فصل گذشته در رشته‌هایی مانند هندبال، بسکتبال و فوتبال فعالیت می‌کرد و تیم هندبال این باشگاه با سرمربیگری علیرضا حبیبی به عنوان قهرمانی لیگ برتر رسید و جواز حضور در جام باشگاه‌های آسیا را کسب کرد. اما باشگاه کاشانی در پایان فصل با مشکلات مالی مواجه شد و ادامه فعالیت آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. وجود تعهد مالی کنونی باشگاه، تنگناها و مشکلات اقتصادی شهرداری، خروجی نامناسب باشگاه برای ارتقای ورزش همگانی و شهروندی، به‌ کار نگرفتن و توجه نداشتن به استعدادهای بومی و ظرفیت‌های درونی ورزشی شهرستان، زیرساخت‌های نامناسب برای توسعه و بهره‌برداری از امتیازات و دستاوردهای حضور تیم‌های ورزشی در لیگ‌های ملی و فراملی، نداشتن ضرورت و تناسب وظایف شهرداری با تیم‌داری در سطح ورزش حرفه‌ای و... از جمله دلایل مخالفت اعضای شورای شهر کاشان با ادامه فعالیت این باشگاه عنوان شده است. البته شاید در ظاهر این اتفاق تنها برای زدن یک تلنگر به ورزش شهراری باشد و ممکن است در آینده اتفاقات جدیدی هم بیفتد و شاید شورای شهر به واسطه حضور تیم هندبال شهرداری در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا دوباره چراغ سبز نشان دهد یا حداقل رشته‌هایش را تا حدودی کاهش دهد ولی به هر حال حذف شهرداری کاشان از حوزه ورزش اصفهان می‌تواند فرصت را برای بروز استعدادهای ورزشی از استان بگیرد. در این زمان شاید مدیریت اداره کل ورزش و جوانان استان بتواند وارد عمل شود و امکان حضور دوباره کاشانی‌ها در حوزه ورزش حرفه‌ای را فراهم کند و البته کمی هم از ریخت و پاش در حوزه ورزش جلوگیری شود. همانطور که در جلسه شورای شهر هم مطرح شده است، شهرداری کاشان باید بیشتر به دنبال بهره بردن از چهره‌های بومی باشد تا شاید امکان ادامه کار این باشگاه در حوزه ورزش فراهم شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار