چگونه از اپلیکشن «نقشه ترافیکی اصفهان»استفاده کنیم+دانلود

شهردار‍ی اصفهان با انتشار نسخه 3.3.0 از اپلیکیشن کاربردی «نقشه ترافیکی اصفهان» رونمایی کرده است که معرفی کامل آن را در ادامه می خوانید

چگونه از اپلیکشن «نقشه ترافیکی اصفهان»استفاده کنیم+دانلود

مدتی است که معاونت حمل و نقل و ترافيك شهردار‍ی اصفهان با انتشار نسخه 3.3.0 از اپلیکیشن کاربردی «نقشه ترافیکی اصفهان» رونمایی کرده است.همچنین نسخه‌ی مبتني بر وب این پروژه نیز در آدرس http://isfahantraffic.ir در دسترس می‌باشد.
این اپ از طریق «اپ استور» یا «کافه بازار اندروید» در دسترس است. کافی است با جستجوی عبارت های «ترافیک اصفهان» یا «نقشه ترافیکی اصفهان» و یا ورود به این لینک ، جدیدترین نسخه از برنامه را دانلود و بر گوشی خود نصب کنید. مراحل نصب برنامه ساده است. پس از نصب کامل برنامه از طریق آیکون ایجاد شده در تلفن همراه هوشمند خود وارد برنامه شوید:
پس از ورود به برنامه بهتر است از منوی بازشونده بالای صفحه نمایش ، "لوکیشن" خود را بر روی حال روشن قرار دهید تا اپلیکیشن ضمن بارگزاری نقشه ترافیکی شهر موقعیت مکانی شما را نیز تشخیص دهد

سپس منو تنظیمات را مجددا به بالا هدایت کنید تا موقعیت شما بر روی نقشه نمایان شود
با حرکت لمس دست می توانید به سایر قسمت های نقشه دسترسی پیدا کنید. همچنین با حرکت دو انگشت در جهت موافق یا مخالف هم امکان زوم برای کاربران افزوده شده است. درست مثل وقتی که در صفحه تلفن همراهتان در حال مشاهده یک تصویر هستید و قسمتی را بزرگتر و شاید کوچک می کنید. توسعه دهندگان این اپ در چهار گوشه صفحه نمایش امکاناتی در اختیار کاربران قرار داده اند
بالا ، سمت چپ
منوی تنظیمات برنامه به شکل یک آیکون سه خطی در سمت چپ و بالای صفحه نمایش قایل مشاهده است. با لمس این دکمه منوی زیر باز خواهد شد:
به جز موارد کلی مانند «توصیه به دوستان» ، «ثبت شکایت و نظر» ، «اعلانات» و «آخرین تغییرات» که وظیفه راهنمایی و کسب بازخورد از مخاطبان را بر عهده دارند ابزارک «کی؟ کجاست؟» در صدر فهرست خودنمایی می کند. با ورود به این بخش شما یک شناسه کاربری عددی دریافت خواهید کرد. شناسه شما یکتاست و اگر احتمالا شخص دیگری با استفاده از همین اپلیکیشن شناسه شما را در اختیار داشته باشد می تواند در هر لحظه موقعیت مکانی شما را مشاهده کند. البته ذکر این نکته ضروری است که پس از درخواست وی، اپلیکشن با یک نوتیفیکیشن شما را مطلع کرده و برای کسب اجازه از شما منتظر می ماند. در صورت تایید درخواست این روند کامل می شود و حالا دوست شما موقعیت مکانی شما را بر روی تلفن همراه خود می بیند. ابزارکی ساده و کاربردی که ممکن است با نگاهی وسیع تر برای رهگیری کودکان توسط والدین و یا حتی مراقبت از سالمندان دچار بیماری فراموشی بسیار پرکاربرد باشد.
نکته آخر اما وجود دو لیست در همین صفحه با عناوین «دنبال شونده ها» (کسانی که شما موقعیت آن ها را می بینید) و «دنبال کننده ها» (کسانی که موقعیت شما را می بینند) در همین صفحه است که امکان حذف یا انتخاب آن ها را فراهم می کند.
به صفحه نخست اپ برمیگردیم
بالا، سمت راست
لایه ها ، مسیریابی و جستجو به ترتیب عنوان دکه هایی است که در قسمت بالاو چپ صفحه نمایش قرار داده شده است. با ورود به بخش لایه ها لیستی از اجزای نفشه برا شما نمایان می شود که می توانید با باز کردن هر قسمت تعیین کنید این اجزا در صفحه شما ، نمایش داده شوند یا خیر... برای مثال برای نمایش پمپ بنزین ها کافی است سرموضوع «جایگاه سوخت» را باز کنید و زیر مجموعه آن را به حالت فعال (رنگ آبی) در آورید. درست همانند تصویر زیر:
خواهید دید که در صفحه نمایش آیکون های قرمز رنگ جایگاه های سوخت قابل مشاهده است
با استفاده از گزینه جستجو (آیکون ذره بین) می توانید نام محلی خاص یا خیابان مورد نظر خود را تایپ کنید تا اپلیکیشن موقعیت مکانی آن محل را روی نقشه به شما نمایش دهد. طبیعتا با لمس دکمه مسیریابی برنامه ساده ترین ، سریعترین و کم ترافیک ترین مسیر را از محلی که شما هستید تا مقصد مورد نظرتان پیشنهاد می کند.
سمت راست، پایین
دکمه آبی رنگ پایین صفحه که در سمت راست واقع شده است در صورتی که شما از موقعیت خود دور شده باشید می تواند با اتصال به سرور مجددا موقیت مکانی شما را تشخیص دهد. این دکمه در مواردی که در حال گشت و گذار در نقشه هستید و احتمالا موقعیت فعلی خود را از دست می دهید می تواند شما را مجددا به محل حضورتان بازگرداند
سمت چپ، پایین
درست در مقابل دکمه قبل و سمت چپ و پایین صفحه نمایش دکمه "در نزدیک" قابل مشاهده است. برنامه بسته به موقعیت مکانی شما، لیستی از مراکز تفریحی ، خدماتی و ... را برای شما نمایش می دهد و این لیست تا حدودی برای پیدا کردن نزدیک ترین مقصد قابل استفاده است.
جالب ترین ویژگی برنامه که بصورت پیش فرض از منوی لایه ها قابل نمایش است، دسترسی به تصاویر ضبط شده دوربین های ترافیکی شهر است که هر 5 دقیقه یکبار به روزرسانی می شوند. با لمس دوربین های معابر یا چهار راه ها ، آخرین تصویری که آن دوربین برای مراکز کنترل ترافیک مخابره کرده است قابل نمایش است.
از نکات کاربردی این اپ می توان به امکان مشاهده آنلاین وضعیت ترافیکی و یا «گره های ترافیکی» اشاره کرد. معمولا در مسیر ها ، معابر و چهار راه ها محل عبور و مرور وسایل نقلیه با خط های قرمز (پرترافیک)، زرد یا نارنجی (کم ترافیک) و سبز (روان) مشخص شده است که رانندگان وسایل نقلیه را در انتخاب بهترین مسیر برای عبور و مرور یاری می رساند
این پروژه در حوزه‌ی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، با نظارت و مدیریت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان‌، با همکاری شرکت مهندسی نیک‌اندیش و مرکز کنترل ترافیک اصفهان توسط شرکت سازه‌های اطلاعاتی راژمان اجرا شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار