واریز هزار میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به بیش از 100 شهرداری

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: سال گذشته یک هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای ارزش‌های افزوده به بیش از 100 شهرداری استان واریز کردیم.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: سال گذشته یک هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای ارزش‌های افزوده به بیش از 100 شهرداری استان واریز کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مراد امیری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: 226 هزار اظهارنامه مالیاتی مشاغل را به صورت الکترونیکی دریافت کردیم که 102 درصد محقق شد و این یعنی 2 درصد بیش از پیش‌بینی که داشتیم.

وی با بیان این که فعالان اقتصادی تا 31 تیرماه فرصت دارند تا اظهارنامه‌های مالیاتی خود را ارائه کنند، افزود: شرکت‌های دولتی، تولیدی و صنعتی و معدنی از بخشودگی 100 درصدی جرائم با شرط پرداخت کامل مالیات می‌توانند استفاده کنند.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان این که بنگاه‌ها تا 50 نفر شاغل واحد کوچک و 50 تا 10 نفر جزء بنگاه‌های متوسط محسوب می‌شوند، ادامه داد: در ستاد اقتصاد مقاومتی ابلاغیه‌های نیز در خصوص واحدهای تولیدی کوچک و متوسط برای اداره امور مالیاتی ارسال شده که سعی داریم با نگاه ویژه به صنعت این موارد را اجرا کنیم،

امیری با تأکید بر حمایت از اشتغال‌زایی بنگاه‌های کوچک و متوسط گفت: در همین راستا، اظهارنامه‌های واحدهای کوچک و متوسط مربوط به سال 94 برابر قانون بدون بررسی مالیاتی مورد پذیرش قرار می‌گیرد مگر این که موردی خلاف آن ثابت شده و اطلاعی از کتمان اطلاعات به دست آوریم.

وی تصریح کرد: در زمان‌هایی که رونق داشته‌ایم شاهد افزایش مالیات دهی واحدهای صنعتی هستیم اما در همان زمان اصناف رشدی را نداشته‌اند، تمام این موضوع به دلیل فرار مالیاتی نیست و بخشی از آن به دلیل عدم وجود اطلاعات کامل بود که با عملیاتی شدن سند جامع مالیاتی کشور بانک‌های اطلاعاتی اداره مالیات کامل‌تر خواهد شد.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان عنوان کرد: سال گذشته یک هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای ارزش‌های افزوده به بیش از 100 شهرداری استان واریز کردیم و شهرداری‌ها باید نسبت به محل انجام این هزینه‌ها پاسخگو باشند.

امیری در خصوص بنگاه‌های غیرفعال خاطر نشان کرد: شرکت‌های غیرفعال نباید مالیات پرداخت کنند اما این بر می‌گردد به انضباط کارفرما که به محض غیرفعال شدن موضوع را اطلاع دهد و از وارد شدن به بروکراسی اداری برای اثبات این موضوع جلوگیری کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار