شکست سنگین ذوب آهن در برابر سرخ پوشان تبریز

در مصاف حساس دو تیم تراکتورسازی تبریز و ذوب آهن اصفهان، این شاگردان امیر قلعه نویی بودند که با ارائه یک بازی برتر، با 4 گل مهمان اصفهانی خود را شکست دادند.

شکست سنگین ذوب آهن در برابر سرخ پوشان تبریز
ورزشگاه : یادگار امام (ره) تبریز
تماشاگر : 6050 نفر
گل‌ها : محمد ایران پوریان (دقیقه 7- پنالتی)، لوسیانو ادینیو (دقیقه 31) و محمد ابراهیمی (دقیقه 39) برای تراکتورسازی؛ مهدی رجب زاده (دقیقه 35) برای ذوب‌آهن
اخطار : هادی محمدی (دقیقه 45) و لوسیانو ادینیو (دقیقه 56) از تراکتورسازی؛ وحید محمدزاده (دقیقه 6) از ذوب‌آهن
تراکتورسازی : محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، هادی محمدی، سعید آقایی، محمد ایران پوریان، مهدی کیانی، محمدرضا مهدی‌زاده، شهرام گودرزی، کرار جاسم محمد، محمد ابراهیمی (79- فاخر تهامی) و لوسیانو ادینیو (66- مهدی شریفی)
سرمربی : امیر قلعه نویی

ذوب آهن : رشید مظاهری، علی حمام، وحید محمدزاده (74- جری بنگستون)، محمد نژادمهدی، مهران درخشان مهر (83- مهرداد قنبری)، دانیل اسماعیلی فر، مهدی مهدی پور، مهدی رجب زاده (86- ربیع عطایا)، محمدرضا حسینی، احسان پهلوان و مرتضی تبریزی
سرمربی : مجتبی حسینی
داور : سیدمهدی سیدعلی، علی میرزابیگی، هادی طوسی و شاهو اصلانی

شرح بازی:
تراکتورسازی که در بازی فینال گونه لیگ برابر پرسپولیس با سه گل مغلوب شده بود در این بازی با ریکاوری روحی عالی امیر قلعه نویی کار را طوفانی آغاز کرد و پس از خلق دو موقعیت خوب در همان ابتدای بازی در دقیقه 7 با پنالتی محمد ایران پوریان پیش افتاد. بازی برتر تراکتورسازی در ادامه در یک ضد حمله و با گل ادینیو تکمیل شد و آنها اختلاف را به 2 گل رساندند. ذوب‌آهن که برای جبران پیش کشیده بود با ضربه ایستگاهی رجب زاده به بازی برگشت اما ذوبی‌ها قدر ندانستند و این محمد ابراهیمی بود که روی یک شوت از راه دور دوباره اختلاف را به 2 گل رساند.
نیمه دوم را ذوب‌آهن همانند انتظار هجومی آغاز کرد و صاحب چند موقعیت خوب نیز شد اما بدشانسی ذوبی‌ها در باز کردن دروازه تراکتورسازی اختلاف را همان 2 گل نگه داشت. ذوب‌آهن که بیشتر از روی ارسال‌های متنوع از سمت راست برنامه گلزنی داشت در ضربات آخر بی دقت بود تا در دقایق پایانی بازی روی یک ضد حمله ذوب‌آهن گل چهارم را هم از کاپیتان تراکتورسازی دریافت کند.
بدین ترتیب روزهای بد فوتبال اصفهان با ثبت چهارمین شکست پیاپی سپاهان و ذوب‌آهن تکمیل شد.

شرح گل‌ها:
0-1 (دقیقه 7- تراکتورسازی): با خطای هند مهدی پور داور خطای پنالتی گرفت تا محمد ایران پوریان با ضربه‌ای بدون نقص پنالتی را تبدیل به گل کند.
0-2 (دقیقه 31- تراکتورسازی): در یک ضدحمله توپ در برابر 22 مدافع میانی ذوب‌آهن به ادینیو رسید و او پس از اینکه یک بار ضربه‌اش توسط محمدزاده برگشت داده شد در ضربه بعدی موفق شد بار دیگر مظاهری را تسلیم کند.
1-2 (دقیقه 35- ذوب آهن): ضربه ایستگاهی دیدنی مهدی رجب زاده از پشت محوطه جریمه تراکتورسازی به تور دروازه اخباری چسبید.
1-3 (دقیقه 39- تراکتورسازی): محمد ابراهیمی پشت محوطه جریمه ذوب‌آهن صاحب توپ شد و با یک چرخش و ضربه مهار نشدنی دروازه مظاهری را برای بار سوم باز کرد.
1-4 (دقیقه 90+4- تراکتورسازی): در یک ضدحمله توپ در پشت محوطه جریمه به کیانی رسید که او با یک ضربه بیرون پا برای چهارمین بار دروازه اخباری را باز کرد.

دقایق حساس:
دقیقه 3- ارسال تیز کرار از سمت چپ با شوت سر ضرب ادینیو همراه شد که با جایگیری خوب مظاهری در دستان او قرار گرفت.
دقیقه 5- ارسال بلند بازیکنان تراکتورسازی از سمت راست با ضربه سر خطرناک ایران پوریان همراه شد اما مظاهری به خوبی توپ را رد کرد.
دقیقه 59- نفوذ حسینی به محوطه جریمه تراکتورسازی و پاس رو به بیرون او به پهلوان رسید اما ضربه او با واکنش اخباری راهی به گل پیدا نکرد.
دقیقه 67- ارسال حسینی از سمت راست در تیر دور با ضربه سر تبریزی همراه شد که توپ با فاصله کمی به بیرون رفت.
دقیقه 77- ابراهیمی که دید مظاهری از دروازه فاصله گرفته است ضربه‌ای را از فاصله‌ای 50 متری زد که مظاهری به زحمت توپ را از زیر طاق دروازه در آورد.
دقیقه 83- ضربه تک ضرب و زیبای پای چپ محمدرضا حسینی پس از برخورد به مدافع تراکتورسازی با فاصله کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 89- ارسال کوتاه عطایا از درون محوطه جریمه با ضربه سر بنگستون همراه شد که با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:
1- در این فصل ذوب‌آهن و تراکتورسازی سه بار در لیگ و جام حذفی برابر هم قرار گرفتند که هر سه دیدار هم زیبا بود و هم با برد تراکتورسازی همراه شد.
2- با شکست 4 بر یک ذوب آهن برابر تراکتورسازی و شکست 3 بر صفر سپاهان از ماشین سازی در این هفته به نوعی تبریز اصفهان را 7 تایی کرد.

بهترین بازیکن:
واکنش تراکتورسازی پس از شکست هفته قبل در این بازی نشان از بازسازی روحی قوی تیم توسط سرمربی این تیم دارد. با این حال اگر بخواهیم از بهترین‌های درون زمین نام ببریم باید به خالد شفیعی، مهدی کیانی و محمد ابراهیمی اشاره کنیم.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار