شورای نگهبان عامل حفظ امنیت و اسلامیت انقلاب اسلامی است

امام جمعه موقت زرین شهر گفت: باید توجه داشت که شورای نگهبان فیلتر تضمین سلامتی مصوبات مجلس شورای اسلامی و تضمین سلامتی انتخابات های مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری است، شورای که متشکل از فق های مجتهد وآگاه و حقوق دانان متدین و آگاه به قوانین است.

حجت الاسلام مرتضی حجتی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه زرین شهر اظهار کرد: امام خمینی(ره) با تیز هوشی و دور اندیشی خود دستور تأسیس شورای نگهبان را دادند شورای نگهبانی که عامل حفظ امنیت و اسلامیت انقلاب اسلامی است.

وی افزود: باید توجه داشت که شورای نگهبان فیلتر تضمین سلامتی مصوبات مجلس شورای اسلامی و تضمین سلامتی انتخابات های مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری است، شورای که متشکل از فق های مجتهد وآگاه و حقوق دانان متدین و آگاه به قوانین است اما امروز برخی ها همنوا با دشمنان نظام به این فیلتر می تازند و وجود این شورا را استبداد وانمود می کنند در حالی که وجود این شورا تضمین حفظ سلامتی و حفظ آرمانها وارزش های انقلاب و تمامیت اسلام ناب محمدی در کشور است.

امام جمعه موقت زرین شهر با اشاره به را رسیدن هفته حجاب و عفاف، تصریح کرد: حجاب وعفاف مخصوص یک روز نیست بلکه باید در هر روز و هر لحظه در جامعه جاری و حاکم باشد لذا کسانی که عفاف وحجاب را رعایت نمی کنند ضمن اینکه به خود ظلم می کنند به دیگران وجامعه اسلامی هم ظلم می کنند.

وی ادامه داد:عفاف وحجاب مطابق دستورات الهی یک دستور واجب برای نظام اسلامی است که اگر در جامعه توسط همه ی ما و مسئولین نهادینه شود خیلی از مشکلات اخلاقی واجتماعی جامعه حل خواهد شد ولی اگر جامعه نسبت به آن بی تفاوت شد جامعه به سمت تباهی خواهد رفت.

حجتی اضافه کرد:باید توجه داشت وقتی رضاخان به قدرت رسید، درصدد فریب مردم برخاست و با پای پیاده همراه دسته جات عزاداری حرکت می کرد و در مجالس عزاداری و تکیه ها حاضر می شد و خود را مقیّد به اصول مذهب نشان می داد، اما بعد از پا گرفتن قدرتش، همه تلاش خود را در راه زیر پا نهادن رسوم مذهبی به کار گرفت و در راه رسیدن به اهداف شوم و پلید خود، حتی حرم مطهر امام رضا علیه السلام را به خاک و خون کشید و واقعه مسجد گوهرشاد، نمونه بارز و علنی دشمنی او با اسلام بود .

وی عنوان کرد: قیام مسجد گوهرشاد و کشته شدن هزاران نفر از مردم و روحانیت و تبعید و زندانی شدن جمع بسیاری از آن ها، نقطه اوج مبارزه های بر ضد رضاخان بود و از آن واقعه جان گداز تا سقوط پهلوی اول و دوم، این مبارزه هم چنان ادامه داشت تا این که خداوند متعال، پاداش این مبارزات و از جان گذشتگی ها را، پیروزی انقلاب اسلامی، که از بزرگ ترین انقلاب های تاریخ است، قرارداد.

امام جمعه موقت زرین شهر بیان کرد: خداوند متعال پاداش این ملت را به نعمت استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی آراست و عظمت اسلام را زنده نمود و آن را مقدمه ای برای ظهور و قیام شمشیر انتقام گیری و عدالت فراگیر و نابودی بت های گسترده عالم گیر، حضرت مهدی موعود(عج ( قرار داد .

حجتی یاداور شد: دستورات اسلام هم مبتنی بر رحمت و مهربانی وبخشش است و آموزه های اسلام نیز همه ی ما را به رعایت انصاف و بخشش دعوت کرده است است با نگاهی به زندگی سرتا سر خیر پیغمبر گرامی و اهل البیت (ع) به خوبی می توان دریافت که آنها با تمام وجود دستورات الهی را در جامعه اجرا می کردند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از همین دستور ات همین داشتن رأفت اسلامی، مهربانی و بخشش است که در طول تاریخ بارها وبارها توسط اهل البیت (ع) به روشنی در جامعه اجرا شده است لذا همه ی ما باید در برابر دستورات الهی و دستورات اهل البیت (ع) مطیع باشیم و انها را در زندگی و جامعه خود اجرا کنیم.

امام جمعه موقت زرین شهر متذکر شد: چرا امروز ورزش ما از آداب و وفرهنگ پهلوانی دور شده است، آیا این قراردهای سنگین در ورزش صحیح است؟ ورزش مورد تاکید اسلام این نیست به جای قرارداهای نجومی باید روح پهلوانی و سلامتی در ورزش نهادینه شود، اصول وآدابی که در ورزش های روزخانه ی وجود داشت باید امروز در جامعه و روزش کشور نهادینه شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار