امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقا جامعه است

مدیر طرح‌های تذکر لسانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان لنجان گفت: یکی از شیرین ترین، کارآمدترین و کارسازترین شیوه های تعامل اجتماعی به فرموده معظم له، امر به معروف و نهی از منکر است چراکه امام حسین (ع) و یاران وفادار ایشان برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیدند.

مهدی باقوت با اشاره به اینکه به پاداشتن امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی و امانتی الهی است، اظهار کرد: مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر با نهادینه کردن معروف ها در جامعه، منکر جایگاه خود را از دست می دهد در واقع برای مقابله با منکر یک راهکار عاقلانه و واقع بینانه وجود دارد که آن هم گسترش معروفات است .

وی با اشاره به اینکه آمران به معروف پرچمدار راه امام حسین (ع) هستند، افزود: یکی از شیرین ترین، کارآمدترین و کارسازترین شیوه های تعامل اجتماعی به فرموده معظم له، امر به معروف و نهی از منکر است چراکه امام حسین (ع) و یاران وفادار ایشان برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیدند لذا امروز وظیفه همه ما است تا با انجام فریضه امر به معروف ونهی از منکر ادامه دهنده راه ایشان باشیم .

مدیر طرح‌های تذکر لسانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان لنجان با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر در هر مکان و زمانی واجب است، تصریح کرد: باید به این مهم توجهی جدی داشت که به همان اندازه که این فریضه باعث رستگاری انسان می شود، دست کشیدن از نهی از منکر و بی‌اعتنایی به رواج منکرات نیز جامعه را به سمت تباهی سوق می دهد لذا امروز امر به معروف رسالت هر مسلمان است و امر به معروف و نهی از منکر نشان‌دهنده غیرت دینی مردم ولایت‌مدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و هدف عمده و اساسی در امر به معروف و نهی از منکر محقق شدن معروف و زدوده شدن منکر است .

وی ادامه داد: امروز باید شرایط را برای خودسازی مردم فراهم کنیم تا تنها به طور روزمرگی زندگی نکنند چراکه اگر فرهنگ متعالی اسلام در پیکره و افکار جامعه نفوذ کند، مردم از سلطه ظلم و ستم رها خواهند شد .

باقوت اضافه کرد: شرط نخست امر به معروف و نهی از منکر، اقامه فروع دین در جامعه و آثار و برکات آن، شناساندن دین و احیای تابلوهای اعتقادی در جامعه است چراکه امر به معروف در دین اسلام یک اساس است که اگر آثار و برکات این فریضه در جامعه نمایان شود کمتر کسی به طرف منکرات خواهد رفت .

وی عنوان کرد: باید توجه داشت که بی‌تفاوتی افراد نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی آسیبی بزرگ برای جوامع بشری به‌ویژه کشورهای اسلامی به شمار می آید از این رو نباید خانواده‌ها به‌راحتی از کنار برخی آسیب‌های اجتماعی عبور کنند چراکه در غیر این صورت با خسارات جبران‌ناپذیری روبه‌رو خواهند شد .

مدیر طرح‌های تذکر لسانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان لنجان با تأکید براینکه باید با گفتمان نرم و فرهنگ‌سازی صحیح به مقابله با آسیب‌ها بپردازیم بیان کرد: دوره‌های آموزشی مخصوص آمرین به معروف در شهرستان لنجان در حال برگزاری است و به دنبال این آموزش‌ها سعی داریم بهترین افراد را برای این امر مهم به‌کارگیری کنیم .

وی یاداور شد: افرادی که برای طرح احیای امر به معروف و نهی از منکر اعلام آمادگی کنند و شرایط لازم داشته باشند، برایشان دوره‌های توجیهی- آموزشی برگزار می‌شود تا نسبت به این وظیفه الهی آشنایی لازم را پیدا کنند، چراکه شیوه امر به معروف و نهی از منکر شیوه‌ای دقیق و حساس است و افرادی که در این عرصه وارد می‌شوند باید آگاهی‌های لازم و مهارت‌های کافی را داشته باشند .

باقوت خاطرنشان کرد:با توجه به گردشگرپذیر بودن شهرستان لنجان محل مأموریت آمران به معروف این شهرستان تفرجگاه‌های منطقه است که این اقدام با همکاری دیگر نهادهای ذی‌ربط انجام خواهد گرفت .

وی اذعان کرد: طرح‌های تذکر لسانی، نظارت خودرویی، نظارت بر اصناف و اماکن تنها بخشی از مأموریت‌های طلایه‌داران امربه‌معروف و نهی از منکر به شمار می آید که تحقق اهداف این افراد با حمایت نهادهای نظامی، انتظامی و دستگاه قضایی محقق خواهد شد.

مدیر طرح‌های تذکر لسانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان لنجان در پایان به آثار اجتماعی نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: اجرای احکام اسلامی، ‌عدالت اجتماعی، ‌سازندگی، استواری نظام اسلامی، امنیت، ‌خیر و سلامتی، تضعیف جبهه نفاق، پاکیزگی فعالیت های اقتصادی و برنامه ریزی صحیح در راستای مصلحت عمومی جامعه و طرد نااهلان از ارزنده ترین آثار اجتماعی است که با توسعه این فریضه الهی در جامعه نمود و بازتاب خواهد داشت

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار