معرفی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن های ضروری سفرهای تابستانی

تابستان به نیمه‌های خود نزدیک شده و بسیاری از خانواده‌ها کوله‌بار سفر گذشته و مسافرتی به یکی از مناطق ایران و یا جهان خواهند داشت. سفر در روزگاری که همه‌چیز آنلاین و از راه دور قابل انجام است ساده‌تر از گذشته شده است و به‌سادگی می‌توانید با یک گوشی هوشمند و اینترنت برنامه‌ریزی برای سفرتان داشته باشید بدون هیچ دردسر و صرف زمان اضافی می‌توانید سفرتان را با کمک وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم برنامه‌ریزی کرده و سفری پر از خاطره را تجربه کنید.

معرفی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن های  ضروری سفرهای تابستانی
اصفهان امروز-راضیه چنگیز نائین: تابستان به نیمه‌های خود نزدیک شده و بسیاری از خانواده‌ها کوله‌بار سفر گذشته و مسافرتی به یکی از مناطق ایران و یا جهان خواهند داشت. در گذشته نه‌چندان دور برای مهیاکردن سفر افراد مجبور بودند مدت‌زمان زیادی را برای برنامه‌ریزی یک سفر خاطره‌انگیز و بی‌دردسر صرف کنند. اگر با قطار، هواپیما و یا اتوبوس سفر می‌کردند تهیه بلیت اولین دغدغه بود و پس‌ازآن محل اقامت دومین چالشی بود که پیش از سفر باید درباره آن برنامه‌ریزی می‌شد، مشکلات مسیر و سایر نیازها که جای خود را داشت؛ اما سفر در روزگاری که همه‌چیز آنلاین و از راه دور قابل انجام است ساده‌تر از گذشته شده است و به‌سادگی می‌توانید با یک گوشی هوشمند و اینترنت برنامه‌ریزی برای سفرتان داشته باشید بدون هیچ دردسر و صرف زمان اضافی می‌توانید سفرتان را با کمک وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم برنامه‌ریزی کرده و سفری پر از خاطره را تجربه کنید.
اگر با هواپیما سفر می‌کنید
هواپیما هرچند گران‌قیمت‌ترین وسیله نقلیه برای سفر است و اکثر اقشار جامعه با هواپیما سفر نمی‌کنند اما برخی نیز علاقه‌مند به سفری امن‌تر و راه‌تر هستند. برای سفر با هواپیما خرید بلیت یکی از نکات مهم محسوب می‌شود مطمئناً هیچ‌کس علاقه‌ای به معطل شدن طولانی‌مدت در آژانس‌ها و دفترهای خدمات مسافربری را ندارد بنابراین سرویس‌های آنلاین بهترین گزینه‌ها هستند.
1. پرواز یاب
وب‌سایت و اپلیکیشن پرواز یاب یکی از بهترین گزینه برای خرید بلیت هواپیما برای مسیرهای داخلی است. پروازیاب شما را در یافتن مناسب‌ترین هواپیمای ممکن برای سفرتان راهنمایی کند. اپلیکیشن پرواز یاب برای موبایل به دست‌ها جذاب‌تر و کاربردی است.

با نصب و ورود به اپلیکیشن پروازیاب، رابط کاربری ساده و درعین‌حال مدرن آن نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. رنگ‌های خاکستری، آبی، زرد و قرمز در پس‌زمینه سفید به‌عنوان رنگ‌های غالب رابط کاربری انتخاب‌شده و از ترکیب‌بندی مناسبی برخوردارند. درواقع در طراحی اپ سعی شده تا حتی‌الامکان، آیتم‌های اضافی یا شلوغ کننده محیط را مشاهده نکنید.
منوی اصلی پروازیاب از دو ستون تشکیل‌شده: یکی لیست پروازها و دیگری جستجوی پرواز. در لیست پروازها می‌توانید تعدادی از شهرهای ایران که بیشترین متقاضی خرید بلیت از وب‌سایت پروازیاب را داشته‌اند را مشاهده کنید؛ مثلا با اشاره روی از مبدأ تهران، دیگر نیازی به جستجوی تهران در بخش جستجو ندارید و یک راست به فهرست پروازهای موجود از مبدأ تهران راهنمایی خواهید شد.
اما اگر شهر مبدأ خود را در این منو نیافتید، با مراجعه به قسمت جستجوی پرواز، انجام این کار برایتان ممکن شده است. مبدأ، مقصد، تاریخ حرکت و تعداد افراد بزرگسال، کودکان و نوزادان را جهت تهیه بلیت می‌توانید در این قسمت وارد نمایید. پس‌ازاین کار، فهرست پروازها از آژانس‌های هواپیمایی مختلف را مشاهده خواهید کرد.
زمانی که پرواز مناسب را یافتید، کافی است با فشردن آیکن خرید بلیت به صفحه پرداخت الکترونیکی راهنمایی شوید. فرآیند خرید توسط اپلیکیشن انجام‌شده و نیازی هم به مراجعه به سایت‌های دیگر نیست. همزمان با ثبت و پرداخت آنلاین، بلیت از طریق اپلیکیشن دریافت می‌گردد.
2. تی چارتر
برخی از مسافران هواپیماها به دنبال بلیت‌های لحظه آخری و یا به‌اصطلاح چارتر هستند. اگر از دنبال کنندگان پروپاقرص بلیت‌های لحظه آخری و چارتر هستید اپلیکیشن «تی چارتر» به شما کمک می‌کند. اپلیکیشن «تی چارتر» که به‌عنوان موتور جستجوگر بلیت هواپیما عمل می‌کند، اطلاعات تمامی پروازهای چارتر داخلی و خارجی را با امکان مقایسه به‌صورت آنلاین در اختیار کاربران می‌گذارد. درصورتی‌که به دنبال ارزان‌ترین و یا نزدیک‌ترین زمان پروازی هستید، تی چارتر به کارتان می‌آید. این اپلیکیشن برای کاربران سیستم‌عامل اندروید راه‌اندازی شده است.

اگر با قطار سفر می‌کنید
اپلیکیشن رسمی رجا
اگر با قطار سفر می‌کنید یکی از دغدغه‌های اصلی شما خرید بلیت دلخواهتان است شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا اپلیکیشنی را برای سیستم‌عامل اندروید و ios منتشر کرده که از طریق آن می‌توان به‌سادگی اقدام به خرید بلیت کرد. در این اپلیکیشن برای خرید بلیت قطار تنها به شماره ملی و تاریخ تولد نیاز دارید و پس از نصب اپلیکیشن می‌توانید به‌سادگی بلیت مقصد مدنظرتان را خریداری کنید. کاربران کامپیوترهای خانگی نیز می‌توانند از وب‌سایت raja.ir نیز اقدام به خرید و رزرو بلیت نمایند. رابط کاربری وب‌سایت و اپلیکیشن رجا بسیار ساده است و به‌راحتی تنها با چند کلیک مقصد و نوع قطار مدنظر را انتخاب نموده و با پرداخت آنلاین بلیت قطار را خریداری کنید.

اگر با ماشین سفر می‌کنید
اتومبیل شخصی یکی از پرطرفدارترین وسایل حمل‌ونقل سفر است که در کنار هزینه کم‌تر لذت مسیر را نیز به همراه دارد. اگر از علاقه‌مند به سفر با ماشین شخصی خودتان هستید این اپلیکیشن ها و ابزارهای آنلاین به کارتان می‌آید.
1. نقشه گوگل
یکی از موارد ضروری برای هر سفر نقشه است و بهترین انتخاب اپلیکیشن نقشه گوگل خواهد بود. همان‌طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، شما به‌وسیله این اپلیکیشن می‌توانید محدوده سفر خود را دانلود کنید و بدون نیاز به اینترنت از آن استفاده کنید.

به‌وسیله این اپلیکیشن شما به نقشه بیش از ۲۲۰ کشور دسترسی خواهید داشت. همچنین در صورت اتصال به اینترنت می‌توانید جزئیات و امکانات بیشتر مثل اطلاعات اماکن، مسیریابی، سفر مجازی به‌وسیله Street View و دیگر امکانات خوب این اپلیکیشن دسترسی داشته باشید.
2. آی بنزین
بعد از حل شدن مشکل نقشه به موضوع بعدی یعنی «سوخت» می‌رسیم. اپلیکیشن آی بنزین به شما کمک می‌کند تا به‌سادگی نزدیک‌ترین پمپ‌بنزین را پیدا کنید. با اجرای اپلیکیشن کافی است به اینترنت متصل و GPS را فعال کنید. بعد از یافتن مکان جغرافیایی شما، نزدیک‌ترین جایگاه سوخت به شما نشان داده می‌شود. همچنین با سوایپ از پایین به بالا لیست نزدیک‌ترین جایگاه‌ها را می‌توانید مشاهده نمایید.

اپلیکیشن آی بنزین علاوه بر تهران شهرهای زیادی ازجمله مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، بیرجند، زنجان، بوشهر و غیره را پشتیبانی می‌کند. ضمنا برای دسترسی به سرویس آی بنزین می‌توانید از وب‌سایت این اپلیکیشن هم استفاده کنید.


کجا برویم؟
هدف از سفر کردن، کشف ناشناخته‌هاست؛ اما این روزها بهتر است کمی هم آماده‌تر سفر کنیم. اگر اهل سفر باشید، حتما به شهرهایی پا گذاشته‌اید که هیچ اطلاعاتی درباره آن‌ها نداشته‌اید. گاها می‌شود با چند سؤال ساده از مردم منطقه، اطلاعاتی نسبی در مورد آن شهر به دست آورد.
اما همیشه پرس‌وجو راه‌حل خوبی نیست و ممکن است شما را در شهری غریب سردرگم و گمراه کند. خوشبختانه فنّاوری امروز ما برای هر نیازی، پاسخی در جیبش دارد.
اپلیکیشن ها تقریبا می‌توانند بسیاری از نیازهای روزمره ما را پاسخ دهند که پیدا کردن اطلاعات موردنیاز سفر هم جزوی از آن‌هاست.
1. همگردی
همگردی ازجمله اپلیکیشن هایی است که می‌توانید به‌وسیله آن، اطلاعات بسیاری را در مورد موقعیت جغرافیایتان به دست آورید. همگردی اطلاعات جامع و کاملی از تمامی مناطق دیدنی-گردشگری و رویدادهای مختلفی را مانند جشنواره‌ها، گردآوری کرده است و می‌تواند مشاور خوبی برای شما در حین سفرهای تابستانی باشد.

در همگردی می‌توانید مراکز تاریخی، طبیعی، آثار باستانی، دیدنی‌ها و... هر شهر را مشاهده نمایید. رستوران‌ها، کافه‌ها و. نیز از دیگر مواردی است که در این اپلیکیشن جامع و کامل قرارگرفته است.
2. دانرو
همه ما می‌دانیم که هنگام سفر باید به رفع نیازهای مختلفی بپردازیم؛ از پیدا کردن رستورانی مناسب و باکیفیت گرفته تا یافتن جایی برای وقت‌گذرانی و تفریح؛ اما به دنبال بهترین‌ها گشتن همیشه هم ساده نیست و باید زمان بسیاری را برای پرس‌وجو از افراد مختلف صرف کنید.

خوشبختانه توسعه‌دهندگان دانرو دقیقا دست روی چنین موضوعی گذاشته‌اند و می‌خواهند با ارائه خدماتی مناسب، شما را از بیشمار کسب‌وکار موفق و باکیفیت مطلع سازند. به‌عنوان‌مثال اگر هنگام سفر هوس نشستن در یک کافه دنج را کردید، کافی است سری به دانرو بزنید و ازآنجا به دنبال بهترین کافه‌های موجود در اطراف منطقه خود بگردید.


هتل رزرو کنید
اپلیکیشن ها و وب‌سایت‌های متعددی برای رزرو هتل وجود دارد که شما را از مراجعه حضوری به هتل‌ها و مراکز اقامتی بی‌نیاز می‌کند. دو اپلیکیشن و وب‌سایت کاربردی که بی‌شک پین تا پین و علی‌بابا برترین اپلیکیشن های این حوزه هستند.
1. پین تا پین
پین تا پین اپلیکیشنی است که کاربرانش به‌واسطه آن می‌توانند به تقریبا ۶۰۰ اقامتگاه داخل ایران دسترسی داشته باشند؛ از لوکس‌ترین هتل‌ها گرفته تا خانه‌های قدیمی قابل اجاره.
کافی است وارد اپلیکیشن شوید و با نگاه به صفحه اقامتگاه‌های مختلف، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب و رزرو کنید. در کنار این موضوع، بر اساس قراردادی که میان پین تا پین و مسئولین هتل‌ها منعقدشده، کاربران این اپلیکیشن می‌توانند با پرداخت هزینه کمتری نسبت به مراجعه حضوری، هتل مناسب با شرایط خود را رزرو کنند.

2. علی‌بابا
در کنار رزرو اقامتگاه، پیدا کردن بلیت هواپیما یا قطار هم در ایام عید کار چندان راحتی نیست. حتی ممکن است مجبور شوید از ماه‌ها قبل برای تاریخ سفر خود، بلیت رزرو کنید تا به مشکل برنخورید.
خوشبختانه علی‌بابا نیز یکی دیگر از اپلیکیشن های کارآمدی است که در چنین شرایطی می‌تواند بسیار مفید واقع شود. بر اساس ادعای توسعه‌دهندگان، با نصب علی‌بابا به کامل‌ترین لیست پروازها از تمامی ایرلاین ها دسترسی پیدا می‌کنید و می‌توانید تنها با چند اشاره ساده به‌راحتی از طریق درگاه بانکی، بلیت خریداری کنید.

در کنار لیست پروازها، علی‌بابا برای علاقه‌مندان به مسافرت‌های ریلی نیز راه‌حل‌هایی دارد. در رابط کاربری سبک و زیبای علی‌بابا، بخش جامعی هم به سفر با قطار اختصاص داده‌شده که کاربران می‌توانند با ورود به آن، از لیست تمامی قطارها و زمان حرکتشان مطلع شوند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های خود بلیت سفارش دهند


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار