16 هزار مرگ ناشی از تصادف طی یک سال

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان 300 هزار نفر به صورت مستقیم از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند، این تعداد غیر از کسانی هستند که خدمات مشاوره‌ای و ... می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان 300 هزار نفر به صورت مستقیم از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند، این تعداد غیر از کسانی هستند که خدمات مشاوره‌ای و ... می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سعید صادقی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت این هفته اظهار داشت: شعار هفته بهزیستی(24 تا 30 تیرماه) در سال جاری «بهزیستی محور مسؤولیت و سلامت اجتماعی» تعیین شده است.

وی افزود: در سال جاری 3 راهبرد اساسی برای سازمان بهزیستی تعریف شده که توانمندسازی گروه‌های هدف به ویژه زنان سرپرست خانوار، معلولان و کودکان بی‌سرپرست ترخیص شده از بهزیستی به عنوان نخستین راهبرد است؛ همچنین پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و مشارکت مردم به سمت همراهی در فعالیت‌های بهزیستی نیز از دیگر راهبردهای اساسی بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: در استان اصفهان 300 هزار نفر به صورت مستقیم از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند، این تعداد غیر از کسانی هستند که خدمات مشاوره‌ای و ... می‌گیرند.

وی در ادامه اذعان داشت: امروز دغدغه تهیه ویلچر برای معلولان و تهیه عصا برای نابینایان نداریم بلکه دغدغه اصلی استفاده از توان‌خواهان از امکانات شهری است؛ همچنین بهزیستی نسبت به اشتغال پایدار زنان سرپرست خانوار نیز دغدغه داشته و نگرانی آن سکونت افراد در مراکز غیررسمی است که اگر وضعیت آن‌ها بهبود پیدا نکند، آسیب‌های اجتماعی آنان را فرا می‌گیرد.

صادقی با بیان این که 13 مرکز اورژانس فوریت‌های اجتماعی در حال فعالیت هستند، گفت: مرکز اورژانس فوریت‌های اجتماعی در شهرستان تیران و کرون، سمیرم و شهر جدید بهارستان در هفته بهزیستی همزمان با 150 مرکز در کل کشور افتتاح خواهد شد.

وی با بیان این که در حال حاضر 450 هزار سالمند در اصفهان زندگی می‌کنند، تصریح کرد: اگر برای این افراد که بالای 60 سال سن دارند، برنامه‌ریزی نداشته باشیم در آینده دچار چالش خواهیم شد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اهمیت بهزیستی در اسناد بالادستی عنوان داشت: در قانوان برنامه ششم بیش از 20 بار از بهزیستی نام برده شده است و تلاش کرده‌ایم بهزیستی را در داخل خانه‌ها و خانواده‌ها وارد کنیم و اعتقاد دارم هر خانه می‌تواند محلی برای آموزش‌های مختلف باشد.

وی اضافه کرد: در تلاشیم تا با غربال‌گری شنوایی و بینایی کودکان نقص‌ عضو را شناسایی کنیم؛ سالیانه 25 تا 30 هزار معلول در کشور به دنیا می‌آیند یا فرد دچار معلولیت می‌شود، با برنامه‌هایی که برای معلولیت‌های ژنتیکی داریم این بخش از معلولیت‌ها را کاهش می‌دهیم.

صادقی خاطرنشان کرد: 16 هزار مرگ ناشی از تصادف طی یک سال داریم، 3 تا 4 برابر این تعداد کسانی هستند که در تصادفات دچار معلولیت می‌شوند و تنها متولی آن بهزیستی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار