شهرستان لنجان میزبان شهدای 8 سال دفاع مقدس خواهد بود

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان گفت: شهرستان لنجان روز سه‌شنبه مصادف با ۲۷ تیرماه ، همزمان با ایام سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع)، میزبان کاروان شهدای هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.

سید احسان میرزایی در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی استقبال و تشییع شهدای هشت سال دفاع مقدس در شهرستان لنجان اظهار کرد: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف بین‌المللی در قله‌ رفیع جهان قرار گرفته این عزت و قدرت نشأت‌ گرفته از فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس است .

وی افزود: شهدای هشت سال دفاع مقدس با پیروی از ولایت فقیه و الگوپذیری از قیام امام حسین (ع) جان خود را برای دفاع از اسلام و میهن فدا کردند تا کوچک‌ترین خدشه‌ای به اسلام ناب محمدی وارد نشود بنابراین ادامه راه این عزیزان و پاسداری از میراث ارزشمند آنها بسیار حائز اهمیت است .

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان با اشاره به تشییع شهدای هشت سال دفاع مقدس در این شهرستان تصریح کرد: با توجه به شبیخون فرهنگی دشمنان باید فلسفه شهادت، اهداف و آرمان‌هایی که شهدا در آن ثابت‌قدم بودند را برای جوانان تبیین کنیم و حضور شهدای دفاع مقدس در شهرستان لنجان فرصت مغتنمی برای دستیابی به اهداف عالی را مهیا می‌کند .

وی اضافه کرد: مردم لنجان همچنان ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدای دوران دفاع مقدس را به خوبی به یاد دارند و مطمئناً در روز تشییع پیکر پاک شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز همچون گذشته حضوری گسترده و پر رنگ خواهند داشت اما باید برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجمی در خصوص استقبال از این عزیزان انجام شود .

میرزایی با اشاره به اینکه شهرستان لنجان روز سه‌شنبه مصادف با ۲۷ تیرماه و همزمان با ایام سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع)، میزبان کاروان شهدای هشت سال دفاع مقدس خواهد بود، ادامه داد: باید با تدوین برنامه‌های متنوع و پربار فرهنگی و مذهبی به استقبال شهدای تازه تفحص شده برویم چرا که این عزیزان بسیار مظلومانه به شهادت رسیده‌اند و حضور آنها در شهرستان لنجان می‌تواند تدایی‌گر فرهنگ و حال و هوای دوران طلایی دفاع مقدس باشد .

وی فرهنگ ایثار و شهادت را برگرفته از فرهنگ غنی اسلام دانست و عنوان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت سپری مقاوم در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان است بنابراین باید با برگزاری باشکوه این مراسم در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت که از فرامین رهبر معظم انقلاب نیز هست گام برداشته تا بتوانیم روز به روز در راستای تحقق منویات ایشان حرکت کنیم .

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان در ادامه شهدا و ایثارگران را سرمایه‌های عظیم عرصه جهاد و دفاع از کشور دانست و یادآور شد: ایران اسلامی از پیشینه تاریخی و فرهنگی بالایی برخوردار است و در همین راستا باید جایگاه حماسه‌آفرین دفاع مقدس با چنگ و دندان حفظ شود تا بتوانیم از تحریف فرهنگ غنی کشورمان جلوگیری کنیم .

وی متذکر شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند مهم‌ترین امتیاز شهدای ما نسبت به افرادی که در سایر کشورها در راه آرمان‌های خود فداکاری می‌کنند انتخاب آگاهانه و به دور از احساس است بنابراین باید در زندگی معنوی شهدا ورود پیدا کرده و عمق شخصیت این بزرگواران را برای جوانان معرفی و تبیین کنیم .

میرزایی در پایان پیام شهدا را حفظ پیوند و همبستگی دانست و اضافه کرد: پیام شهدا برای مردم و مسئولان حفظ اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و حضور شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز به نوعی سبب حفظ بیشتر و یکپارچگی مردم می‌شود بنابراین باید با الگوپذیری از شهدای هشت سال دفاع مقدس از فراز و نشیب‌های پیش رو به سلامت عبور کنیم

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار