ایمن سازی محورها عامل مهمی در جهت کاهش سوانح رانندگی

معاون عمرانی شهرداری زرین شهر گفت: یکی از مهمترین نیازهای هر شهروند و یا مسافر، ایمنی است، احداث کمربندی زرین شهر_سفید دشت که یکی از مسائل بنیادی خدماتی است مورد توجه شهرداری زرین شهر قرار گرفت.

دهقان در نشست شورای ترافیک شهرستان لنجان با اشاره به اهمیت احداث کمربندی‌های شمال غرب و شمال شرق زرین شهر اظهار کرد: نقش حمل ‌و نقل جاده‌ای در استان‌ اصفهان و به طبع آن شهرستان لنجان از موقعیت خاصی برخوردار است و با توجه به شرایط خاص اقلیمی، موقعیت ممتاز گردشگری، توسعه شبکه جاده‌ای آن هم با توجه به قرار داشتن زرین شهر در کنار صنایع مادر و مسیر مواصلاتی شش استان کشور ضروری است .
وی افزود: در حوزه حمل ونقل و ترافیک شهری شهرداری زرین شهر اقدام به انجام مطالعات و طراحی کمربندی شمال شرق و شمال غرب زرین شهر، مطالعات و طراحی محورزرین شهر، سفید دشت، تقاطع غیر همسطح ورودی شهرک حمل ونقل زرین شهر، احداث میدان شهید ملکی و محوراتصال آن به محور شهرکرد- اصفهان، احداث میدان پردیس، احداث فاز دوم خیابان ۲۵ متری قلعه قاسم، احداث ادامه خیابان فردوسی، توسعه و آسفالت معابر اصلی و فرعی شهر نمود تا تسهیل در عبورومرور وسایط نقلیه در این شهر به خوبی رقم بخورد .

معاون عمرانی شهرداری زرین شهر تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از مهمترین نیازهای هر شهروند و یا مسافر، ایمنی است، احداث کمربندی زرین شهر_سفید دشت که یکی از مسائل بنیادی خدماتی است مورد توجه قرار شهرداری زرین شهر گرفت .
وی ادامه داد: احداث کمربندی‌های شمال غرب و شمال شرق زرین شهر امکان انتقال کالاهای تجاری و همچنین محصولات صنایع مادر در شهرستان لنجان بیش از پیش فراهم خواهد شد و در نتیجه ضمن ایجاد اشتغال در بخش حمل‌ونقل، گسترش مراکز تفریحی و خدماتی در مسیر فوق را شاهد خواهیم بودو بطور کلی احداث این کمربندی‌ها زمان سفر را کاهش داده و صرفه جویی در میزان مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا و محیط زیست و تقلیل آمار تصادفات را در پی خواهد داشت .

دهقان با اشاره به تردد بیش از ۲ هزار کامیون در ۱۲ ساعت کاری از بلوار علامه طباطبایی زرین شهر، اضافه کرد: یکی از مشکلات و آسیب‌هایی که ورود ماشین‌های سنگین به شهر ایجاد می‌کنند، بروز ترافیک، ایجاد سر و صداهای گوشخراش و نا به هنجار، تخریب محیط زیست، ایجاد آلودگی و در نتیجه سلب آرامش و آسایش شهروندان است بنابر این احداث این کمربندی می‌تواند مشکلات متعدد تردد خودروهای سنگین را مرتفع ساخته و ایمنی بیشتر را برای مسافران رقم بزند .

وی عنوان کرد: باتوجه به اجرای زیرساخت ها و طرح های توسعه شهری طی سالهای اخیر و با وجود مشکلات مهمی از قبیل میزان ترافیک بالا، عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین از محورهای اصلی زرین شهر، افزایش تصادفات، کاهش سطح خدمات معابر شهری و بروز آلودگی هوا درشهر، شهرداری زرین شهر لزوم احداث کمربندی از بلوار توحید زرین شهر به سمت میدان وحدت ورنامخواست به طول بیش از ۴ کیلومتر را در دستور کار خود قرار دهد .

معاون عمرانی شهرداری زرین شهر بیان کرد: از این جهت مطالعات اولیه این پروژه در دستور کار قرار گرفت و۶ طرح پیشنهادی از سوی مشاور طرح به مجموعه شهرداری ارائه گردید که در نهایت با تعامل با شهرداری‌های زرین‌شهر، چمگردان، ورنامخواست و سده لنجان بهترین مسیر پیشنهادی انتخاب گردید و برای تایید نهایی به شورای ترافیک تسلیم شد .
وی اذعان کرد: مطالعات و طراحی کمربندی زرین شهر_ سفید دشت با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال انجام گردید و امیدواریم با اجرای این پروژه برگ زرین دیگری در کارنامه شهرداری زرین شهر به ثبت رسیده و کام شهروندان را شیرین کند .

وی در پایان گفت: بهره‌گیری از تمهیدات ویژه در خصوص کاربردی کردن طرح‌ها و پروژه‌های شهری همچنین استفاده از ابزارهای محیطی برای رونق ساختارها و بسترهای آسایش و رفاه شهروندی بسیار حائز اهمیت است و جاری کردن این مهم در سیستم مدیریت شهری نیز از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار