واکنش چهره ها به درگذشت مریم میرزاخانی

درگذشت پروفسور مریم میرزاخانی واکنش های بسیاری از اهالی دانش و سیاست گرفته تا فرهنگ و هنر را در برداشت. بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر درگذشت این بانوی ریاضی دان ایرانی را در پیام های مختل تسلیت گفتند.در ادامه برخی از این پیام ها را مرور می کنیم.

رویا میرعلمی (بازیگر): به تصویر درختی که در حوض زیر یخ زندانی ست، چه بگویم((بیژن الهی)). مریم میرزاخانی تسلیت .

بزرگمهر حسین پور : مريم عزيز ... دوبرابر بيشتر براي موفقيت هايت خوشحالي كردم و حالا دوبرابر بيشتر براي رفتنت سوگواري مي كنم.

از آنجايي كه زنان حداقل دو برابر بيشتر نسبت به مردان حقوقشان پايمال شده است، دو برابر بيشتر نسبت به موفقيتشان احساس خوشحالي بايد كرد. و اين مساله نه در امروز كه از سال هاي دور در مغز مردان اين خاك فرو رفته است كه مرد دو برار يك زن مهم تر است و بر اساس همين تفكر زن براي رسيدن به سطحي كه مرد ايستاده تلاشي دوبرابر بايد انجام دهد. و شايد اين چند برابر تلاش كردن مدام زنان اين سرزمين باعث شده كه امروز، در جايي قرار داريم كه اعتراف كنيم زنان دوبرابر مردان جسورتر... پيشروتر و تاثيرگذارتر هستند.

بهاره کیان افشار : نابغه بزرگ ایرانی و زن ایرانی پر افتخار ملی و جهانی و انسان متواضع و شریف و مهربان، ناباورانه و چه زود پرکشید... همواره بزرگ و پر افتخار و در اوج میمانی نازنین.

هدیه تهرانی : باورکردنی نیست.

نرگس آبیار: صد افسوس.

سارا خوئینی ها: 19 سال پیش اتوبوس تیم ملی المپیاد ریاضی ایران در مسیر اهواز به تهران دچار نقص فنی شد و به دره سقوط کرد! ٩ عضو تیم ملی المپیاد در ٢٠ سالگی از بین رفتند که چندین نفر از آنها مدال های نقره و طلا برای ایران کسب کرده بودند.

مریم میرزاخانی اما از این حادثه زنده بیرون آمد و ١٨ سال بعد در تمام دنیا درخشید و به عنوان اولین زن برنده جایزه نوبل ریاضیات (فیلدز) شد! پروفسور مریم میرزاخانی به طور رسمی دانشمند نخبه ریاضیات در قرن ٢١ شناخته شد و نامش یکی از پُر افتخارترین آثار ملی وطنم شد. تنها ٢ روز بود که خبر بیماری او را شنیده و به امید بهبود بودیم که متاسفانه بسیار زود ایشان را از دست دادیم!

من معتقدم چنین انسان های بزرگ و با ارزشی هرگز تمام شدنی نیستند ،کاش مریم میرزاخانی الگوی دختران و زنان جوان کشورم باشند که با وجود جایگاه ویژه و عظیمی که در دنیا پیدا کرده بودند سادگی و فروتنی و شرافتشان همواره همراهشان بود ،روحشان شاد و یادشان گرامی

من به احترام چنین زنان قدرتمندی سر تعظیم فرود می اورم که افتخار ملی ،جهانی و افتخار تمام ما بانوان هستند .

سروش صحت: ... به این چشم ها نگاه کنید، اسم مریم میرزاخانی را در گوگل جستجو کنید و بعد به عکس هایش نگاه کنید... وقتی در کلاس درس مقابل دانشجویانش جلوی تخته ایستاده به دست هایش نگاه کنید ... به چشمهایش...

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار