لزوم راه اندازی مرکز مشاوره ژنتیک در گلپایگان

مدیر بهزیستی شهرستان گلپایگان گفت: بخشی از معلولیت‌های منشا ژنتیکی دارد و امیدواریم مرکز مشاوره ژنتیک در شهرستان راه اندازی شود تا در کاهش شمار معلولان مادرزادي تاثیرگذار باشد.

ایسنا:مدیر بهزیستی شهرستان گلپایگان گفت: بخشی از معلولیت‌های منشا ژنتیکی دارد و امیدواریم مرکز مشاوره ژنتیک در شهرستان راه اندازی شود تا در کاهش شمار معلولان مادرزادي تاثیرگذار باشد.
حسن مرادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۴۲۰ پرونده در حوزه اجتماعی و حدود ۱۸۰۰ پرونده در حوزه توانبخشی در شهرستان وجود دارد و 11 مهدکودک در سطح شهرستان زير نظر بهزيستي فعال است.
وی ادامه داد: پنچ مرکز توانبخشی از جمله سراي سالمندان در سطح شهرستان فعالیت می کند و مرکز اوتیسم گلپایگان نيز از دو سال پيش تا كنون با تخصيص يارانه براي نگهداري 15 بيمار راه‌اندازي شده است.
مدیر بهزیستی شهرستان گلپایگان گفت: سه مرکز مشاوره، یک مرکز ترک اعتیاد سرپایی و یک کمپ ترک اعتیاد در حوزه پیشگیری در سطح شهرستان خدمات ارائه می دهند و امیدواریم در آینده نزدیک یک مرکز مشاوره عمومی نیز در گلپایگان دائر شود.
مرادی افزود: در سال گذشته 90 درصد کودکان شهرستان مورد غربالگرایی بینایی و حدود هزار و 100 کودک نیز تحت غربالگرایی شنوایی قرار گرفتند.
وی درخصوص آموزش های محله محور تصریح کرد: آموزش هایی که در محلات انجام می شود در راستای پیشگیری از اعتیاد و آموزش مهارت‌های زندگی است.
مدير بهزیستی شهرستان گلپايگان خاطر نشان کرد: در سال جاری شش میلیون و 500 هزار تومان فطریه جمع آوری کردیم و همچنین در طول ماه مبارک رمضان نیز 62 میلیون تومان مواد غذایی و خوراکی برای مددجویان تحت پوشش خریداری شده است.
مرادی گفت: بخشی از معلولیت‌های منشا ژنتیکی دارد و امیدواریم مرکز مشاوره ژنتیک در شهرستان راه اندازی شود تا در کاهش شمار معلولان مادرزادي تاثیرگذار باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار