هدف اداره بهزیستی بویین میاندشت جذب خیرن اشتغال است

ساختمان اداری بهزیستی بویین میاندشت در دوطبقه و بااعتباری معادل پنج میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید

حمید رفیعی -اصفهان امروز: ساختمان اداری بهزیستی بویین میاندشت در دوطبقه و بااعتباری معادل پنج میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید. به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی ساختمان اداری جدیدالاحداث بهزیستی با حضور فرماندار شهرستان بویین میاندشت، مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان و جمعی از مدیران اجرایی شهرستان افتتاح شد. فرماندار بویین میاندشت در مراسم افتتاحیه ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی گفت: بی‌شک عمده‌ترین نهاد دولتی در جهت ساماندهی طیف آسیب‌پذیر جامعه، سازمان بهزیستی است. ماشاالله طحانیان زاده ادامه داد: در کل کشور مجموعاً دو میلیون و پانصد هزار خانواده تحت پوشش اداره بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام (ره) قرار دارند که الحمدالله... در دولت تدبیر و امید جناب دکتر روحانی از محل هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۶ مبلغ چهار هزار و پانصد میلیارد تومان به‌منظور افزایش مقرری افراد تحت پوشش اختصاص داده که می‌تواند بخش مهمی از مشکلات این دسته از خانواده‌های نیازمند را برطرف سازد. وی خدمت کردن در مجموعه سازمان بهزیستی کشور را باقیات‌الصالحات برشمرد و برای مجموعه کارکنان بهزیستی شهرستان آرزوی سعادت و موفقیت نمود.

مسئولیت اجتماعی

رئیس اداره بهزیستی بویین میاندشت ضمن گرامی داشت هفته بهزیستی با اشاره به شعار امسال هفته بهزیستی مبنی بر بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی به اصفهان امروز گفت: امروزه گسترش نظام شهرنشینی و پیچیده شدن هر چه بیشتر روابط در قالب نقش‌های متعدد باعث شده است تا مسئولیت اجتماعی به یک موضوع مهم در حوزه علوم اجتماعی در جامعه کنونی تبدیل شود. قاسم براتی افزود: مسئولیت اجتماعی به معنی این است که همه آحاد مردم و بخش خصوصی می‌بایست خود را در جامعه مسئول بدانند و در مورد حل مشکلات جامعه خود سهیم باشند وی تأکید کرد: مسئولیت اجتماعی به بخش‌های خاصی از جامعه مربوط نمی‌شود بلکه کلیه افراد جامعه را در برمی‌گیرد. براتی ادامه داد: رسالت برنامه‌های بهزیستی پرورش انسان‌های سالم، توانمند و مسئول است تا بتوانند مسائل فردی و اجتماعی خود را به نحو شایسته حل نمایند.

توانمندسازی خانواده‌ها

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویین میاندشت با اشاره به عملکرد اداره بهزیستی بویین میاندشت گفت: کارنامه بهزیستی بویین میاندشت در سال 1395 بیانگر اقدامات مفید و اساسی در حوزه‌های مختلف است که ازجمله آن می‌توان در واحد امور اجتماعی که وظیفه آن تحقق بخشیدن عدالت اجتماعی حفظ کیان خانواده و فراهم نمودن زمینه استقلال و خودکفایی اقتصادی و اجتماعی، فرهنگی و آموزشی و درنهایت توانمند نمودن خانواده‌های نیازمند است. براتی یادآور شد: پرداخت مستمری ماهیانه، پرداخت شهریه دانشجویی، پرداخت کمک‌هزینه درمان، پرداخت تسهیلات وام، پرداخت کمک‌هزینه ازدواج، معرفی به بیمه تأمین اجتماعی به تعداد 42 نفر، ایجاد اشتغال و کاریابی و ارائه برنامه‌ی تفریحی، ورزشی، فرهنگی ازجمله اقدامات انجام‌شده در راستای توانمند نمودن خانواده‌های نیازمند است.

توان‌بخشی معلولین

وی به توان‌بخشی باهدف قادرسازی معلولین اشاره کرد و ادامه داد: به‌منظور دستیابی به سطح نهایی توانایی و عملکرد جسمی، حسی، ذهنی، روانی و اجتماعی اقداماتی نظیر پرداخت مستمری ماهیانه به مبلغ 000/440/294/1 ريال، پرداخت کمک‌هزینه ایاب‌وذهاب به دانش آموزان، پرداخت کمک‌هزینه تعمیر مسکن، کمک‌هزینه آموزش، کمک‌هزینه وسایل کمک توان‌بخشی، کمک‌هزینه درمان 65 نفر، کمک‌هزینه حق پرستاری

و کمک‌هزینه خرید لوازم زندگی و غیره انجام داده‌ایم.

نقش پیشگیری در جامعه

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویین میاندشت با اشاره به نقش حوزه پیشگیری در جامعه گفت: اعتلای سلامتی جوامع بدون تحقق بهداشت روانی و ارتقا سلامت حاصل نمی‌شود و سلامت جسمی و بهداشت روانی فرد درگرو وجود آمادگی‌های لازم خانوادگی و اجتماعی است. براتی افزود: حوزه پیشگیری بهزیستی بویین میاندشت با برنامه‌ریزی و اجرای آن رسالت خطیر خود را در جهت ارتقا سلامت جسم و روان جامعه انجام داد. ایجاد یک مرکز مشاوره در شهرستان و ارائه مشاوره به 286 نفر، ارائه 700 مورد بینایی‌سنجی، ارائه 300 مورد شنوایی‌سنجی، استفاده از مشاوره ژنتیک، آموزش پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی، آموزش پیشگیری از اعتیاد و پیشگیری از معلولیت‌ها ازجمله فعالیت‌های این حوزه است.

فعالیت‌های اقتصادی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویین میاندشت با اشاره به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نام‌گذاری شده تصریح کرد: بهزیستی بویین میاندشت در جهت تحقق توانمندی اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در بین جامعه هدف خود اقداماتی همچون پرداخت 25 مورد تسهیلات خوداشتغالی به مبلغ 000/000/000/3 ريال، معرفی 36 نفر جهت استفاده از بیمه هدفمندی یارانه، پرداخت حق بیمه خویش‌فرمایی، پرداخت یارانه ارتقا کارایی، کاریابی و رایزنی با بنگاه‌های اقتصادی جهت اشتغال مددجویان، بازدید طرح‌های اشتغال و بررسی موانع و مشکلات اشتغال مددجویان تحت پوشش را داشته است

فعالیت‌های عمرانی

در ادامه قاسم براتی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی اداره بهزیستی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اقدام صورت گرفته در این حوزه احداث ساختمان اداره بهزیستی بااعتباری بالغ‌بر 000/000/500/1 ريال در سال 1395-1396 بوده است. در حوزه مسکن نیز پرداخت 320000000 ریال مبلغ بلاعوض به 2 خانوار دو معلول شهری، پرداخت 480000000 ریال مبلغ بلاعوض به 3 خانوار دو معلول روستایی، پرداخت 60000000 ریال مبلغ بلاعوض به خانوار نیازمند روستایی، پرداخت مبلغ 150000000 ریال به 2 خانوار از محل مشارکت‌های مردمی جهت ساخت و تکمیل مسکن، پرداخت 50000000 میلیون ریال از محل مشارکت‌ها جهت تکمیل منزل مددجو از خانوارهای نیازمند روستایی و رایزنی با رئیس بنیاد مسکن شهرستان فریدن جهت واگذاری زمین به خانواده نیازمند روستایی و بهره‌مند شدن خانوارهای نیازمند از معافیت‌های قانونی جهت انشعابات آب و فاضلاب، برق و گاز را داشتیم.

اهم فعالیت‌های بهزیستی بویین میاندشت

براتی در ادامه به مهم‌ترین فعالیت‌های این مجموعه در شهرستان اشاره کرد و گفت: ساخت مسکن مددجویی، اشتغال، کسب مقام دوم کشوری فیلم توانمندسازی معلولین، تشکیل گروه همیاران سلامت روان در حوزه پیشگیری از مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره بوده است. وی خاطرنشان کرد: جا دارد از همه خیرین که همکاری صادقانه با بهزیستی داشتند تشکر کنیم.

جذب خیرین اشتغال

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویین میاندشت تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم از مشارکت بیشتر خیرین در جهت پیشبرد هدفمندسازی معلولین بهره ببریم. ما به مشارکت همه مردم نیازمندیم ویکی از گام‌های مؤثر در مشارکت‌ها، جلب خیرین اشتغال است؛ افرادی داوطلب شوند تا در جهت جلب و جذب مددجو در عرصه کار و تأمین هزینه اشتغال به بهزیستی کمک نمایند.

خدمات به سالمندان

براتی بابیان اینکه جمعیت شهرستان بویین میاندشت سالمند است اذعان داشت: با توجه به سالمند بودن جمعیت شهرستان اداره بهزیستی بویین میاندشت فعالیت مؤثری در این زمینه دارد و خواهد داشت که ازجمله اقدامات انجام‌گرفته می‌توان به ویزیت و مراقبت در منزل با همکاری شبکه بهداشت و درمان، اردوهای تفریحی و فرهنگی برای سالمندان، اهدا وسایل کمک توان‌بخشی نظیر ویلچر، سمعک، واکر، برگزاری سیمینار و کلاس آموزشی برای کارکنان جهت رفتار اصولی با سالمندان، مشاوره به سالمندان اشاره کرد. وی ادامه داد: ازجمله برنامه‌های پیش روی اداره در بحث سالمندان ایجاد خانه فرزانگان با همکاری فرمانداری محترم شهرستان و ارگان‌های ذی‌ربط می‌باشد.

مشارکت و حمایت آحاد جامعه

رئیس اداره بهزیستی بویین میاندشت یادآور شد: تعداد کارکنان بهزیستی در شهرستان را 18 نفر دانست که در قسمت اداری و دو مجتمع شهدای افسوس و شهید موسوی بویین میاندشت فعالیت می‌نمایند. وی در خصوص وضعیت استخدام اداره بهزیستی در شهرستان گفت: استخدام در بهزیستی با توجه به قانون استخدامی کشوری می‌باشد. براتی تأکید کرد: ازآنجایی‌که بهزیستی از ارکان مهم جامعه در بحث سلامت و مراقبت اجتماعی و رسیدن انسان‌ها به رفاه و توانمندی است؛ لازمه تحقق این اصول، مشارکت و حمایت آحاد جامعه در انجام فعالیت‌های مربوطه به سازمان بهزیستی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار