توقف 10 تریلر با 9 میلیارد ریال برنج قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف 10 محموله برنج خارجی قاچاق به ارزش 9 میلیارد ریال خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف 10 محموله برنج خارجی قاچاق به ارزش 9 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، صادق کاظم‌زاد اظهار کرد: مأموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین حین کنترل خودروهای عبوری از ایستگاه به 10 دستگاه کامیون باری و تریلر که همزمان قصد عبور از ایستگاه را داشتند مشکوک شده و آن‌ها را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه هر 10 خودرو از یک مکان بارگیری کرده بودند، افزود: محموله این خودروها برنج خارجی بود که رانندگان آن‌ها مدارک مثبته گمرکی نداشتند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین از توقیف خودروها و محموله آن‌ها خبر داد و گفت: ارزش محموله‌های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه 9 میلیارد ریال اعلام شده است.

وی در پایان با اشاره به دستگیری 9 نفر در این رابطه و تحویل آن‌ها به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: قاچاق کالا زمینه رکود اقتصادی و بیکاری جوانان کشور را فراهم می‌کند که در این خصوص از مردم تقاضا می‌شود هر گونه اخبار را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

*سارق دوربین‌های مداربسته در مدار کارآگاهان پلیس آگاهی

ستار خسروی در خصوص دستگیری سارق دوربین‌های مداربسته ابراز داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت دوربین‌های مداربسته در شهر اصفهان کارآگاهان پلیس آگاهی، تحقیقات خود در خصوص شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این سرقت‌ها را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: مأموران پایگاه شرق پلیس آگاهی با انجام تحقیقات و انجام یک سری اقدامات تخصصی موفق شدند سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: متهم در تحقیقات صورت گرفته هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس مواجه شد ضمن اعتراف به سرقت 30 دوربین مداربسته در سطح شهر اصفهان مال‌خر خود را به کارآگاهان معرفی کرد که او نیز دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه هر دو متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند، اذعان داشت: طراحی اولیه صحیح پلن، می‌تواند در عدم سرقت دوربین‌های مداربسته بسیار مؤثر باشد، اگر دوربین‌های مداربسته نسبت به یکدیگر همپوشانی داشته باشند، یعنی هر دوربین به‌جز اینکه تصویر فضای تعریف شده را نمایش می‌دهد، در گوشه‌ای از تصویر دوربین مداربسته دیگر را نمایش دهد تا اگر کسی قصد دست‌کاری دوربین مداربسته را داشت تصویر شخص را به اپراتور نمایش دهد و آن را ذخیره کند.

خسروی در پایان جهت پیشگیری از سرقت دوربین مداربسته به همشهریان توصیه کرد: می‌توان از حس‌گرهای لرزشی در داخل کاورهای دوربین مداربسته استفاده و حس‌گر را به یک سیستم حفاظتی و آژیر متصل کرد یا از میکروسویچ‌های مخصوص در زیر پایه دوربین و کاور دوربین مداربسته استفاده کرد و به محض باز شدن درب کاور و یا شل کردن پیچ پایه دوربین مداربسته، آژیر به صدا درخواهد آمد.

*عدم توجه به جلو مرگ 2 نفر را رقم زد

جواد درستکار اظهار کرد: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان از برخورد یک دستگاه کامیون کشنده با یک موتورسیکلت در میدان امیرکبیر شهر اصفهان مطلع و به محل اعزام شدند.

وی افزود: متأسفانه در اثر این حادثه رانندگی راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت که هر دو 40 ساله بودند جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان اصفهان بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات رانندگی عدم توجه به جلو توسط راننده کامیون کشنده و برخورد با موتورسیکلت اعلام شده است.

*کشف محموله میلیونی کالای قاچاق در سمیرم

غلامرضا براتی اظهار داشت: مأموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید رئیسیان حین کنترل خودروهای عبوری از مسیر سمیرم به شهرضا به یک دستگاه کامیون بنز دانگ فنگ مشکوک و خودرو را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی دقیق از خودرو مشخص شد محموله کامیون اسباب‌بازی مکانیزم و غیرمکانیزم‌دار است که راننده آن مدارک مثبته گمرکی را ندارد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه 800 میلیون ریال اعلام شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا در اولویت کاری پلیس است و نیروی انتظامی هرگز اجازه جولان به این مفسدان اقتصادی نخواهد داد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار