مدیرعامل آبفای کاشان در جلسه انجمن روابط عمومی شهرستان مطرح کرد صرفه جویی10 درصدی آب درحوزه کشاورزی معادل کل مصرف شهروندان است

مدیرعامل آبفای کاشان در جلسه انجمن روابط عمومی شهرستان که در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب کاشان برگزار شد گفت: روابط عمومی بخشی از فرآیند مدیریت سازمان است و پویایی هر سازمان متأثر از پویایی روابط عمومی می باشد که بعنوان حلقه ارتباطی بین ذینفعان و سازمان عمل کرده و پل ارتباطی موثر بین مردم و مسئولین می باشد.


مدیرعامل آبفای کاشان در جلسه انجمن روابط عمومی شهرستان که در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب کاشان برگزار شد گفت: روابط عمومی بخشی از فرآیند مدیریت سازمان است و پویایی هر سازمان متأثر از پویایی روابط عمومی می باشد که بعنوان حلقه ارتباطی بین ذینفعان و سازمان عمل کرده و پل ارتباطی موثر بین مردم و مسئولین می باشد.

مهندس محمدرضا اسدی با بیان این مطلب و با تأکید بر نقش روابط عمومی ها در هر سازمان گفت: نقش روابط عمومی ها به خصوص در حوزه اطلاع رسانی آسیب های ناشی از بحران بی آبی و ارائه راهکار پررنگ تر از دیگر حوزه هاست و انتظار می رود که نقش واقعی خود را ایفا نماید.

وی تأکید کرد: چهار دهه است که دشت کاشان به عنوان دشت ممنوعه بحرانی مشخص گردیده و موازنه آب منفی است. این بدان معنی که میزان برداشت از منابع آب زیرزمینی به مراتب بیش از تغذیه است و چنان چه این روند پیشگیری نگردد باعث خالی شدن سفره های زیرزمینی می شود.

مدیرعامل آبفای کاشان افزود: ذینفعان در حوزه های مختلف اعم از کشاورزی ، صنعت ، فضای سبز و شرب از سفره ی مشترک استفاده می کنند. از اینرو ضروری است شرایط مصرف آب درکلیه حوزه ها را به دقت رصد نموده و نسبت به مصرف بهینه آب حساسیت داشته باشیم.

مهندس اسدی اظهار داشت: بیشترین مصرف از منابع زیرزمینی متعلق به حوزه کشاورزی است. ده درصد صرفه جویی در این حوزه معادل کل تأمین آب شرب مردم در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل است.

وی یادآور شد: آب شرب 6 درصد از منابع آب را به خود اختصاص داده ولی تفاوت آن با «آب» در حوزه کشاورزی، صنعت و فضای سبز؛ هزینه ای است که صرف فرآیند تامین، تصفیه،انتقال و توزیع آن شده و به این واسطه ارزش «آب شرب» به مراتب بیش از «آب» در دیگر حوزه هاست.

مهندس اسدی تأکیدکرد: سالانه 31 میلیون مترمکعب آب برای مصرف شرب از سفره های زیرزمینی برداشت می شود و 9 میلیون مترمکعب از طریق خط انتقال زاینده رود تأمین می گردد. EC یا سختی آب چاهها در کاشان بالای 3000 است و سختی آب زاینده رود 260 می باشد. اختلاط آب چاههای دشت کاشان با آب استحصال شده از خط زاینده رو آن را قابل شرب می نماید.

مدیرعامل آبفای کاشان افزود: طول شبکه های آبرسانی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل بیش از 2000 کیلومتر است و دائم نیاز به اصلاح ، توسعه و نگاهداری دارد و عدم توجه به آن باعث هدررفت آب می شود.

اسدی گفت: اسکلت اصلی شبکه توزیع آب کاشان در سال 1336 شکل گرفته است. تا کنون قسمت عمده آن اصلاح و تعویض شده است. عمر مفید شبکه 20 تا 25 سال می باشد و ضروری است سالانه نسبت به اصلاح شبکه انتقال و توزیع اهتمام نماییم در غیر اینصورت با هدررفت آب مواجه خواهیم بود.

وی افزود: هدررفت آب در شبکه انتقال و توزیع کاشان به نسبت 31 شرکت آبفای کشور در حد قابل قبول است با این وجود با هدررفت 21 درصدی مواجه هستیم که رقمی معادل 8 میلیون مترمکعب در سال است.

مدیرعامل آبفای کاشان گفت: قیمت تمام شده آب در شرکت آبفای کاشان برای هر مترمکعب 1280 تومان است ولیکن مبلغ دریافتی از مشترکین به طور متوسط 450 تومان می باشد و این تفاوت قیمت باعث ضرر و زیان شرکت آبفا شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار