آقاخانی: پلیس با دوچرخه سواری زنان مخالف است

فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: پليس با دوچرخه سوارى زنان مخالف است. اما مسائل ديگرى مطرح شده است كه درحال رايزنى هستيم تا مشكل بر طرف شود. نگراني پليس امنيت خود زنان است كه اميدواريم تامين شود.

فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: پليس با دوچرخه سوارى زنان مخالف است. اما مسائل ديگرى مطرح شده است كه درحال رايزنى هستيم تا مشكل بر طرف شود. نگراني پليس امنيت خود زنان است كه اميدواريم تامين شود.

به گزارش خبرنگار ايسنا- منطقه اصفهان، سردار عبرالرضا آقاخاني امروز در نشست خبري با اشاره به اينكه سال ٩٦ براى پليس اصفهان سال مبارزه با جرائم خشن است، ‌اظهار كرد: در كشف جرائم خشن به ١٠٠ درصد رسيده ايم و آخرين باند جرائم خشن شب گذشته در دو استان به صورت همزمان با عمليات موفق دستگير شدند.

وي با بيان اينكه همچنين سارقان بانك خيابان هشت بهشت در كمتر از سه ساعت شناسايى شدند و چند روز بعد دستگير شدند، افزود: پليس امروز اشراف كاملى بر جرائم خشن استان دارد و سرقت‌هاي خشن در خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٥٦ درصد كاهش يافته است.

فرمانده انتظامي استان اصفهان با بيان اينكه در سه ماه گذشته سرقت از منزل پنج درصد، سرقت از واحدهاي صنفي ٢٢ درصد،‌ قتل 46 درصد وآدم ربايي 43 درصد نسبت به بهار سال 95 كاهش يافته است،‌ تصريح كرد: در اين مدت تجاوز به عنف نيز هفت درصد كاهش يافته است و اين آمار نشان مي‌دهد پليس در كنترل جرائم موفق عمل كرده است.

افزایش 70 درصدی برخورد با جرائم خشن

آقاخاني با بيان اينكه برخورد با جرائم خشن ٧٠ درصد افزايش يافته است،‌ ادامه داد: مبارزه با مشروبات الكلى ادامه دارد و از ابتداي سال جاري كشف مشروبات الكلى ٣٥ درصد افزايش يافته است. كشف سرقت‌هاى عادى ٣٩ درصد، كشف قتل ٣٢ درصد، كشف سلاح دو درصد و دستگيرى سارقان ٢٥ درصد افزايش داشته است.

وي با اشاره به كاهش ٣٥ درصدي فوت ناشى از تصادفات رانندگى در صحنه و پنج درصدي در پزشكى قانونى گفت: در سه ماه گذشته 400 هزار تماس با فوريت‌هاى پليس برقرار شده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزايش يافته است و در تماس با ١٩٧ با ٢٥ هزار تماس ركورد زده‌ايم.

فرمانده انتظامي استان اصفهان ادامه داد: يكى از چالش‌هاى پليس در سه ماه دوم سال ناهنجارى‌هاى اجتماعى است كه پليس در اين زمينه مسئوليت دارد. برخى مشكلات اجتماعى خط قرمز پليس است و جامعه بدون مبارزه با ناهنجارى ها به امنيت پايدار نخواهد رسيد.

آقاخاني چالش ديگر پليس را مبارزه با تالارها و باغ تالارهاي غير قانونى عنوان كرد و گفت: گروهى از مردم باغ هاى شخصى خود را كه محل استراحت خانواده است براى جشن اجاره مي‌دهند، پليس به شدت با اين موضوع مقابله خواهد كرد و بيش از ٢٠ تيم عملياتى براى مقابله با اين موضوع وجود تشكيل شده است.

ساماندهی 20 تیم گشت ارشاد در اصفهان

وي با بيان اينكه چالش ديگر پليس عفت عمومى است، ادامه داد: در بحث عفت عمومى ٢٨ دستگاه بايد ورود پيدا كنند اما متاسفانه برخى از آن‌ها ضعيف عمل مي كنند. اصفهان با ديگر استان‌ها تفاوت دارد و عفت عمومى بايد در اين استان بيش از ديگر استان‌ها حفظ شود و پليس با همه قوا در اين موضوع ورود كرده است.

فرمانده انتظامي استان اصفهان خاطر نشان كرد: ٢٠ تيم گشت ارشاد ساماندهى شده اند تا صبح و عصر در گلوگاه هاى شهر انجام وظيفه كنند.

وي ادامه داد: با خودروهايى كه شيشه هاى دودى دارند برخورد مى شود. داخل خودرو بايد از فاصله ٣ مترو قابل رويت باشد. از ابتداى سال جارى ٢٥ هزار خودرو با شيشه دودى اعمال قانون شده است. همچنين آلودگى صوتى از داخل خودروها قابل برخورد است و در سه ماهه ابتداى سال هشت هزار و ٥٠٠ خودرو اعمال قانون شده اند.

فرمانده انتظامي استان اصفهان اظهار كرد: چايخانه‌ها توسط پليس بسته نشد و اين اقدام مثبت توسط اداره بهداشت انجام شد اما در بحث عرضه قليان در پارك ها پليس از ابتداى سال پنج هزار قليان جمع آورى كرده است.

افزایش 42 درصدی تهدیدهای سایبری

آقاخاني با اشاره به تخلفات رانندگي گفت: خودروهاى خودكار ثبت تخلف پارك دوبل به سه دستگاه خواهد رسيد و يك دستگاه خودرو ثبت تخلف ٤٥ هزار تخلف ثبت كرده است. همچنين ٩٥ هزار تخلف از طريق دوربين هاى شهرى ثبت شده است.

وي تاكيد كرد: درآمد جريمه ها به حساب پليس واريز نمي‌شود و مستقيما به خزانه دولت مي‌رود و از آن محل طبق آيين نامه ميان دستگاه‌هاى متولى نظير شهردارى و ادارات راه و شهرسازى توزيع مى شود.

فرمانده انتظامي استان اصفهان با اشاره به تخلفات فضاي مجازي ادامه داد: تهديدهاي شبكه‌هاي اجتماعى و سايبرى ٤٢ درصد رشد داشته است و متاسفانه بر خلاف گذشته كه جوانان در معرض خطر بودند به سمت خانواده‌ها رفته است. برداشت‌هاى غيرمجاز از حساب‌هاى بانكى و مزاحمت‌هاى اينترنتى هر دو با ٥٥ درصد افزايش در صدر جرائم سابيري قرار دارند. كلاهبردارى سايبرى ٢٧ درصد، فروشگاه آنلاين غيرمجاز ٢٥ درصد و پخش اطلاعات خصوصى و خانوادگى ١٩ درصد افزايش داشته اند.

آقاخاني با اشاره به دوچرخه سوارى بانوان در پاسخ به سوال يكى از خبرنگاران گفت: پليس با دوچرخه سوارى بانوان مخالف است. اما مسائل ديگرى مطرح شده است كه درحال رايزنى هستيم تا مشكل بر طرف شود. نگراني پليس امنيت خود بانوان است كه اميدواريم تامين شود.

پلمپ 3 بانک به دلیل مسائل امنیتی

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبنى بر عدم رعايت قوانين رانندگى توسط نيروهاى راهور و به خصوص راكبان موتورسيكلت هاى پليس، تصريح كرد: پليس اين موضوع را قبول دارد و متاسفانه اين مشكل در ميان خود ماموران قانون نيز وجود دارد. حتى يك تخلف براى خود نيروى پليس زياد است. در جلسات اين موضوع مطرح خواهد شد و از عموم مردم درخواست داريم در صورت مشاهده خودرو يا موتورسيكلت پليس كه قوانين راهنمايى رانندگى را رعايت نمي كند و يا تخلفى مرتكب مي شود با تماس به ١٩٧ مراتب را اطلاع دهند. پليس بايد خود سرلوحه مردم در مباحث گوناگون باشد.

فرمانده انتظامي استان اصفهان در خصوص رعايت امنيت در واحدهاي صنفي گفت: طبق دستورالعمل شوراى امنيت كشور بانك‌ها موظف به رعايت نكات ايمنى هستند و تا كنون سه بانك به دليل عدم رعايت نكات ايمني پلمپ شد و ٣٥ بانك هشدار دريافت كرده اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار