پایه‌گذاری یک برند هنری در اصفهان

ایجاد برند هنري برای من اهمیت زیادی دارد، چراکه هنر در كشور ما مظلوم است و براي رفع محرومیت آن، راه زيادي در پيش داريم، هم بايد خودمان چيزهاي جديد ياد بگيريم و هم فرهنگ جديدي به وجود بیاوریم تا هنر در سبد روزانه مردم قرار گيرد.

اصفهان امروز- سمیرا حسینی:

ایجاد برند هنري برای من اهمیت زیادی دارد، چراکه هنر در كشور ما مظلوم است و براي رفع محرومیت آن، راه زيادي در پيش داريم، هم بايد خودمان چيزهاي جديد ياد بگيريم و هم فرهنگ جديدي به وجود بیاوریم تا هنر در سبد روزانه مردم قرار گيرد.

اولين نمايش جدي طراحي لباس و جواهر زينتي من در نمايشگاه مدكس 2009 تهران مورد استقبال قرار گرفت و پس‌ازآن، دو نمايشگاه شخصي در تهران برگزار كردم، سپس به اصفهان آمدم و شروع به فعالیت هنری کردم.

خودم زياد وارد كار عملي ساخت صنایع‌دستی نمی‌شوم، بلکه بيشتر ايده می‌دهم و كارهاي مديريتي می‌کنم. برايم هم مهم نيست كساني كه براي گالري ما، صنایع‌دستی می‌سازند سابقه زيادي داشته باشند، مهم است كه چيزي كه می‌سازند، حس خوبي داشته باشد، ضمن این‌که ممكن است برخي دست‌ساخته‌ها ازنظر تكنيكي قوي نباشد، اما فرد روي آن فكر كرده و اثری دلي خلق كرده باشد. به همین دلیل ترجیح می‌دهیم با افراد خلاق همکاری کنیم، به‌جای كساني كه ادعاي استادكاري می‌کنند و مثل طبل توخالي فقط زياد صدا می‌دهند. خودمان را محدود به افراد تجربه‌گرا هم نمی‌کنیم و بیشتر به دنبال كساني هستیم كه با آن‌ها راحت هستيم و شيوه کاری‌شان به ما می‌خورد.

در واژه «بانوجي»، «جي» از زبان سانسكريت كه از شاخه زبان‌هاي آريايي است، گرفته‌شده و به معني جان، بزرگ و عزيز است. شعار گالري ما هم «هنر جان» است.

درواقع ما به دنبال اين هستيم كه حس خوبي در كار باشد و براي ورود هنر به سبد روزانه مردم، وسايلي طراحی کنیم كه در زندگي روزمره استفاده می‌شود و به همین دلیل با گروهی کار می‌کنیم که ازلحاظ فكر و ايده نزديك به هم هستیم.

خودمان را به لباس و زيورآلات هم محدود نکرده‌ایم و هر چيزي را كه بشود در آن هنر به كار برد، می‌سازیم، طراحی هنری لوازم خانه، كيف، كفش، پرده، روميزي و ساير وسايل زندگي روزمره از این جمله است.

استقبال از دست‌ساخته‌های ما در شهرهای مختلف، متفاوت است. در اصفهان نسبت به تهران، استقبال از ساخته‌هایمان بسيار كمتر است و بيشتر كساني كه كار خاص می‌پسندند، مشتري ما هستند. اصفهانی‌ها وقتي از چيزي خوششان بيايد، حاضر نيستند برايش پول بدهند و به‌جای آن می‌پرسند آن کار را آموزش می‌دهیم یا نه.

من هم در قيد هيچ شهري نيستم، چراكه می‌خواهم كارم را توسعه دهم و به فكر اين هستم كه کارم پايه محكمي داشته باشد و آن را به هر شیوه‌ای توسعه دهم.

از طرف دیگر، طرح‌های هنري ما كپي غيرقانوني می‌شود، غيرممكن است كپي نشود. در دنيا و حتي در كشورهايي كه قانون کپی‌رایت دارند، هم مارک‌های معروف كپي و با اسم همان مارک‌ها منتشر می‌شوند.

تنها راه‌حل هنرمندان برای مقابله با این کپی‫کاری‌ها، اين است كه با مشتری‌های خود در ارتباط باشند. برد ديگر ما اين است كه اثری که می‌سازیم، چند ماه زودتر از کپی‌اش به بازار می‌آید. برتری ديگر کار ما، خلاقيت است و به همین دلیل درنهايت برنده ماييم، چراكه كسي كه كپي می‌کند، منتظر است ببيند ما چه طرحي می‌زنیم، چون ما هميشه به دنبال كار نو هستيم.

مدیر گالری بانوجی
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار