دستگیری موتورسوار کیف قاپ در شاهین شهر

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از دستگیری موتورسوار کیف قاپ حرفه ای در این شهرستان خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از دستگیری موتورسوار کیف قاپ حرفه ای در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رجبعلی مختاری با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چند مورد کیف قاپی توسط افرادی موتورسوار که به صورت انفرادی اقدام به ربایش کیف افراد مونث در حال حرکت در پیاده روها می کرد، شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

در این راستا کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری این سارق حرفه ای آغاز و موفق شدند فرد سارق را شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ادامه داد: سارق دستگیر شده پس از انتقال به پلیس آگاهی صراحتاً به چند مورد کیف قاپی که طی هفته های اخیر در سطح شاهین شهر شده بود اعتراف کرد و سپس با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سرهنگ مختاری در پایان گفت: سارقان کیف قاپ اغلب موتور سیکلت سوار هستند که به صورت دو نفره و یا تک نفره وارد عمل می شوند، این افراد عموماً اطراف مراکز خرید، بانک ها، صرافی ها و بنگاه های معاملاتی و یا حتی پیاده روهای خلوت به دنبال طعمه های خود می گردند.

وی از شهروندان خواست تا برای ناکام گذاشتن سارقان تا جایی که برایشان مقدور است از حمل وجوه نقد و زیور آلات با کیف دستی خودداری و بیشتر از کارت های عابربانک استفاده کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان به دیگر مواردی که باید شهروندان رعایت کنند اشاره کرد و گفت: در حین حرکت در پیاده رو کیف دستی خود را در مجاورت دیوار حمل کرده و از حرکت در سطح سواره خیابان خودداری نمایید، هرگز عکس و فیلم شخصی و اطلاعات محرمانه خود را در حافظه گوشی تلفن خود ذخیره نکنید تا در صورت سرقت مورد سوء استفاده قرار نگیرید.

شهروندان در صورتی که طعمه کیف قاپ ها شدند و بر فنون دفاع شخصی تسلط نیستند بهتر است زیاد در برابر سارقان مقاومت نکنند چرا که سارقان اغلب مسلح بوده و ممکن است به افراد آسیب برسانند یا در حین ربایش کیف فرد را روی زمین بکشانند، در این مواقع بهتر است با دقت مشخصات ظاهری موتورسیکلت را به خاطر سپرده و سریعاً با 110 تماس بگیرند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار