افزایش 70 درصدی برخورد با جرائم خشن

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در سه ماه نخست سال جاری جرم سرقت در استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد کاهش داشته است.

مینا عباسپور- اصفهان امروز : فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در سه ماه نخست سال جاری جرم سرقت در استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد کاهش داشته است. سردار عبدالرضا آقاخانی در نشست خبری فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان که با حضور رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان و رئیس پلیس راهور استان در مجتمع مطبوعاتی استان اصفهان آغاز شد، با اشاره به اقدامات پلیس در راستای کشف و همچنین کاهش جرائم اظهار کرد: در سه ماه نخست سال جاری جرائمی همچون سرقت با ۵۶ درصد، سرقت از منزل ۵ درصد، سرقت از مغازه ۲۲ درصد، قتل ۴۶ درصد، آدم‌ربایی ۴۳ درصد و تجاوز به عنف ۷ درصد کاهش داشته‌اند.

رکوردزنی 400 هزار تماس با فوریت‌های پلیس

آقاخاني بابیان اينكه برخورد با جرائم خشن ٧٠ درصد افزایش‌یافته است،‌ ادامه داد: مبارزه با مشروبات الكلى ادامه دارد و از ابتداي سال جاري كشف مشروبات الكلى ٣٥ درصد افزایش‌یافته است. كشف سرقت‌هاى عادى ٣٩ درصد، كشف قتل ٣٢ درصد، كشف سلاح دو درصد و دستگيرى سارقان ٢٥ درصد افزايش داشته است. در این سه‌ماهه نخست سال باوجود جنایت‌ها و جرائم خشن، پلیس اصفهان در کشف و پیشگیری از جرائم به نقطه بسیار خوبی رسیده و در پیشروی عملیات‌ها رتبه صد را کسب کرده است. وي با اشاره به كاهش ٣٥ درصدي فوت ناشى از تصادفات رانندگى درصحنه و پنج‌درصدی در پزشكى قانونى گفت: در سه ماه گذشته 400 هزار تماس با فوريت‌هاى پليس برقرارشده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش‌یافته است و در تماس با ١٩٧ با ٢٥ هزار تماس ركورد زده‌ايم.

پلیس با دوچرخه‌سواری زنان مخالف است

فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: پليس با دوچرخه‌سواری زنان مخالف است؛ اما مسائل ديگرى مطرح‌شده است كه در حال رايزنى هستيم تا مشكل برطرف شود. نگراني پليس امنيت خودزنان است كه اميدواريم تأمین شود. وی با اشاره به اينكه سال ٩٦ براى پليس اصفهان سال مبارزه با جرائم خشن است، ‌اظهار كرد: در كشف جرائم خشن به ١٠٠ درصد رسیده‌ایم و آخرين باند جرائم خشن شب گذشته در دو استان به‌صورت هم‌زمان با عمليات موفق دستگير شدند. وي بابیان اينكه همچنين سارقان بانك خيابان هشت‌بهشت در كمتر از سه ساعت شناسايى شدند و چند روز بعد دستگير شدند، افزود: پليس امروز اشراف كاملى بر جرائم خشن استان دارد و همانطور که اشاره شد سرقت‌هاي خشن در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٥٦ درصد کاهش‌یافته است.

ناهنجاری‌های اجتماعی یکی از چالش‌های پلیس

فرمانده انتظامي استان اصفهان ادامه داد: يكى از چالش‌هاى پليس در سه ماه دوم سال ناهنجارى‌هاى اجتماعى است كه پليس در اين زمينه مسئوليت دارد. برخى مشكلات اجتماعى خط قرمز پليس است و جامعه بدون مبارزه با ناهنجاری‌ها به امنيت پايدار نخواهد رسيد. آقاخاني چالش ديگر پليس را مبارزه با تالارها و باغ تالارهاي غیرقانونی عنوان كرد و گفت: گروهى از مردم باغ‌های شخصى خود را كه محل استراحت خانواده است براى جشن اجاره مي‌دهند، پليس به‌شدت با اين موضوع مقابله خواهد كرد و بيش از ٢٠ تيم عملياتى براى مقابله با اين موضوع وجود تشکیل‌شده است.

ساماندهی 20 تیم گشت ارشاد در اصفهان

وي بابیان اينكه چالش ديگر پليس عفت عمومى است، ادامه داد: در بحث عفت عمومى ٢٨ دستگاه بايد ورود پيدا كنند اما متأسفانه برخى از آن‌ها ضعيف عمل می‌کنند. اصفهان با ديگر استان‌ها تفاوت دارد و عفت عمومى بايد در اين استان بيش از ديگر استان‌ها حفظ شود و پليس با همه قوا در اين موضوع ورود كرده است. فرمانده انتظامي استان اصفهان خاطرنشان كرد: ٢٠ تيم گشت ارشاد ساماندهى شده‌اند تا صبح و عصر در گلوگاه‌های شهر انجام‌وظیفه كنند. وي ادامه داد: با خودروهايى كه شیشه‌های دودى دارند برخورد می‌شود. داخل خودرو بايد از فاصله ٣ متر قابل‌رؤیت باشد. از ابتداى سال جارى ٢٥ هزار خودرو با شيشه دودى اعمال قانون شده است. همچنين آلودگى صوتى از داخل خودروها قابل برخورد است و در سه‌ماهه ابتداى سال هشت هزار و ٥٠٠ خودرو اعمال قانون شده‌اند. فرمانده انتظامي استان اصفهان اظهار كرد: چايخانه‌ها توسط پليس بسته نشد و اين اقدام مثبت توسط اداره بهداشت انجام شد اما در بحث عرضه قليان در پارک‌ها پليس از ابتداى سال پنج هزار قليان جمع‌آوری كرده است.

افزایش 42 درصدی تهدیدهای سایبری

آقاخاني با اشاره به تخلفات رانندگي گفت: خودروهاى خودكار ثبت تخلف پارك دوبل به سه دستگاه خواهد رسيد و يك دستگاه خودرو ثبت تخلف ٤٥ هزار تخلف ثبت كرده است. همچنين ٩٥ هزار تخلف از طريق دوربین‌های شهرى ثبت‌شده است. وي تأکید كرد: درآمد جریمه‌ها به‌حساب پليس واريز نمي‌شود و مستقیماً به خزانه دولت مي‌رود و از آن محل طبق آیین‌نامه ميان دستگاه‌هاى متولى نظير شهردارى و ادارات راه و شهرسازى توزيع می‌شود. فرمانده انتظامي استان اصفهان با اشاره به تخلفات فضاي مجازي ادامه داد: تهديدهاي شبكه‌هاي اجتماعى و سايبرى ٤٢ درصد رشد داشته است و متأسفانه برخلاف گذشته كه جوانان در معرض خطر بودند به سمت خانواده‌ها رفته است. برداشت‌هاى غيرمجاز از حساب‌هاى بانكى و مزاحمت‌هاى اينترنتى هر دو با ٥٥ درصد افزايش در صدر جرائم سایبري قرار دارند. کلاه‌برداری سايبرى ٢٧ درصد، فروشگاه آنلاين غيرمجاز ٢٥ درصد و پخش اطلاعات خصوصى و خانوادگى ١٩ درصد افزايش داشته‌اند. آقاخاني با اشاره به دوچرخه‌سواری بانوان در پاسخ به سؤال يكى از خبرنگاران گفت: پليس با دوچرخه‌سواری بانوان مخالف است؛ اما مسائل ديگرى مطرح‌شده است كه در حال رايزنى هستيم تا مشكل برطرف شود. نگراني پليس امنيت خود بانوان است كه اميدواريم تأمین شود.

پلمپ 3 بانک به دلیل مسائل امنیتی

وي در پاسخ به سؤال مبنى بر عدم رعايت قوانين رانندگى توسط نيروهاى راهور و به‌ویژه راكبان موتورسیکلت‌های پليس، تصريح كرد: پليس اين موضوع را قبول دارد و متأسفانه اين مشكل در ميان خود مأموران قانون نيز وجود دارد. حتى يك تخلف براى خود نيروى پليس زياد است. در جلسات اين موضوع مطرح خواهد شد و از عموم مردم درخواست داريم در صورت مشاهده خودرو يا موتورسيكلت پليس كه قوانين راهنمايى رانندگى را رعايت نمی‌کند و يا تخلفى مرتكب می‌شود با تماس به ١٩٧ مراتب را اطلاع دهند. پليس بايد خود سرلوحه مردم در مباحث گوناگون باشد. فرمانده انتظامي استان اصفهان در خصوص رعايت امنيت در واحدهاي صنفي گفت: طبق دستورالعمل شوراى امنيت كشور بانك‌ها موظف به رعايت نكات ايمنى هستند و تاکنون سه بانك به دليل عدم رعايت نكات ايمني پلمپ شد و ٣٥ بانك هشدار دريافت کرده‌اند.

جریمه ۲۵ هزار خودروی شیشه دودی در اصفهان

در این نشست هم‌چنین رئیس پلیس راهور استان اصفهان خبر داد: در سه‌ماهه نخست سال جاری ۲۵ هزار خودرو به دلیل دودی کردن شیشه‌هایشان در استان اصفهان اعمال قانون شدند. سرهنگ رضا رضایی با اشاره به اینکه برخورد با خودروهای با شیشه‌ دودی در دستور کار نیروی انتظامی قرارگرفته است، افزود: باید توجه داشته باشیم که دودی کردن شیشه خودروها جرم است و ازاین‌رو تاکنون با ۲۵ هزار خودرو در این زمینه برخورد کرده‌ایم. وی همچنین به اعمال قانون برای برخورد با خودروهایی که سیستم صوتی مازاد بر تجهیزات خودرو نصب‌کرده‌اند نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز در سال جاری با هشت هزار خودرو در این خصوص برخورد صورت گرفته است. رئیس پلیس راهور استان اصفهان همچنین با اشاره به کمرنگ‌تر شدن حضور نیروهای راهور برای اعمال قانون خودروها ابراز داشت: ظرف یک ماه گذشته که طرح اعمال قانون در محدوده‌های پارکومتر آغازشده است برای ۴۵ هزار خودرو اعمال قانون صورت گرفته است. وی تصریح کرد: دوربین‌های ثبت تخلف کنترل سرعت سطح شهر اصفهان نیز طی سه‌ماهه اخیر ۹۵ هزار مورد تخلف را ثبت کرده‌اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار