بیش از 40 فروشگاه صنایع دستی در اصفهان نشان اعتماد دارند

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مهم‌ترین هدف از تشکیل کمیته ساماندهی عرضه صنایع دستی ارتقای اعتماد و اطمینان مشتریان برای خرید کالاست.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مهم‌ترین هدف از تشکیل کمیته ساماندهی عرضه صنایع دستی ارتقای اعتماد و اطمینان مشتریان برای خرید کالاست.

جعفر جعفرصالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ساماندهی عرضه صنایع دستی استان اصفهان اظهارکرد: اصفهان شهر جهانی صنایع دستی و میدان امام(ره) به عنوان بزرگترین مرکز عرضه صنایع دستی جهان محسوب شده و به همین دلیل حساسیت بر روی آن زیاد است.

وی افزود: باید اطمینان خاطر برای مشتریان داخلی و خارجی صنایع دستی اصفهان از هر حیث فراهم شود چراکه تاریخ گواه آن است که همه مشتریان صنایع دستی در اصفهان با اطمینان خاطر خرید کرده‌اند، به خصوص مراکز عرضه صنایع دستی در میدان امام(ره) با قدمتی بیش از 400 سال نباید موجب نارضایتی مشتریان شوند.

** ارتقای اعتماد و اطمینان مشتریان برای خرید کالا

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: کمیته مشترکی برای ساماندهی عرضه صنایع دستی در استان اصفهان شکل گرفته و طرح اولیه آن با مشارکت معاونت گردشگری و صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بررسی شده است.

وی تصریح کرد: در بخش خارجی این طرح، اتحادیه‌های صنایع و بازرسی اتاق اصناف نظارت جدی بر فروشگاه‌های صنایع دستی خواهد داشت، بنابراین مهم‌ترین هدف از تشکیل کمیته ساماندهی عرضه صنایع دستی ارتقای اعتماد و اطمینان مشتریان برای خرید کالاست.

جعفرصالحی رضایت مشتریان از قیمت و کیفیت صنایع دستی را امری ضروری دانست و عنوان داشت: برچسب کدگذاری قیمت محصولات صنایع دستی که در مراکز فروش صنایع دستی عرضه می‌شود، به ریال و دلار اجباری خواهد شد.

** اجباری شدن فاکتور فروش به مشتریان

وی ادامه داد: ارائه فاکتور فروش به تمامی خریداران صنایع دستی اصفهان نیز اجباری خواهد شد که اولویت ارائه فاکتور به گردشگران خارجی است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به تشکیل کمیته قیمت‌گذاری خاطرنشان کرد: کمیته قیمت‌گذاری صنایع دستی نیز در سال‌های گذشته زیر نظر اتحادیه صنایع دستی فعالیت داشت اما این فعالیت چند سالی است که کمرنگ شده اما مجدداً رونق پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: با برگزاری جلسات ماهیانه قیمت‌گذاری صنایع دستی، قیمت انواع مصنوعات با نوسانات بازار بروزرسانی می‌شود که این امر علاوه بر کنترل و نظارت بهتر بر عرضه صنایع دستی سبب حمایت از تولیدکنندگان و فروشندگان این صنعت می‌شود.

** فعالیت بیش از 600 فروشگاه عرضه صنایع دستی در استان اصفهان

جعفرصالحی تأکید کرد: بیش از 600 فروشگاه عرضه صنایع دستی در استان اصفهان وجود دارد که این مراکز فروش عمدتاً در میدان امام(ره) متمرکز هستند که همه آن‌ها باید ساماندهی شوند.

وی از راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای صنایع دستی در استان اصفهان خبر داد و بیان داشت: در نظر داریم تا رشته‌های بومی صنایع دستی در تمامی شهرستان‌های استان اصفهان در اولویت فروشگاهی قرار گیرند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تأکید کرد: تمامی فروشگاه‌های عرضه صنایع دستی در استان اصفهان باید کدبندی شوند که در طرح جدید ساماندهی با اختصاص کدی 3 رقمی شناسایی این فروشگاه‌ها برای مشتریان آسان خواهد شد.

** طرح کدگذاری مراکز فروش صنایع دستی

وی متذکر شد: برای مثال این کدبندی می‌تواند از حلقه اول فروشگاه‌های صنایع دستی میدان امام(ره) آغاز شود، به طوری که کد مربوطه به صورت لاتین و پشت شیشه و یا درب هر فروشگاه(جایی که برای همه قابل رؤیت باشد) نصب شده تا به مشتریان داخلی و خارجی اطلاع‌رسانی شود.

جعفرصالحی اذعان داشت: همچنین مقرر شد تا جهت افزایش آگاهی و اعتماد مشتریان صنایع دستی، بروشورهایی در این زمینه در سطح هتل‌های اصفهان توزیع شود که هر فروشگاه صنایع دستی معتبر با کد مربوطه در این بروشورها معرفی شده است.

وی اضافه کرد: با کدگذاری فروشگاه‌های صنایع دستی در اصفهان اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی، رشته تخصصی صنایع دستی، نوع مالکیت فروشگاه، شماره تماس منزل و شماره محل کار هر فروشنده مشخص خواهد شد و نظارت را برای اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان آسان‌تر خواهد کرد.

** بیش از 40 فروشگاه صنایع دستی در اصفهان دارای نشان اعتماد هستند

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان متذکر شد: در حال حاضر هر یک از فروشگاه‌های صنایع دستی دارای درجه و رتبه‌ای مشخص هستند و بیش از 40 فروشگاه صنایع دستی در اصفهان به لحاظ قیمت‌گذاری، کیفیت، اطمینان و بسته‌بندی دارای نشان اعتماد هستند.

وی عنوان داشت: بخش اعظم فروشگاه‌های صنایع دستی در اصفهان به نوعی خود تولیدکننده صنایع دستی بوده که نیازمند حمایت سازمان میراث فرهنگی هستند، این تولیدکنندگان هستند که چراغ صنایع دستی استان اصفهان را روشن نگه داشته‌اند.

جعفرصالحی ابراز کرد: میراث فرهنگی با همکاری بخش‌های غیر دولتی تأثیرگذار در بازار صنایع دستی به دنبال ارتقای اطمینان‌بخشی بین خریدار و فروشنده در این حوزه و اطمینان توریست‌ها و بازدیدکنندگان برای خرید مصنوعات است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار