چرخابی : سپاهان یک «محرم نویدکیای در اوج» کم دارد

کارشناس فوتبال اصفهان گفت: بازیکنان خارجی که سپاهان جذب کرده باید بهترین‌های فصل جدید باشند وگرنه هم جای بازیکنان ایرانی را گرفته‌اند و هم اینکه مشکلات‌ این تیم برطرف نشده است.

کارشناس فوتبال اصفهان گفت: بازیکنان خارجی که سپاهان جذب کرده باید بهترین‌های فصل جدید باشند وگرنه هم جای بازیکنان ایرانی را گرفته‌اند و هم اینکه مشکلات‌ این تیم برطرف نشده است.

حسین چرخابی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد شرایط تیم فوتبال سپاهان در نقل و انتقالات، اظهار کرد: نقل و انتقالات فوتبال در دنیا بر حسب بازدید فیلم‌ بازی‌های فصل گذشته، نظرات گروه فنی و سرمربی تیم است.

وی ادامه داد: اگر مربی تیم عوض نشده باشد به طور مثال اگر عبدالله ویسی در باشگاه سپاهان مانده بود شاید کمتر تغییری را در سپاهان شاهد بودیم که البته او هم باید فیلم بازی‌ها را نگاه می‌کرد.

چرخابی افزود: مسلماً کرانچار و قلعه‌نویی بیشتر از مربیان فصل گذشته تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن باید بر روی نقل و انتقالات بازیکنان تیم کنجکاو بوده و به طور کامل و با دقت فیلم بازی‌های فصل گذشته را ببینند؛ به خصوص زلاتکو کرانچار که چند سال از فوتبال ایران دور بوده است.

کارشناس فوتبال اصفهان در مورد نقل و انتقالات سپاهان برای فصل جدید، گفت: اگر به بازیکنانی که کرانچار برای فصل جدید جذب کرده دقت کنیم اینطور به ذهن می‌رسد که کرانچار احساس می‌کند خط دفاعی سپاهان در فصل گذشته خیلی قوی کار نکرده و کرانچار بر همین اساس تقریباً تمامی بازیکنان خط دفاعی تیم را عوض کرده است.

وی اضافه کرد: ممکن است تفکر کرانچار مثل کی‌روش این بوده باشد که اول نباید گل بخوریم و بیشتر تفکر دفاع خطی و تیمی داشته باشد. بنابراین بازیکنانی را در این فصل به خدمت گرفته که در این مسائل به تیم کمک کنند.

چرخابی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد استراتژی کرانچار این است که بیشتر دفاعی بازی کند و برنامه‌های هجومی خود را بر روی ضدحمله متمرکز کند که ساسان انصاری از تیم فولاد خوزستان می‌تواند در این زمینه کمک زیادی به تیم انجام دهد.

کارشناس فوتبال اصفهان تصریح کرد: به نظر من سپاهان هنوز که هنوز است جای خالی فوتبالیستی به‌نام «محرم نویدکیای در اوج» را در تیم خود خالی می‌بیند و هنوز هم نیاز به بازیکن‌سازی دارد.

وی در مورد جذب بازیکن عراقی و برزیلی مدنظر کرانچار برای فصل جدید، ادامه داد: من هیچ نظری روی این ۲ بازیکن ندارم. نه اینکه بگویم خوب هستند یا بد اما تا بازی بازیکنان خارجی را درون زمین و مسابقه رسمی نبینم هیچ نظری نمی‌توانم در مورد آن‌ها بدهم.

فعلاً در مورد بازیکنان خارجی سپاهان نظری نمی‌دهم

چرخابی خاطرنشان کرد: متأسفانه در ایران باب شده که بازیکنان خارجی را باری به هر جهت جذب می‌کنند که امیدوارم باشگاه سپاهان این کار را نکرده باشد و این ۲ بازیکنان به درد سپاهان بخورند چرا که بازیکنان خارجی جای بازیکنان ایرانی را می‌گیرند و دلار را از مملکت خارج می‌کنند.

کارشناس فوتبال اصفهان تأکید کرد: ۲ بازیکن خارجی سپاهان باید بهترین‌های سپاهان در طول فصل باشند که اگر اینطور باشد خوشا به احوال باشگاه سپاهان و نفراتی که این بازکنان را جذب کرده‌اند اما اگر اینطور نباشد ۲ بازیکن ایرانی را از بازی محروم کرده‌ایم، هم اینکه دلار از ایران خارج شده و هم اینکه مشکلاتمان برطرف نشده است.

وی در مورد جذب یک بازیکن خارجی دیگر توسط باشگاه سپاهان، عنوان کرد: اگر قرار است باشگاه سپاهان بازیکن خارجی دیگری را جذب کند باید حتماً بازیکن بازیساز باشد. در حال حاضر فوتبالیست خوب آزاد نیست و همه بازیکنان خوب توسط باشگاه‌های مختلف جذب شده‌اند و سپاهان باید بازیکن خارجی بگیرد.

چرخابی در پاسخ به این سوال که شرایط سپاهان را در فصل جدید چطور می‌بینید، گفت: با هزینه‌هایی که این فصل صورت گرفته و با توجه به اینکه هیأت مدیره باشگاه سپاهان برخلاف ویسی در فصل گذشته، دست زلاتکو کرانچار را باز گذاشته‌اند ۱۰۰ درصد به دنبال قهرمانی هستند. همانطور که کرانچار هم در صحبت‌هایش گفته، حداقل شیوه بستن تیم سپاهان را از روز اول برای قهرمانی می‌دانم که امیدوارم این اتفاق بیفتد.

کارشناس فوتبال اصفهان افزود: تا الان هر بازیکنی که کرانچار درخواست داده باشگاه سپاهان جذب کرده‌ است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار