افتتاح پروژه میدان استقلال با حضور معاون اول روحانی

شهردار اصفهان گفت: در ابتدای راه هوشمند سازی شهر اصفهان هستیم و جای پیدا کردن این سیستم‌ها در بین مردم اقدام سختی است تا مردم به این سیستم‌ها تسلط کافی را پیدا کنند که همه به این سیستم‌ها اعتقاد پیدا کرده و از آن‌ها استفاده کنند.

شهردار اصفهان گفت: در ابتدای راه هوشمند سازی شهر اصفهان هستیم و جای پیدا کردن این سیستم‌ها در بین مردم اقدام سختی است تا مردم به این سیستم‌ها تسلط کافی را پیدا کنند که همه به این سیستم‌ها اعتقاد پیدا کرده و از آن‌ها استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز اول سیستم جامع، هوشمند و یک‌پارچه شهرسازی و درآمد شهرداری اصفهان و برون‌سپاری در جمع خبرنگاران خدمات اظهار کرد: امروز این سیستم در سری برنامه‌های هر هفته چند افتتاح به بهره‌برداری رسید که یک کار زیرساختی فوق‌العاده مهم در جهت شفاف کردن امور در شهرداری و هوشمند شدن شهر اصفهان بود.

وی افزود: ریسک اجرای سیستم جامع، هوشمند و یکپارچه شهرسازی و درآمد شهرداری اصفهان بسیار در مدیریت شهری سخت بود اما همه به یکدیگر اعتماد کردند و این اقدام ارزشمند در شهر اصفهان شروع شد که یقیناً یک اقدام خیری خواهد بود که منفعت آن برای آیندگان هم ماندگار خواهد بود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در سیستم جامع، هوشمند و یک‌پارچه شهرسازی و درآمد شهرداری اصفهان دسترسی کلیه طرح‌های توسعه شهری اصفهان، امکان‌سنجی روی کلیه سطح شهر از نظر ضابطه و برنامه‌های آتی، دسترسی به پرونده‌های الکترونیکی توسط مالک، امکان پیگیری درخواست‌ها، سه خدمات 24 ساعته، ملاحظه اقدامات شهرسازی توسط شهروندان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه این سیستم جامع به کم شدن فساد و رانت در شهرداری و مسائل غیر شفاف در شهر اصفهان کمک می‌کند، تأکید کرد: مانیتورینگ عملکرد مناطق و پرسنل و دریافت گواهی‌های مختلف از فعالیت‌های خوب این سیستم است.

جمالی‌نژاد ادامه داد: در سال گذشته عکس هوایی از شهر اصفهان انجام شد و از تمام مناطق شهری اصفهان به صورت سه بعدی عکس‌برداری شد که یک اقدام ارزشمندی بود و این اقدامات یقیناً به صورت فاز به فاز توسعه بیشتری خواهند داشت و در آینده می‌بینیم که بسیاری از رفت و آمدها در شهرداری اصفهان کاسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعتمادسازی و کاهش دیوار بی‌اعتمادی مردم نسبت به شهرداری به خوبی محقق خواهد شد، گفت: در ابتدای راه هوشمند سازی شهر اصفهان هستیم و جای پیدا کردن این سیستم‌ها در بین مردم اقدام سختی است تا مردم به این سیستم‌ها تسلط کافی را پیدا کنند که همه به این سیستم‌ها اعتقاد پیدا کرده و از آن‌ها استفاده کنند.

شهردار اصفهان عنوان کرد: این قول را به شهروندان اصفهانی می‌دهم که در آینده نزدیک سیستم شهرسازی و درآمدهای شهرداری در بسیاری از مسائلی که برای شهروندان یک دغدغه بوده رفع و شفاف‌سازی خواهد شد.

وی در پاسخ به فارس پیرامون افتتاح ابرپروژه میدان استقلال بیان کرد: شهروندان می‌توانند مشاهده کنند که نه تنها ابرپروژه میدان استقلال بلکه درگاه‌های ورودی شمال غربی اصفهان به اتمام رسیده‌اند و آماده افتتاح رسمی هستند اما در حال حاضر به صورت غیررسمی این میدان و درگاه‌ها در اختیار مردم است.

جمالی نژاد با بیان اینکه قرار بود ابر پروژه میدان استقلال توسط ریاست جمهور افتتاح شود، تأکید کرد: برای افتتاح ابرپروژه میدان استقلال در نظر داریم تا با حضور معاون اول ریاست جمهوری افتتاح این پروژه را به صورت رسمی در آینده‌ای نه چندان دور داشته باشیم.

وی در رابطه با دو پایانه چهارباغ و به وجود آمدن مشکلات با میراث فرهنگی اظهار کرد: دو روز پیش جلسه‌ای با مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان داشتیم که این مسؤول بازدید کاملی از اقدامات ارزشمند مباحث میراثی و حفظ آن‌ها در شهر داشت؛ بسیاری از این گزارشان قبلاً به میراث فرهنگی داده نشده بود اما در زمان بازدید این مقام مسؤول اقدامات شهرداری در این حوزه را ارزشمند دانسته و از آن‌ها استقبال کردند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار