صلواتی: درصدد رسیدن به یک بازی برد-برد در موضوع تاکسی‌های آنلاین هستیم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: شیوه‌نامه‌ای با مشارکت سازمان تاکسیرانی و استانداری برای چگونگی فعالیت تاکسی‌های آنلاین در حال تدوین است که تاکسی‌سرویس‌ها نیز با تولید نرم‌افزارهای جدید وارد فضای رقابتی شفاف شده که درصدد آن هستیم تا با حفظ امنیت شغلی همه رانندگان تاکسی و حفظ رضایت شهروندان به یک بازی برد-برد برسیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: شیوه‌نامه‌ای با مشارکت سازمان تاکسیرانی و استانداری برای چگونگی فعالیت تاکسی‌های آنلاین در حال تدوین است که تاکسی‌سرویس‌ها نیز با تولید نرم‌افزارهای جدید وارد فضای رقابتی شفاف شده که درصدد آن هستیم تا با حفظ امنیت شغلی همه رانندگان تاکسی و حفظ رضایت شهروندان به یک بازی برد-برد برسیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا صلواتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پس از ترسیم وضعیت موجود اصفهان در سال 92، نقشه و اهداف حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری اصفهان را تبیین کردیم؛ در 2 دهه گذشته سهم سفرهای شهری با خودروی شخصی افزایش یافته و اکنون به 50 درصد رسیده که این آمار در سال 87 حدود 27 درصد بود.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی با مطرح کردن مباحثی همچون شهرهای ریل‌پایه، سیاست‌های خوبی را بر مبنای توسعه پایدار شهری در پیش گرفته است، سهم سفرهای شهری با اتوبوس و متروی اصفهان در سال 1400 از 25 درصد فعلی به 55 درصد خواهد رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به تبدیل شدن شهر اصفهان به شهر دوچرخه‌ها گفت: در طرح «بفرمایید دوچرخه» به جای تشویق مردم به خرید خودرو و موتورسیکلت، مردم را برای نخستین بار به خرید دوچرخه تشویق کردیم با 12 میلیارد تومان دوچرخه در سطح شهر اصفهان به فروش رسید که استقبال بی‌نظیری شد.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات اجرایی خط 2 مترو آغاز شده که امیدواریم با استفاده از تجربیات اجرایی خط یک مترو بیش از 5 سال به طول نیانجامد

صلواتی بیان داشت: مشخصات فنی 4 شرکت از کشورهای چین، ایتالیا، فرانسه و ایران برای اجرای خطوط تراموا در شهر اصفهان ارائه شده تا پروژه احداث تراموا آغاز شود.

وی تأکید کرد: در شهر اصفهان تمرکز حمل و نقل بر 4 محور دوچرخه، حمل و نقل همگانی، حمل و نقل هوشمند، فرهنگ ترافیک و آموزش است و جا به جایی روزانه 2 میلیون نفر مسافر در شهر اصفهان در آینده از اهداف این معاونت شهرداری اصفهان است.

صلواتی متذکر شد: طول خطوط BRT در حال حاضر در شهر اصفهان 20 کیلومتر است که قرار است این میزان به 195 کیلومتر افزایش پیدا کند؛ خطوطی از جمله میدان جمهوری به سمت میدان استقلال، میدان جمهوری به میدان آزادی از دیگر خطوطی هستند که در آینده‌ای نه چندان دور راه‌اندازی خواهند شد.

وی اذعان داشت: با راه‌اندازی خطوط اتوبوس‌های تندرو، شهروندان اصفهانی در هر نقطه از اصفهان می‌توانند به این اتوبوس‌ها دسترسی پیدا کنند؛ با همت معاونت اداری مالی و ترافیک شبکه اسکلت اولیه خطوط اتوبوس‌های تندرو در شهر اصفهان تکمیل خواهند شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده اقدامات این معاونت در شهرداری تا سال 1400، 13 خط اتوبوس تندرو است که تا پایان سال جاری 7 خط از این دسته اتوبوس‌ها به راه می‌افتند.

وی ادامه داد: در سال 93، حدود 143 دوربین در سطح شهر اصفهان نصب شده بود که این میزان هم‌اکنون به 750 دوربین در سطح شهر اصفهان رسیده است که تا پایان سال به هزار و 300 دوربین خواهد رسید.

صلواتی اذعان داشت: خوشبختانه بالای 50 درصد از رانندگان اصفهانی پشت خطوط عابر پیاده توقف می‌کنند و تخلفات شهری به 30 درصد از میزان گذشته کاهش پیدا کرده است؛ امسال تمرکز حوزه حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان بر پارک دوبل و توقف‌های غیر مجاز است.

وی با اشاره به وارد شدن اتوبوس‌های یورو 4 به ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری اصفهان تصریح کرد: این اتوبوس‌ها با استانداردهای یورو 4 و یورو 5 دارای بالاترین استانداردهای زیست‌محیطی و مجهز به فیلترهای دوده است که عملاً به جای دود آلوده، بخار آب وارد هوای شهر خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان یادآور شد: ارتفاع این اتوبوس‌ها به شکلی طراحی شده که سالمندان، سال‌خوردگان، معلولان و جانبازان می‌توانند با عبور از «پیاده‌رمپ» به راحتی سوار آن‌ها شوند که اصطلاحاً به آن‌ها اتوبوس‌های ارتفاع پایین گفته می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به راه‌اندازی 12 خط اتوبوس تندرو(BRT) تا سال 1400 تعداد 150 دستگاه از اتوبوس‌های یورو 4 به عنوان اتوبوس‌های تندرو به کار گرفته خواهند شد؛ این مدل از اتوبوس‌ها یکی از خودروهای به‌روز دنیا هستند که امیدواریم نیاز حمل و نقل عمومی اصفهان به طور کامل تأمین شود که البته از نوسازی اتوبوس‌های فرسوده غافل نخواهیم شد، برخی از این اتوبوس‌ها صرف توسعه و برخی دیگر صرف جایگزینی ناوگان خواهد شد.

صلواتی افزود: 500 اتوبوس‌ یورو 4 با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان به مرور وارد ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان می‌شود که با این وجود نیمی از ناوگان اتوبوس‌رانی شهر نوسازی خواهد شد؛ ورود این اتوبوس‌ها به ناوگان حمل و نقل شهری باعث استقبال و رضایت‌مندی شهروندان خواهد شد و جذابیت استفاده از این اتوبوس‌ها منجر به کاهش استفاده از خودروهای شخصی می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی خطوط تراموا در اصفهان تأکید کرد: احداث تراموا دو سال به طول می‌انجامد، اما برای آن‌که بتوانیم خدمت حمل‌ و نقلی مناسبی را به شهروندان ارائه کنیم اجرای خط تندرو از زیر پل خیابان امام خمینی (ره) را به روش جدید، به‌روز، هوشمند و هدایت‌شده اجرا می‌کنیم، همچنین امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد راه‌اندازی بی.آر.تی میدان جمهوری تا میدان استقلال برای استفاده شهروندان مناطق 2، 8 و 11 باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان متذکر شد: این سامانه خدمات خوبی به شهروندان ارائه می‌کند، روزهای پنج‌شنبه و جمعه این خط به مسیر باغ رضوان اختصاص داده می‌شود تا سرویس‌دهی مناسبی به شهروندان در مجموعه باغ رضوان ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورتی‌ که با سرویس‌دهی مناسبی روبه‌رو شوند، کم کم به این سمت رفته که خودروهای خود را کنار گذاشته و از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنند؛ قطعاً احداث زیرگذر آخرین راه‌‌حل مشکلات بوده که باید دنبال شود، زیرگذرها ترافیک را روان کرده اما آن را از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل می‌کنند، از این‌ رو در هر قسمت از خیابان جی که 7 کیلومتر طول دارد اگر زیرگذری احداث شود در نهایت پاسخگوی روان‌سازی ترافیک نیست.

صلواتی با اشاره به فعالیت تاکسی‌های آنلاین در اصفهان گفت: در عصری زندگی می‌کنیم که تغییر مشاغل در همه جای دنیا در حال انجام است، تاکسی‌های آنلاین واقعیت روز جامعه است و اگر کسی نمی‌تواند آن را حذف کند اما در کنار این موضوع باید تبعات آن را نیز بپذیریم چراکه در این میان باید مراقب بود تا حق و حقوق رانندگان تاکسی تضییع نشود.

وی تأکید کرد: ما به تاکسی‌های آنلاین به عنوان تهدید نگاه نمی‌کنیم بلکه به عنوان یک فرصت نگاه می‌کنیم اما ناوگان این تاکسی‌ها باید به صورت رسمی به همراه ضوابطی مشخص باشد چراکه تا وقتی در تاکسی‌های آنلاین هیچ اتفاق ناگواری نیفتد همه شهروندان از خدمات آن راضی هستند، اما به محض روی دادن یک اتفاق اعتراضات شهروندان آغاز خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان بیان داشت: روز گذشته موضوع تاکسی‌های آنلاین با استاندار اصفهان مطرح شد و استاندار اصفهان نیز نگاه مثبتی نسبت به تاکسی‌های آنلاین داشت، بنابراین شیوه‌نامه‌ای با مشارکت سازمان تاکسیرانی و استانداری برای چگونگی فعالیت تاکسی‌های آنلاین در حال تدوین است که تاکسی‌سرویس‌ها نیز با تولید نرم‌افزارهای جدید وارد فضای رقابتی شفاف شده که درصدد آن هستیم تا با حفظ امنیت شغلی همه رانندگان تاکسی و حفظ رضایت شهروندان به یک بازی برد-برد برسیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار