دستور تعطیلی مدارس ناامن را صادر می کنیم

مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان گفت: هر جا احساس کنیم مدرسه ای خطرآفرین است، بدون اغماض دستور تعطیلی آن را صادر می کنیم و اجازه نمی دهیم دانش آموزان در مدارس ناامن تحصیل کنند.

مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان گفت: هر جا احساس کنیم مدرسه ای خطرآفرین است، بدون اغماض دستور تعطیلی آن را صادر می کنیم و اجازه نمی دهیم دانش آموزان در مدارس ناامن تحصیل کنند.

محمدحسین سجاد در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری ایمنا به اتفاقاتی که در استان اصفهان افتاده و باعث شده مدارس تخریبی رو به فرسودگی بروند و فرسودگی آنها تشدید شود اشاره کرد و افزود: اینها همان مدارس فرسوده قبلی هستند که به دلیل خشک شدن زاینده رود و پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی، فرسودگی آنها تشدید یافته و دچار ترک خوردگی و نشست شدید شده اند و این فرسودگی خود را به صورت عوامل ظاهری از جمله ترک خوردگی در دیوارها و سقف ها نشان داده است.

وی یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که خشکی زاینده رود و به دنبال آن فرونشست زمین در شهرستان‌هایی مانند فلاورجان باعث افزایش مدارس تخریبی شده است.

مدیر کل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان ادامه داد: این پدیده در شهرهای حاشیه زاینده رود شدید تر بوده البته در شهر اصفهان در نواحی ۴، ۵ و منطقه برخوار هم اتفاق افتاده است.

وی گفت: اخیراًدر شورای آموزش و پرورش استان اصفهان گزارشی از «کمیته بررسی مدارس خطرآفرین» و آماری ازمدارس تخریبی اعلام کردم مبنی بر اینکه ۶۰ مدرسه تخریبی در این استان وجود دارد که فرسودگی آنها تشدید یافته و در حال حاضر این مدارس نا امن هستند، از این رو مقرر شد تا به کمک فرمانداران و شهرداران از امکانات سایر ادارات و دستگاه های اجرایی استفاده و مدارس در معرض تخریب رفع مشکل شوند.

سجاد تصریح کرد: تاکنون از ۶۰ مدرسه فرسوده، مشکلات ۴۰ مدرسه رفع شده و تعداد ۲۰ مدرسه برای تابستان باقی ماند تا اقدامات مقاوم سازی آنها انجام شود.

وی اظهار کرد: هر جا احساس کنیم مدرسه ای خطرآفرین است، بدون اغماض دستور تعطیلی آن را صادر می کنیم و اجازه نمی دهیم دانش آموزان در مدارس نا امن تحصیل کنند.

مدیر کل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان عنوان کرد: در حال حاضرتمامی مدارس استان به لحاظ کیفیت ساختمان در وضعیت خوبی به سر می برند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار