ثبت ملی ۱۰ اثر تاریخی در شهرستان بوئین و میاندشت تا پایان امسال

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: در راستای حمایت از میراث فرهنگی شهرستان ۱۰ اثر تاریخی شهرستان بوئین و میاندشت تا پایان سال ۱۳۹۶ به ثبت ملی می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: در راستای حمایت از میراث فرهنگی شهرستان ۱۰ اثر تاریخی شهرستان بوئین و میاندشت تا پایان سال ۱۳۹۶ به ثبت ملی می‌رسد.
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اصفهان، فریدون الهیاری در کارگروه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بوئین و میاندشت اظهار داشت: منطقه فریدن بزرگ (شامل شهرستان‌های: فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین و میاندشت) دارای جاذبه‌های بی‌نظیر تاریخی و به‌ویژه طبیعی است که با همدلی و مساعدت مردم و مسئولین این منطقه می‌توان گردشگری را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راه کارهای توسعه این منطقه بزرگ رونق داد.
وی افزود: در منطقه فریدن بزرگ و به‌ویژه شهرستان بوئین و میاندشت محوطه‌های باستانی منحصربه‌فردی کشف شده به گونه‌ای که این شهرستان با شناسایی 50 محوطه باستانی دارای رتبه دوم در کل استان اصفهان است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با گلایه از پائین بودن تعداد ثبت ملی آثار در این شهرستان تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های ارتقاء میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان افزایش تعداد آثار ثبتی این شهرستان است و متأسفانه در دهه‌های گذشته تنها دو اثر در این شهرستان به ثبت رسیده. با این وصف با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تا پایان سال 1396 تعداد 10 اثر تاریخی در این شهرستان به ثبت ملی خواهد رسید.
وی تأکید کرد: ایجاد تحرک جدی جهت حفاظت از میراث فرهنگی، ترویج صنایع‌دستی و توسعه گردشگری شهرستان را در دستور کار خود قرار داده‌ایم. با این وصف با ایجاد تحرک جدی امیدواریم به‌زودی شاهد ارتقاء نمایندگی میراث فرهنگی این شهرستان به اداره باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار