دانستن نكات مثبت و منفي قبل از ازدواج بهتر از مواجه شدن بعد از ازدواج است

كارگاه تربيت مربي با موضوع مسائل پيش از ازدواج از سوی جمعيت همياران شاهین شهر با همكاري بهزيستي شهرستان شاهین شهر و میمه طی سه جلسه برگزارشد.

كارگاه تربيت مربي با موضوع مسائل پيش از ازدواج از سوی جمعيت همياران شاهین شهر با همكاري بهزيستي شهرستان شاهین شهر و میمه طی سه جلسه برگزارشد.
دكتر مهرداد دشتي روانشناس و مدرس دانشگاه و مدرس كشوري دوره هاي تربيت مربي در خصوص موضوع ازدواج و مربی این دوره آموزشی به بررسي باورها، استعاره ها و آمادگي هاي ازدواجي، دوران آشنايي، عشق و ازدواج و انتخاب نهايي پرداخت.
دکتردشتي هدف از آموزش پيش از ازدواج را افزايش احتمال موفقيت ازدواج، تشكيل يك خانواده سالم، افزايش سواد ازدواجي دانست و به بيان نگراني هاي اين دوران از جمله وابستگي عاطفي، پنهان كاري، شكست عاطفي و روابط جنسي و فوايد اين دوران كه شناخت بيشتر و بهتر فرد و خانواده اش و همچنین پيشگيري از طلاق است اشاره کرد.
وی دوران آشنايي را شامل ١٥ آيتم كه شامل سبك زندگي ، باورها و ارزش ها، فرزند پروري ، امنيت و احترام ، فرزندپروري، نقش زن و مرد در خانواده، مسائل مالي و.... دانست كه طرفين بايد در این دوران به شناخت كامل و جامع اين موارد بپردازند تا بتوانند تصميم درست تري براي زندگي خود گيرند و از شناخت طرف مقابل خود هراس نداشته باشند زيرا شناخت و دانستن نكات مثبت و منفي قبل از ازدواج بهتر از مواجه شدن با مشكلات و نكات منفي بعد از ازدواج است.
دکتردشتي ادامه داد: همچنين با تعريف ازدواج و قانون يا شرايط تحقق ازدواج درست و پيامدهاي يك ازدواج موفق كه امنيت عاطفي، فرزندان سالم تر، تحكيم خانواده، جايگاه اجتماعي بهتر و پيشرفت خانواده را در پی دارد و وی با تاکید بر اینکه آموزش هاي دوره پيش ازدواج مهم و ضروري است گفت: پيامد ازدواج ناموفق ناكامي و آسيب را بدنبال دارد ما همه باید تلاش کنیم جوانان به این آسیب مبتلا نشوند.
در اين جلسات علاوه بر اعضاي همياران شاهین شهر افرادي از سازمان هاي اموزش و پرورش، هلال احمر، دانشگاه مالك اشتر و بهزيستي نيز حضور داشتند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار