خداحافظی با پارک دوبل تا پایان سال

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در دو دهه گذشته سهم سفرهای شخصی افزایش داشته و به 50 درصد رسیده است، گفت: شهرهای مختلف دنیا را که از لحاظ حمل و نقلی شبیه به شهر اصفهان بودند،ارزیابی و طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اصفهان تهیه شد. صلواتی افزود: بر اساس این طرح قرار است سهم حمل و نقل عمومی تا سال ۱۴۰۰ از ۲۵ درصد فعلی به 55 درصد افزایش و در عوض سهم خودروهای شخصی به 25 درصد کاهش یابد. وی خاطر نشان کرد: امسال تمرکز ما بر روی برخورد قانونی با تخلفات پارک دوبل و توقف های غیرمجاز است و امیدواریم تا پایان امسال شهر اصفهان معضل پارک دوبل را نداشته باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در دو دهه گذشته سهم سفرهای شخصی افزایش داشته و به 50 درصد رسیده است، گفت: شهرهای مختلف دنیا را که از لحاظ حمل و نقلی شبیه به شهر اصفهان بودند،ارزیابی و طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اصفهان تهیه شد. صلواتی افزود: بر اساس این طرح قرار است سهم حمل و نقل عمومی تا سال ۱۴۰۰ از ۲۵ درصد فعلی به 55 درصد افزایش و در عوض سهم خودروهای شخصی به 25 درصد کاهش یابد. وی خاطر نشان کرد: امسال تمرکز ما بر روی برخورد قانونی با تخلفات پارک دوبل و توقف های غیرمجاز است و امیدواریم تا پایان امسال شهر اصفهان معضل پارک دوبل را نداشته باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان روز گذشته در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره برای تحقق سهم 55 درصدی ناوگان حمل و نقل عمومی روی چهار حوزه حمل و نقل پاک، ‌حمل و نقل عمومی، حمل و نقل هوشمند و فرهنگ ترافیک تمرکز شده است، گفت: برای حمل و نقل پاک 50 ایستگاه دوچرخه احداث شده است که علاوه بر کرایه دوچرخه، مباحث تعمیرات نیز در آنها انجام می شود. صلواتی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته تراکنش استفاده از دوچرخه 25 درصد افزایش یافته است و در برنامه داریم که 100 کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در شهر احداث کنیم.معاون شهردار با تاکید بر اینکه امسال به سمت پیوسته کردن مسیرهای دوچرخه در محدوده مرکزی شهر حرکت خواهیم کرد، گفت: در حوزه موتورسیکلت ها نیز امیدواریم تا بهار سال آینده فروش موتورسیکلت های برقی را که برای اولین بار در اصفهان تولید و بومی سازی شد، داشته باشیم.صلواتی ادامه داد: علاوه بر مباحث زیرساختی در زمینه نرم افزاری نیز اقدامات خوبی صورت گرفته به گونه ای که بسیاری از شهرها و کلانشهرهای کشور در زمینه توسعه دوچرخه سواری، از اصفهان الگو گرفته اند. به گفته صلواتی در طرح بفرمایید دوچرخه حدود 12 میلیارد تومان دوچرخه فروش رفته است که حرکت فوق العاده ای بود. وی گام بعدی این طرح را هماهنگی با نهادها و دستگاه های اجرایی شهر عنوان کرد که تا اواخر تابستان عملیاتی خواهد شد.معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه های حوزه حمل و نقل عمومی گفت: برای شهر اصفهان در افق 1400، سه خط مترو،سه خط تراموا و 12 خط بی آر تی پیش بینی شده است که خط یک مترو به زودی به صورت کامل افتتاح می شود و بی شک با استفاده از تجربیات خط یک مترو، اجرای خطوط 2 و 3 بیش از پنج سال طول نمی کشد. وی تاکید کرد تا پایان سال تعداد خطوط بی آرتی به هفت خط افزایش خواهد یافت.صلواتی خاطرنشان کرد: استفاده از سرمایه گذاری خارجی در راه اندازی تراموا مهمترین هدف ما است ، از این رو در بین شرکت های سرمایه گذاری از کشورهای چین،ایتالیا و فرانسه تصمیم گیری نهایی را به زودی انجام می دهیم تا خط تراموا هم در اصفهان کلید بخورد.وی با اشاره به خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای تقویت حمل ونقل درون شهر اصفهان گفت: تعداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس را تا اوایل شهریور تحویل می گیریم و تا پایان امسال نیز ماهیانه ۳۰ دستگاه وارد شبکه حمل و نقل اصفهان می شود. صلواتی با اذعان به اینکه یکی از مشکلات ناوگان اتوبوسرانی فرسوده بودن بخشی از ناوگان است، گفت:طی پنج سال گذشته با توجه به عدم پرداخت بودجه از سوی دولت، سن ناوگان اتوبوسرانی اصفهان به 8.5 سال افزایش یافت که امیدواریم با اتوبوس های جدیدی که وارد چرخه اتوبوسرانی می شود رضایت شهروندان بیشتر شود. به گفته وی در حال حاضر هزار و 200 دستگاه اتوبوس در شهر تردد می کند که برای پوشش کامل شهر و اطراف آن نیاز به 200 هزار دستگاه اتوبوس وجود دارد.معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تا افق 1400 همه شهر تحت پوشش حمل و نقل عمومی قرار خواهد گرفت، ادامه داد: ما در صدد هستیم که در سال ۱۴۰۰ هر شهروند با کمتر از ۴۰۰ متر پیاده روی به حمل و نقل عمومی شهر دسترسی پیدا کند.صلواتی به اقدامات حوزه حمل و نقل هوشمند پرداخت و با اشاره به نصب دوربین های ثبت تخلف در شهر اصفهان، گفت: در حال حاضر ۷۵۰ دوربین در سطح شهر نصب شده که تعداد آنها تا پایان سال جاری به هزار و ۳۰۰ دوربین افزایش می یابد.صلواتی اضافه کرد: تعداد دوربین های نظارت تصویری، ثبت تخلف سرعت و عبور از چراغ قرمز نیز تا پایان امسال دو برابر می شود. وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه چتر قانون در خیابان های شهر گسترده تر و شهروندان قانونمدار شده اند. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد رانندگان در شهر اصفهان پشت خط عابرپیاده توقف می کنند، افزود: امسال تمرکز ما بر روی برخورد قانونی با تخلفات پارک دوبل و توقف های غیرمجاز است و امیدواریم تا پایان امسال شهر اصفهان معضل پارک دوبل را نداشته باشد. صلواتی یادآور شد: تا پایان سال جاری پنج دوربین متحرک ثبت تخلف، بر روی خودروهای مخصوص نصب و راه اندازی می شود. وی در بخش دیگر سخنان خود به طرح مدیریت تقاضا در محدوده تاریخی شهر گفت: این طرح مدیریت تقاضا به شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه شده و در این طرح قصد داریم محدوده مرکزی شهر را مدیریت ترافیکی کنیم. صلواتی تاکید کرد: اگر سیاستگذاری های کشور و دولت اصلاح شود می توانیم در تدابیر ترافیکی بهتر عمل کنیم.وی با تاکید بر اینکه بیشتر به دنبال فرهنگ سازی ترافیک هستیم تا اعمال قانون و جریمه گفت: اصفهان در بحث فرهنگ ترافیک با توجه به کارهایی که اجرا کرده است، به عنوان پایلوت کشور انتخاب شد و هفته گذشته در جلسه ای که در وزارت کشور برگزار شد پویش سه شنبه های بدون خودروی اصفهان برای اجرایی شدن در همه استان ها به استانداران ارائه شد.معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تاکسی آنلاین واقعیت اجتناب ناپذیر عصر ماست، گفت: به تاکسی آنلاین به چشم تهدید نگاه نمی کنیم، اما باید مشکلات آن برطرف شود. وی ادامه داد: معتقدیم ناوگانی که در این شرکت فعالیت می کند باید رسمی باشد نه غیررسمی و از طرفی حتما باید مرجعی پاسخگو نیز داشته باشد.صلواتی همچنین به تعامل خوب شهرداری و میراث فرهنگی درباره متروی اصفهان اشاره کرد و افزود: امروز هیچ اختلافی بین شهرداری و میراث فرهنگی وجود ندارد و با تعاملات صورت گرفته مشکلی در بهره بردرای از خط یک مترو وجود ندارد.وی به افزایش رضایت شهروندان از پارکینگ های شهر نسبت به چند سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: از 101 پارکینگ سطح شهر تنها 31 پارکینگ آن متعلق به شهرداری و 71 پارکینگ باقیمانده در دست بخش خصوصی است و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم پارکینگ های بخش خصوصی نیز با طرح های شهرداری همراهی کنند تا شکایات شهروندان به کمترین میزان خود برسد. صلواتی خاطرنشان کرد: سیاست ما این است که کمتر از خودروی شخصی استفاده شود و در عین حال جذابیت ها و بسترهای حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم تا مردم نیز رغبت بیشتر به استفاده از حمل و نقل عمومی پیدا کنند. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته و زیرساخت های مهیا شده انتظار داریم تا پایان سال شاهد اوج گرفتن استفاده از حمل و نقل عمومی باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار