پاکسازی بدن با رژیم‌ میوه‌خواری

امروز نظرات زیادی برای رژیم های مختلف هست و هر شخصی به دنبال یک رژیم است. از طرف دیگر برای پاکسازی بدن رژیم هایی پیشنهاد می شود که برخی از آن ها می تواند موثر باشد. برای مثال محسن قاسمی، مشاور طب سنتی و مکمل نظریه ای دارد که به آن می پردازیم.

امروز نظرات زیادی برای رژیم های مختلف هست و هر شخصی به دنبال یک رژیم است. از طرف دیگر برای پاکسازی بدن رژیم هایی پیشنهاد می شود که برخی از آن ها می تواند موثر باشد. برای مثال محسن قاسمی، مشاور طب سنتی و مکمل نظریه ای دارد که به آن می پردازیم.

پاکسازی بدن
پاکسازی بدن انسان در طب سنتی به معنای فضولات نداشتن نیست. بلکه بدن پاکسازی شده به معنای این است که بدن انسان بتواند فضولات خود را به متعادل ترین حد ممکن و به دور از بــــوی بــــد و بــــا کمتریـــن غلظت و با کمترین مقدار داشته باشد و به راحتی پوست یا مو چرب و کثیف نشود و این حالت فقط برای کسانی که با برنامه خام گیاهخواری مطلق بدن خود را پاکسازی کرده اند، میسر شده است. بله روش خام گیاهخواری در واقع نوعی پاکسازی بدن است. در رژیم خام گیاهخواری یا میوه خواری صفرا و سودای بدن انسان کاهش پیدا می کند. همان طور که می‌دانید مشکلات امروز بشر بیشتر از غلبه خلط سودا و صفراست. به خاطــر همین اســــت کسانی که بیماری های صعب‌العلاج دارند، در کنــــار داروهای گیاهی؛ اگر رژیم میوه خواری داشته باشند، سریع تر بیمـــاری‌شان رو بــــــــه بـــــهــــبــــودی می‌ رود.

فواید رژیم میوه خواری
در رژیم میوه خواری در چند ماه اول براثر فرآیند پاکسازی بدن از مواد چسبنده‌ غلیظ و کهنه ممکن است حتی درد و سوزش مختصری در جاهایی از بدن صورت بگیرد که پس از مدتی برطرف می‌شود.امروزه مردم گرفتار اوره خون‌، بیماری‌های کبدی، بیماری‌های کلیوی، دفع زیاد پروتئین، پوست‌های ترک‌دار و لکه دار و چربی خون و اضافه وزن و بیماری‌های قلبی عروقی‌، سرطان‌، کیست، فیبروم‌، یرقان یا زردی‌، لوزه‌، تورم‌ها‌، استسقا و سکته ها هستند که به‌ راحتی با رژیم خام‌گیاهخواری یا میوه خواری این بیماری‌ها و عارضه ها درمان می‌شود.

هر رژیمی طبق طبع و مزاج خود
به یاد داشته باشیم که طبق طب سنتی هر رژیمی باید طبق طبع و مزاج شخص یا مزاج غلبه کرده شخص صورت بگیرد. مثلا اگر شخصی غلبه گرمی دارد، نباید میوه‌های گرم زیاد مصرف کند و باید بیشتر میوه های خنک و معتدل مصرف کندو اگر شخصی غلبه سردی دارد یا بیماریش بر اثر غلبه سردی باشد، باید میوه های گرم و معتدل بیشتر اوقات مصرف کند و زیر نظر استاد با تجربه در این امور انجام شود و گرنه هر رژیمی سرخود و بدون در نظر گرفتن مزاج باعث بروز مشکلاتی ممکن است بشود.

حرف و حدیث
البته اشخاصی که اشاره به حدیث پیامبر می‌کنند که هر چهل روز اگر گوشت نخورید، بداخلاق می‌شوید در واقع اشاره به عادت‌های انسان دارد که هر کس عادتی را بخواهد ناگهانی ترک کند تا مدتی ممکن است روی خلق و خوی او تاثیراتی بگذارد ولی اگر دقت کرده باشید خلق و خوی افراد میوه خوار آرام است؛ چون روح حیوانی در بدن شان دیگر وجود ندارد ولی به هر حال اگر باز هم وسواس خاصی در رابطه با این حدیث دارند می‌توانند هر ۴۰ روز یک تکه کوچک گوشت (نذری) بخورند. در ضمن صــــرف گوشت نخوردن در رژیم میوه‌خواری ملاک نیست بلکه کلا غذاهای پختنی و حیوانی مطلقا نخوردن ملاک است. بنابراین پیامبر بسیار به جا فرموده‌اند زیرا کسی که غذای پختنی می‌خورد و فقط گوشت نمی‌خورد در واقع هیچ چیز مفیدی نمی‌خورد؛ زیرا گیاه طولانی پخته شده بدون گوشت هیچ خاصیتی به عنوان غذا ندارد و فقط دارو محسوب می‌شود.در حدیث دیگری که پیامبر می‌فرماید اگر کسی تا ۴۰ روز گوشت نخورد در گوشش اذان بگویید بسیار جالب است؛ زیرا در گوش کودکی که متولد می‌شود یا فردی که از این دنیا به دنیای دیگری می‌خواهد برود اذان می‌گویند؛ یعنی وقتی روح از دنیایی به دنیایی دیگر وارد شود یا خارج شود اذان در گوشش خواندن واجب می‌شود. پس در این حدیث هم می‌توان این را برداشت کرد که وقتی انسان با میوه خواری از دنیای حیوانی و روح حیوانیش جدا می‌شود، در گوشش اذان می‌گویند و اذان هم نوعـــی خوش آمد و حرکتی مقدس است که شامل حال هر کسی نمی‌شود .

نکته
البته توصیه بنده این است که در کل بیشتر برای رفع بیماری‌ها تا مدتی که کامل بهبودی حاصل شود، رژیم میوه خواری انجام شود و لزومی ندارد کسی که مشکل خاصی ندارد و اندام متناســــبی دارد حتمـــــا این رژیم را بگیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار