امکان صدرنشینی بانک سرمایه در سایه استراحت ذوبی‌ها

هفته نهم لیگ برتر والیبال بانوان روز پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه با دو دیدار پیگیری می‌شود و با توجه به استراحتی که به تیم ذوب‌آهن اصفهان خورده است، فرصتی فراهم‌شده تا بانک سرمایه این هفته صدر جدول را به دست آورد

امکان صدرنشینی بانک سرمایه در سایه استراحت ذوبی‌ها

باران بهمنی| هفته نهم لیگ برتر والیبال بانوان روز پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه با دو دیدار پیگیری می‌شود و با توجه به استراحتی که به تیم ذوب‌آهن اصفهان خورده است، فرصتی فراهم‌شده تا بانک سرمایه این هفته صدر جدول را به دست آورد چراکه در اولین هفته از دور برگشت مسابقات، تیم ذوب‌آهن اولین باخت خود در مقابل دانشگاه آزاد را متحمل شد و اختلافش با تیم بانک سرمایه به حداقل رسید. هفته دوم دور برگشت مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های بانوان ایران جام «شهدای منا» روز چهارشنبه 28 بهمن‌ماه با دو دیدار در شهرهای تهران و شیراز پیگیری می‌شود، تیم والیبال بانک سرمایه که با 6 برد و 18 امتیاز در رتبه دوم جدول قرار دارد، این هفته میزبان شهرداری تبریز تیم انتهای جدولی این رقابت‌ها است. این دیدار که از ساعت 11 در خانه والیبال تهران آغاز می‌شود، فرصت مناسبی است که بانک سرمایه با شکست حریف بدون برد و امتیاز خود، به صدر جدول این رقابت‌ها بازگردد و این در حالی است که بانک سرمایه در دیدار دور رفت سه بر صفر میزبان خود را شکست داده است.

شکست باعث شد بازیکنانم خودشان را جمع‌وجور کنند

در حال حاضر تیم ذوب‌آهن اصفهان با 6 برد و 18 امتیاز در صدر جدول قرار دارد، اما این تیم این هفته باید به مصاف پارسه می‌رفت که با حذف پارسه از لیگ برتر بانوان، ذوبی‌ها استراحت خواهند داشت. تیم دانشگاه آزاد اسلامی نیز که با پنج برد و 15 امتیاز در جایگاه سوم جدول لیگ برتر بانوان قرار دارد، این هفته استراحت دارد؛ اما در هفته اول مسابقات و پس از شکست ذوب‌آهن در مقابل دانشگاه آزاد سرمربی این تیم اظهارات جالبی داشت. وی که از عملکرد بازیکنانش رضایت نداشت در گفتگویی با فارس اظهار کرد: شکست مقابل دانشگاه باعث شد تا بازیکنان خودشان را جمع‌وجور کنند. فکر می‌کنم دور رفت دانشگاه تازه تمریناتش را آغاز کرده بود. آن‌ها در دور برگشت ازنظر قدرت بدنی و هماهنگی بهتر از قبل بودند. ما هم اشتباه کردیم یک روز قبل از مسابقه به تهران آمدیم. ساعت 3 یا 4 بعدازظهر بود که مستقر شدیم و بعدازآن هم تمرین کردیم. فریبا صادقی افزود: بازیکنانم با خستگی مقابل دانشگاه به میدان رفتند چون دور رفت در همه بازی‌ها میزبان بودیم، شاید بازی دور برگشت با دانشگاه آزاد برای ما سنگین بود. اگر بازی ساده‌تری داشتیم هماهنگی بیشتر می‌شد. البته این بازی برای بازیکنان تجربه شد که خودشان را جمع‌وجور کنند. چراکه احساس برتری داشتند و خودشان را دست بالاگرفته بودند. سرمربی والیبال بانوان ذوب‌آهن در ادامه با اشاره به آسیب‌دیدگی دو بازیکن خاطرنشان کرد: طول کشید تا دو بازیکن آسیب دیده ما بهبود پیدا کنند. ندا چملانیان فقط یک هفته تمرین توپی داشت. به خاطر همین ناهماهنگ بود. از طرفی نبود بابلیان، زارعی و چند بازیکن در اردوی امید باعث شد تا تمرینات ما با 8، 7 نفر برگزار شود. نیم‌فصل همیشه بهترین زمان برای هماهنگی است اما تعداد نفرات کمتر به‌ویژه نبودن پاسور روی تیم ما تأثیر گذاشت.

هرکسی برنامه لیگ را ببیند به ما می‌خندد

صادقی در ادامه صحبت‌هایش با ابراز ناراحتی از برنامه سازمان لیگ عنوان کرد: هرکسی این برنامه را ببیند به ما می‌خندد. ما دو هفته استراحت داریم و یک هفته باید دو بازی انجام دهیم. زمانی که پارسه منحل شد، فکر می‌کردم به خاطر زوج بودن تعداد تیم‌ها، هر هفته یک مسابقه برگزار شود به خاطر همین به درخشنده گفتم هر تصمیمی که بگیرد قبول می‌کنیم. من از این برنامه‌ریزی متأسفم. اگر هر کارشناسی بگوید این برنامه درست است عذرخواهی می‌کنم. وی در پایان در خصوص داوری بازی‌های سنگین لیگ تصریح کرد: در بیشتر مسابقات فقط یک داور بازی را کنترل می‌کرد و به نظر می‌رسید داور دوم بیشتر در تلاش است تا تجربه‌اش را بیشتر کند. این جای تأسف دارد؛ البته شاید این موضوع ارتباطی به کمیته داوران نداشته باشد. من از آقای حاتمی خواهش کردم دربازی‌های سنگین دو داور بین‌المللی بگذارد اما می‌گوید داور بین‌المللی ما کمک‌داور بین‌المللی دیگر نمی‌شود! در بازی با دانشگاه آزاد خط‌نگه‌دار و داور دوم قضاوت بدی داشتند.

تیم والیبال ذوب‌آهن که شروع خوبی در مسابقات این دوره داشت و توانست نیم‌فصل اول را با شکست تمامی رقبا به پایان ببرد اکنون در شرایطی دشواری قرارگرفته است چراکه بیشتر بازی‌های دور برگشت در خارج از خانه برگزارشده و ذوب‌آهن میهمان رقبای اصلی خود خواهد بود. این در حالی است که اولین رقیب این تیم یعنی دانشگاه آزاد با نتیجه 3 بر یک انتقام شکست بازی دور رفت را گرفت و اکنون بانک سرمایه نیز نه‌تنها در کسب مقام قهرمانی در اندیشه نشستن بر جایگاه صدر است بلکه در پی شکست ذوبی‌ها و جبران باخت مقابل این تیم در دور رفت بازی‌هاست. این در حالی است که بانک سرمایه تنها به ذوب‌آهن باخته بود اما ذوب‌آهن اکنون در مقابل دانشگاه آزاد نیز بازی خود را واگذار کرده و برای تثبیت صدرنشینی نه‌تنها باید در باقی بازی‌ها پیروز شود بلکه به‌شدت نیازمند تکرار پیروزی در مقابل بانک سرمایه با نتیجه 3 بر صفر است تا بدین ترتیب در ست شماری مسابقات تفاضل را از دست ندهد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار