با گیاهان آپارتمانی امراض خود را درمان کنید

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که با گیاهان آپارتمانی می توان امراض خود را درمان کرد.

با گیاهان آپارتمانی امراض خود را درمان کنید

به گزارش ایمنا، بررسی های جدید نشان می دهد وجود گیاهان آپارتمانی موجب کاهش ابتلا به بیماری هایی نظیر سرماخوردگی و گلودرد شده و میزان بهره وری کاری افراد را افزایش می دهد.
وجود گیاهان آپارتمانی در محل کار موجب دور ماندن هوای بد از ریه ها می شود. بنابراین محققان توصیه می کنند اگر قرار است افراد ساعات طولانی را در محل کار سپری کنند، باید با قرار دادن چند گیاه آپارتمانی در اتاق کار خود تا حدامکان آن را تبدیل به محیطی سالم کنند. به گفته جودی هلمر، کارشناس باغبانی مبلمان، اثاثیه یا لوازم داخلی، مصالح ساختمانی و محصولات پاک کننده مورد استفاده در اتاق کار می توانند آلاینده های داخلی را در فضای اتاق منتشر کنند.
به گفته وی کیفیت هوای داخل اتاق تحت تاثیر آلاینده های بیرونی نظیر گرده ها، باکتری ها و کپک های قارچی قرارگیرد. این در حالی است که بررسی های جدید نشان می دهد گیاهان خانگی و خاک گلدان شان می توانند به عنوان یک فیلتر طبیعی هوا عمل کرده و اکسیژن بیشتری در اتاق کار افراد ایجاد کنند.
یافته های جدید نشان می دهد که وجود گیاهان آپارتمانی موجب کاهش ابتلا به بیماری های نظیر سرماخوردگی و گلودرد و همچنین استرس شده و میزان بهره وری کاری را افزایش می دهد.
به گفته کارشناسان برخی گیاهان بهترین کارآیی را در تهویه هوا دارند که مهم ترین آنها شامل گل برگ‌قاشقی (Peace Lily)، گیاه عنکبوتی یا گندمی (Spider plant)، وتوس طلایی (Golden pothos) و نخل پروانه (Areca palm). است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار