فرماندار بویین میاندشت عدم برخورداری از آموزش های مهارتی از عوامل بیکاری است

محمد خامهء رییس فنی حرفه ای شهرستان با ماشاا...طحانیان زاده فرماندار به مناسبت هفته ملی مهارت و کارآفرینی و آموزشهای فنی و حرفه ای دیدار کرد و درر این نشست محمد خامهء رییس فنی حرفه ای شهرستان گزارش مختصری از آمار و عملکردها و آموزش های انجام شده در این مرکز دادو در ادامه فرماندار شهرستان عدم برخورداری از آموزش های مهارتی را یکی از عوامل بیکاری دانست.

در این نشست محمد خامهء رییس فنی حرفه ای شهرستان گزارش مختصری از آمار و عملکردها و آموزش های انجام شده در این مرکز داد و گفت:
دوره هایی که در این مرکز درسال 96 برگزار شده و در حال برگزاری است بالای 68 هزار نفر ساعت بوده که از این تعداد 58 درصد زن و 42 درصد مرد بودند. دوره ها در این مرکز در زمینه صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر ، کشاورزی و صنایع ساختمان برگزار میگردد.
ایشان در ادامه به جابه جایی مرکز به مکان جدید و بزرگتر که باعث راحتی در رفت و امد و استقبال بیشتر کاراموزان گردیده اشاره کردند و از حل بعضی مشکلات موجود در آینده نزدیک بخصوص سیستم پرتال آموزشی اشاره کردند و از آمادگی مرکز در حمایت از بخش خصوصی و ایجاد آموزشگاههای آزاد مطالبی را بیان کردند.

محمد خامهء در ادامه از توجه ویژه مرکز به آموزشهای روستایی اشاره کرد و از برگزاری دو دوره خیاطی در روستای قایم آباد با همکاری کمیته امداد شهرستان و دوره قالی باف تابلویی در روستای آغچه خبر داد. ایشان از برگزاری 9800 نفر ساعت آموزش در روستا در سال 96 خبر دادند.


سپس فرماندار شهرستان ضمن گرامیداشت و تبریک روز ملی کارآفرینی وآموزش فنی حرفه ای گفت:
یکی از موضاعات مهمی که جامعه با آن مواجه هست موضوع کار آفرینی است که نزدیک به 50درصد فارق التحصیلان ما را بیکاران فرا گرفته است.طبق نظر کارشناسان جمعیت فعال تا سال1400 به 61میلیون نفر خواهد رسید که این امار ،آمار تکان دهنده ای است که باید در این راستا تاملی اندیشیده شود و این موضوع وظیفه همه ما را سنگین تر خواهد کرد.

فرماندار در ادامه چند نکته را جهت تذکر و یادآواری بیان کرد یکی در زمینه بحث راه اندازی آموزشگاه های بخش خصوصی ودیگری توجه به روستاییان در زمینه آموزش های مورد نیاز و همچنین آموزش در زمینه صنایع دستی و هنر های بومی منطقه و اجرای طرح کارورزی فارق التحصیلان با هدف اشتغال پایدار را از دیگر نکات مهم خواند.
وی عدم برخورداری از آموزش های مهارتی را یکی از عوامل بیکاری دانست که فنی حرفه ای نیاز دوره های مهارت های مختلف شغلی را در این زمینه فراهم می کند.
ایشان همچنین ابراز داشت:توجه به رشته های مختلف در شهرستان باید ظرفیت سنجی شود و ما باید به دنبال فرصت ها برویم و شغل هایی که در آینده ایجاد انگیزه می کند و از لحاظ اقتصادی برای افراد به صرف هست را فراهم کنیم وهمه ما وظیفه داریم نگاه ها را در زمینه ایجاد اشتغال عوض کنیم.

در حاشیه این دیدار اسدی بخشدارمرکزی گفت: به طرح هایی که گواهینامه مهارت داشته باشند وام اشتغال تعلق خواهد گرفت. ایشان همچنین آموزش به روستاییان را یاد آور شد وگفت این امر باید در راستای کار باید قرار گیرد.
ودر ادامه درویشی بخشدارکرچمبو حلقه مفقوده در شهرستان را کار آفرینی خواندو گفت: طبق جلساتی که در سالهای قبل برگزار شد فنی حرفه ای می تواند از فضای مدارس استفاده کند و اموری هم که به روستاییان مربوط می شودباید مهارت ها در این زمینه توسط دهیاران شناسایی واقدامات لازم انجام شود .
در پایان فرماندار شهرستان از سرپرست و مربیان و کارکنان مرکز فنی و حرفه ای شهرستان جهت راه اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه ای با ارایه تقدیرنامه تشکر کردند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار