اعمال تحریم‌ها و تهدیدهای متعدد آمریکایی‌ها نشانگر صدق گفتار مقام معظم رهبری است

امام جمعه چرمهین گفت: امروز مجلس و دولت باید از انفعال بیرون آمده و موضع واحد و صریح در مورد تحریم های جدید علیه ایران بگیرند چراکه اگر قرار است تحریم شویم نباید ذلیلانه و منفعلانه با ان برخورد کنیم بلکه تحریم شدنمان نیز با اقتدار و عزت باشد.

حجت الاسلام جعفر غلامی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه چرمهین با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه در ایران اسلامی، اظهار کرد: روز جمعه پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ برابر با سوم ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۹ ق، اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت‌اللَّه سیدمحمود طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد .

وی افزود: امام خمینی(ره)، چند روز قبل از این تاریخ، این مهم را به ایشان سپردند و حکم برپایی و اقامه نماز جمعه را صادر فرمودند و با واگذاری این تکلیف عظیم و سنگین توسط رهبر فرزانه انقلاب در حساس‌ترین بُرهه از زمان انقلاب اسلامی برعهده آیت‌ اللَّه طالقانی که زبان گویایی برای بازگویی حقایق و رسوا نمودن دشمنان انقلاب داشت، امر خطیری بود .

امام جمعه چرمهین تصریح کرد: جمعیت انبوه و میلیونی که از نخستین ساعات بامداد این روز از نقاط مختلف شهر تهران به دانشگاه و خیابان‌های اطراف هجوم آورده بودند، با مشاهده امام جمعه، تکبیرگویان، حمایت خویش را از رهبری امام خمینی (ع) و نهضت الهی ایشان اعلام کردند .

وی ادامه داد: باید توجه داشت که با آغاز اقامه نماز جمعه، گروهک‌های مغرور و منافق که برای فریب دادن مردم و برای واژگون نشان دادن مسائل و به انحراف کشیدن انقلاب، دست به تبلیغات بسیار عظیم و خطرناک و حساب شده زده بودند اما ناگهان با یک معجزه بزرگ الهی و اسلامی روبرو شدند و نقشه‌های خود را نقش برآب دیدند .

غلامی اضافه کرد: اتحاد و اجتماع صفوف نمازگزاران نماز جمعه، توطئه‌های حساب شده منافقان را خنثی کرد و حیله و تزویر آنها را در هم شکست چراکه دشمنان اسلام ناب محمدی و منافقین در همه جا راه یافته بودند اما نتوانستند در صفوف به هم پیوسته نماز رسوخ پیدا کنند .

وی عنوان کرد: وجود نهاد امامت جمعه در میان یک امت، ضمانت تداوم بصیرت و هوشیاری یک ملت در مباحث سیاسی و اعتقادی است چراکه اسلام با دستور اقامه نماز جمعه در صدد رشد و بالندگی مردم و جلوگیری از بالای دار رفتن شیخ فضل الله نوری ها است.

امام جمعه چرمهین با اشاره به اینکه مسجد هدایت پایگاه روشنفکری مذهبی است، بیان کرد:باید توجه داشت که تریبون‌های نماز جمعه بصیرت مردم را افزایش می‌دهد و بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم مهم ترین کارکرد اقامه نمازجمعه در کشور است .

وی خاطرنشان کرد: امروز در بیش از ۹۰۰ شهر کشور نماز جمعه اقامه می شود و این از برکات نظام جمهوری اسلامی است، مهمترین هدف، نماز جمعه حفظ وحدت در جامعه است، در دهه ۶۰، محور بسیج مردمی برای پشتیبانی از جبهه ها نماز جمعه بود و حرکت تمام گردان ها و تیپ ها از میعادگاه های نماز جمعه بود و تشییع جنازه شهدا نیز از نماز جمعه صورت می گرفت و نماز جمعه یک رسانه مهم و پایگاه مهمی است و هیچ پایگاهی محکم تر از پایگاه نماز جمعه نیست .

غلامی اذعان کرد: در خطبه‌های نماز جمعه، مردم به اطاعت و اجرای فرامین الهی، پیشه‌کردن تقوی و پرهیزگاری در زندگی روزمره خود و تلاش در راه همبستگی و وحدت بین مسلمانان، توصیه می‌شوند و از امور سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی جامعه خود آگاه شده و درباره مصالح مسلمانان و کشورهای اسلامی، وقایع و پدیده‌های بین‌المللی و کیفیت رفتار و روابط با سایر ملتها و دولتها بحث می‌شود، لذا باید گفت نماز جمعه در استقلال و موجودیت اسلامی جامعه، رشد آگاهی های مردم و ایجاد همبستگی بین آنان تأثیر بسزایی دارد .

وی تاکید کرد: بشر امروز به واسطه فشارها و نابسامانی‌های اجتماعی و فرهنگی از نظر بهداشت روحی و روانی رنج می‌برد لذا یکی از کارکردهای نماز جمعه ایجاد نشاط معنوی در جامعه است.

امام جمعه چرمهین در پایان با اشاره به تصویب تحریم‌های جدید و یکصدایی دشمنان ما در تصویب این قانون گفت: باید توجه داشت که اعمال تحریم‌ها و تهدیدهای متعدد آمریکایی‌ها نشانگر صدق گفتار مقام معظم رهبری است لذا امروز مجلس و دولت باید از انفعال بیرون آمده و موضع واحد و صریح در مورد تحریم های جدید علیه ایران بگیرند چراکه اگر قرار است تحریم شویم نباید ذلیلانه و منفعلانه با ان برخورد کنیم بلکه تحریم شدنمان نیز با اقتدار و عزت باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار