پاسبان بدن

قسمت عمده رشد و نمو و فعل و انفعال‌های شیمیایی و فیزیولوژی به املاح معدنی بستگی دارد. بزرگسالان و کودکان به املاح نیاز دارند و اندام‌های بدن آدمی قدرت توانایی آن را ندارند که این اجسام را خود تولید کنند. به همین جهت باید از مواد غذایی فاقد املاح معدنی که به دنبال آن کمبود، اختلالات زیادی دیده شده و امراض گوناگونی از آن زاییده می‌شود، خودداری کرد.

قسمت عمده رشد و نمو و فعل و انفعال‌های شیمیایی و فیزیولوژی به املاح معدنی بستگی دارد. بزرگسالان و کودکان به املاح نیاز دارند و اندام‌های بدن آدمی قدرت توانایی آن را ندارند که این اجسام را خود تولید کنند. به همین جهت باید از مواد غذایی فاقد املاح معدنی که به دنبال آن کمبود، اختلالات زیادی دیده شده و امراض گوناگونی از آن زاییده می‌شود، خودداری کرد. املاح معدنی ترکیبی از شبه فلزات‌(کلر، فلوئور، ید و برم و نیز کربن، هیدروژن، گوگرد، ازت، فسفر، آرسنیک) و فلزات مختلف دیگر مانند سدیم، پتاسیم، آهن، روی، مس، نیکل، کبالت، منگنز، منیزیوم و... است. به یکی از این املاح دکتر محمد دریایی، متخصص تغذیه اشاره می‌کند:

کلر
کلر مواد زاید را که بی‌مصرف هستند، از بدن تخلیه می‌کند و مانع می‌شود، پیوره و چاقی در انسان پیشرفت داشته باشد. کلر پاسبانی است که پاکیزگی داخلی را محفوظ نگه می‌دارد و توانایی آن را دارد در همان ساعت که به ویرانگری اشتغال دارد، خود به کمک کلسیم به آبادی جسم بپردازد. شوخی‌های تند و ناراحت‌کننده که گاهی ممکن است موجب رنجش و ناراحتی دیگران باشد، بر اثر بیش از حد بودن کلر است. کلر غده‌های زبان و اعصاب را که در همسایگی معده هستند، تحریک کرده و تولید گرسنگی کاذب می‌کند. با مصرف سبزیجات و میوه‌جات تا حدی جلوگیری از این گرسنگی امکان‌پذیر است. کلر در آب چغندر، هویج، نارگیل، پنیر، گردو، شبدر و کاهو وجود دارد و مصرف این اقلام گیاهی در انسان تولید کلر می‌کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار