استقبال کارتونیست ها از روز خبرنگار

طبقه دوم خانه هنرمندان در سوم مردادماه شاهد برگزاری ورک شاپ کارتون به مناسبت روزخبرنگار از سوی خانه کاریکاتور بود. خانه کاریکاتور در ادامه برگزاری کارگاه‌های مختلف خود، کارگاه خلق اثری به مناسبت روز خبرنگار بر پا کرد. در فراخوان خانه کاریکاتور ورد همه اعضای به این ورک شاپ، اعم از غیرحرفه‌ای و حرفه‌ای آزاد اعلام شده بود.

سعید آقایی- اصفهان امروز : طبقه دوم خانه هنرمندان در سوم مردادماه شاهد برگزاری ورک شاپ کارتون به مناسبت روزخبرنگار از سوی خانه کاریکاتور بود. خانه کاریکاتور در ادامه برگزاری کارگاه‌های مختلف خود، کارگاه خلق اثری به مناسبت روز خبرنگار بر پا کرد. در فراخوان خانه کاریکاتور ورد همه اعضای به این ورک شاپ، اعم از غیرحرفه‌ای و حرفه‌ای آزاد اعلام شده بود. پیام پور فلاح، مدیر این خانه گفت: جنس کاریکاتور و خبر نزدیک به هم هستند و از این زاویه، ما از ابتدای سال برنامه این ورک شاپ را داشتیم. وی ادامه داد: نمایشگاهی از آثار برگزیده‌ ورک ‌شاپ در خانه هنرمندان و عمارت سعدی در فاصله نزدیکی با روز خبرنگار برگزار خواهد شد. موضوعات مطرح‌شده در این ورک شاپ که اعضا در این زمینه به خلق اثر پرداختند عبارت بود از: شهروند خبرنگار، خبرنگاری در شبکه‌های مجازی، اخبار بدون مرز و خطرات خبرنگاری. اتودها و کارها قرار بود تا پایان هفته برای انتخاب نهایی به خانه کاریکاتور برسد. پور فلاح همچنین از برنامه‌های گسترده و متنوع این خانه به‌خصوص در حوزه آموزش و ارتباط کارتونیست ها با داده‌های علوم انسانی و هنرهای دیگر به‌خصوص علوم اجتماعی، ادبیات، موسیقی و سینما خبر داد. وی همچنین برخورد نقادانه و آزاد بودن گروه در ورک شاپ ها ازجمله ورک شاپ روز خبرنگار را ازجمله ویژگی‌های این مجموعه دانست. وی همچنین خبر برگزاری یک نمایشگاه از آثار کارتون‌های خبری یک‌ساله خانه کاریکاتور را در آینده نزدیک اعلام کرد که این نمایشگاه در نقش خانه حوزه هنری و به‌احتمال‌زیاد در شهریورماه برگزار خواهد شد. در ابتدای جلسه مدیر خانه کاریکاتور، از هر یک از حضار خواست یک کلمه یا یک عبارت در تعریف خبرنگار بگویند. سپس «حامد بذرافکن» نمونه‌ای از آثار کاریکاتور ایران و جهان با موضوع خبرنگار و مطبوعات و روزنامه‌نگاری را نمایش داد. پس‌ازآن پورفلاح با همراهی حضار به سوژه یابی و در ادامه به اجرای کارتون با موضوع خبرنگار و محورهای فراخوان کارگاه پرداختند.

مدیر دفتر طنز و خانه کاریکاتور حوزه هنری استان اصفهان گفت: بخشی از زمان کارگاه‌های آموزشی به سوژه یابی اختصاص پیدا خواهد کرد. افراد حاضر در این کارگاه‌ها می‌توانند سوژه‌های خود را مطرح کنند تا در صورت نیاز به چکش‌کاری سوژه‌ها به آن‌ها کمک شود. رابطه خوب، صمیمی و درعین‌حال حرفه‌ای را می‌شد در بین افراد حاضر در ورک شاپ دید. خانه کاریکاتور نشان داده است که ازجمله نهادهای عمومی هنری موفق اصفهان است و این را می‌توان مرهون دو اتفاق همزمان دانست. اول منش حرفه‌ای و انسانی اعضای خانه کاریکاتور و دوم مدیریت و اتاق فکر این خانه که توانسته مسیر خوبی برای پرورش هنرمندان این حوزه را پیش روی خود و اعضا قرار بدهد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار