ورود شرکت‌های دانش‌بنیان اصفهان به حوزه سلامت

استاندار اصفهان گفت: ایجاد پارک علمی و فناوری سلامت باید به‌عنوان یک کار اساسی و نه یک فعالیت جنبی تلقی شود و باید دستگاه‌ها در انجام خدمات زیربنایی و روبنایی این مجموعه را یاری کنند.

استاندار اصفهان گفت: ایجاد پارک علمی و فناوری سلامت باید به‌عنوان یک کار اساسی و نه یک فعالیت جنبی تلقی شود و باید دستگاه‌ها در انجام خدمات زیربنایی و روبنایی این مجموعه را یاری کنند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه مراکز توسعه فناوری سلامت اظهار داشت: باید شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت نیز ورود پیدا کنند و در این راستا تجربیات خوب شهرک علمی و تحقیقاتی می‌تواند در توسعه مراکز فناوری سلامت مؤثر باشد.
وی با بیان اینکه به جای مراکز رشد، پارک علمی و فناوری سلامت می‌تواند موردتوجه قرار گیرد، تصریح کرد: بر همین اساس نیاز است که شهرک علمی و تحقیقاتی ارتباط تنگاتنگی را با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشد که می‌تواند در قالب تفاهم‌نامه یا دفتر مشترک باشد.
استاندار اصفهان تأکید کرد: ایجاد پارک علمی و فناوری سلامت نباید به‌عنوان یک کار جنبی تلقی شود بلکه باید آن‌چنان قوی وارد شویم که طی مدت معینی بتوانیم یک شهرک علمی و تحقیقاتی هم در جنوب اصفهان ایجاد کنیم.
وی خواستار حمایت سازمان محیط‌زیست، صنعت معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های اجرایی از این طرح شد و گفت: دستگاه‌ها باید تسهیلات خود را در این زمینه داشته باشند و در انجام خدمات زیربنایی و روبنایی این مجموعه را یاری کنند و باید این کار از دانشگاه آغاز شود.
ایجاد 2 مرکز رشد علوم دارویی و مواد و تجهیزات پزشکی در اصفهان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: برای تجاری‌سازی فعالیت‌های مجموعه توسعه فناوری سلامت اصفهان، تسهیلاتی را که برای شهرک علمی و تحقیقاتی در نظر گرفته می‌شود برای این شرکت‌ها نیز باید قائل شد.
غلامرضا اصغری با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها فعال هستند، افزود: با توجه به اینکه نیاز بود در حوزه‌ سلامت مجموعه‌های دانش‌بنیان حضور داشته باشند مجموعه مراکز توسعه فناوری سلامت اصفهان تشکیل گردید.
وی با اشاره به ایجاد دو مرکز رشد علوم دارویی و مواد و تجهیزات پزشکی در اصفهان بیان کرد: ایجاد بستر مناسب جهت تجاری‌سازی دستاوردهای علمی، کاهش ریسک هسته‌های فن‌آور؛ ایجاد زمینه‌ کارآفرینی؛ حمایت از سرمایه‌های فکری و مادی و کمک به رونق اقتصاد محلی مبتنی بر فناوری علوم دارویی و مواد و تجهیزات پزشکی و کمک به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی از اهداف ایجاد این مراکز بشمار می‌رود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی مجموعه مراکز توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به‌عنوان یک مجموعه صنعتی با تمام امتیازات لازم، ایجاد تعامل با مدیریت شهرک‌های صنعتی استان و شهرک علمی و تحقیقاتی، ایجاد سهولت در اخذ مجوزها و پروانه‌ها و موافقت‌های اصولی و برخورداری مجموعه فعالان از کلیه تسهیلات را از نیازهای این مراکز برشمرد.
وی ادامه داد: بخش اعظمی از محصولاتی که در این مراکز تولید می‌شود و خواهد شد، مصرف داخلی دارد و نیاز به پیدا کردن بازارهای مصرفی وجود ندارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار