بخش خصوصی در زمینه تولید و درآمدزایی بازی‌های رایانه‌ای فعال شود

مدیر کل ارشاد اصفهان گفت: دولت متولی و بخش خصوصی متصدی امور است و بر این اساس ورود بخش خصوصی برای تولید بازیهای رایانه ای و درآمدزا کردن آن توسط این بخش بسیار مهم است.

بخش خصوصی در زمینه تولید و درآمدزایی بازی‌های رایانه‌ای فعال شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی پیش از ظهر چهارشنبه در دومین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها که به مدت دو روز در دانشگاه اصفهان در حال برگزاری است، اظهار داشت: وقتی از استراتژی و راهبری صحبت می کنیم نگاه ما به آینده از سه قالب منفعل، مدیریت بحران و راهبردهای محوری و استراتژیک خارج نیست.

وی افزود: پس از ورود بازی های رایانه ای به ایران غالب دیدگاه‌های کارشناسان در ارتباط با تهدیدهای این حوزه بود و سپس دیدگاه های مدیریت بحران و چگونگی برخورد با تهدیدهای این حوزه در کشورمان ایجاد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه امروز دیدگاه بررسی آکادمیک و علمی به مبحث بازی‌های رایانه‌ای رواج یافته است که درست‌ترین دیدگاه محسوب می‌شود، ابراز داشت: با توجه به ورود تاثیرگذار دانشگاه به این عرصه باید در زمینه آینده بزی‌های رایانه‌ای، جایگاه کشورمان در این زمینه و فعالیت‌های لازم در این راستا به درستی برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: موفقیت ما در این زمینه مرهون سه اصل شناخت صحیح از مسئله، انتخاب استراتژی صحیح و اجرای درست خواهد بود که در غیر این صورت به بحران برخورد خواهیم کرد.

ماهانه ۲ هزار میلیارد تومان صرف خرید بازی‌های رایانه‌ای می‌شود

حجت‌الاسلام ارزانی با بیان اینکه در ایران ۲۰ میلیون کاربر بازی های وجود دارد و ماهانه دو هزار میلیارد ریال برای خرید این بازی ها هزینه می شود، تاکید کرد: ما بزرگترین بازار بازی های رایانه ای را در خاورمیانه داریم اما ۹۵ درصد بازی های بازار کشورمان خارجی است.

وی اضافه کرد: ما نمی توانیم از ورود بازی های رایانه ای به کشور پیشگیری کنیم اما ورود به عرصه ساخت و مطرح شدن در زمینه ساخت بازی‌های رایانه‌ای را باید به درستی مدنظر داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه بازیهای رایانه ای ویژه کودکان و نوجوانان نیست و می توادن برای بزرگسالان نیز طراحی شود، گفت: در روایات و تاریخ زندگی ائمه به بازی توجه ویژه شده است و از سویی عالم به زمان بودن مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در واقع یک مدیر فرهنگی باید جلوتر از زمان حرکت کند و فعالیت دانشگاه اصفهان در زمینه بازی‌های رایانه‌ای با توجه به این اصل مهم انجام شده است.

حجت‌الاسلام ارزانی با بیان اینکه بازیهایی رایانه ای دارایی فرصت های مختلف و مخاطبین متنوعی است، گفت: برخی بازی ها در حوزه آموزش اهمیت دارد و برخی آرزوهای افراد را در فضایی مجازی تبدیل به واقعیت می کند. پرورش فکر، سرگرمی و تفریح بخشی دیگر از اهداف این بازی هاست.

ترویج خشونت و فرهنگ‌های خاص از اهدف مخرب برخی بازی‌های وارداتی است

وی با بیان اینکه ترویج خشونت و فرهنگ خاص مدنظر تولیدکننده را از اهدف مخرب برخی بازی‌های وارداتی برشمرد و گفت: ترویج مسایل اخلاقی، تخریب تمدن و فرهنگ، آداب و رسوم ملت ها، غفلت از خانواده و کار و مسایل اجتماعی و اعتیاد به بازی از مهم ترین چالش های بازی‌های رایانه‌ای است به نوعی که در برخی کشورها کلینیک برای ترک اعتیاد بازیهای رایانه ای هست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ما اکنون پنج درصد تولید بازی‌های رایانه ای داریم که در افق چشم انداز که باید به ۵۰ درصد برسد، تصریح کرد: ورود بخش خصوصی برای تولید بازیهای رایانه ای و درآمد زا کردن آن توسط این بخش بسیار مهم است چراکه همواره دولت متولی و بخش خصوصی متصدی امور است.

لزوم تولید بازی‌های رایانه ای مطابق با فرهنگ ایرانی

وی ادامه داد: همچنین تولید بازی‌های رایانه ای مطابق با فرهنگ ایرانی بسیار مهم است به نوعی که خروجی بازی نزدیک شدن گامی به سمت خدا، تفریح سالم، آموزش و یا یکی از اهداف متعالی باشد.

حجت‌الاسلام ارزانی با بیان اینکه کمک نخبگان، ورود جدی نظام آموزش و پرورش به این عرصه بسیار مهم است، اظهار داشت: همچنین اطلاع رسانی دقیق صداوسیما، اطلاع رسانی به مدیران فرهنگی، اجرایی کردن مناسب اهداف در زمینه پیشرفت کشورمان در بازی‌های رایانه‌ای از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی با بیان اینکه در این راه خودباوری بیشتر از مبحث اعتبارات ملی اهمیت دارد، تاکید کرد: در کشور ایران امروز تلاش‌های خوبی در زمینه تولید بازی‌های رایانه‌ای صورت گرفته به نوعی که درکشورهای جهان اسلام اولین کشور در زمینه تولید بازی های رایانه ای و در خاورمیانه پنجم هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: دانشگاه اصفهان با قوت و صلابت وارد عرصه آموزش، تولید و ساخت بازی‌های رایانه‌ای شده است و امیدواریم در سال‌های آینده بازی های خوبی نه تنها برای ایران بلکه در منطقه خاورمیانه تولید شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار