فروش «ساعت پنج عصر»، پایین‌تر از انتظارها

فروش فیلم «ساعت پنج عصر» در حدی که انتظار می‌رود، نیست. اوایل شروع اکران فیلم، فروش خوب بود و در حال حاضر هم آخر هفته‌ها، فروش عالی است، اما باید یک هفته دیگر هم از اکران آن بگذرد تا بتوان قضاوت کرد.

اصفهان امروز- مصطفی حسینی: فروش فیلم «ساعت پنج عصر» در حدی که انتظار می‌رود، نیست. اوایل شروع اکران فیلم، فروش خوب بود و در حال حاضر هم آخر هفته‌ها، فروش عالی است، اما باید یک هفته دیگر هم از اکران آن بگذرد تا بتوان قضاوت کرد.

بازخوردی که ما از مردم اصفهان درباره این فیلم گرفتیم، به این صورت بوده که 30درصد از آن ناراضی بوده‌اند و 70درصد راضی. کسانی که از فیلم ناراضی بوده‌اند، انتظار فیلمی سراسر طنز را داشتند.

بااین‌وجود «ساعت پنج عصر» تاکنون رکورد فروش کشوری «فروشنده» را در دو هفته نخست اکران شکسته و باید دید این فیلم می‌تواند رکوردها را در سینمای ایران جابه جا کند یا نه، چراکه کف اکران فیلم‌ها، 45 روز است و فیلمی را که تنها دو هفته از اکران آن گذشته، نمی‌توان نقد کرد.

فروش این فیلم در اصفهان هم با توجه به تعداد سینماهایی که فیلم در آن‌ها در حال اکران است، خوب بوده است. حتی هفته اول اکران این فیلم، ظرفیت سینماهای اصفهان کفاف نمی‌داد و درخواست مردم فضای اکران بیشتری برای این فیلم بود. البته در کل فروش فیلم‌ها به شکل کشوری از سه‌شنبه تا جمعه بهتر است، برعکس شنبه تا دوشنبه که فروش پایین‌تری داریم.

بیشترین تبلیغات ما برای اکران این فیلم در شبکه‌های اجتماعی بوده، البته قاعده این است که شهرداری‌ها، تابلوهای فرهنگی و پنل‫های تبلیغاتی محیطی رایگان در سطح شهر در اختیار نهادهای فرهنگی بگذارد. شهرداری شهرهایی مثل مشهد، شیراز و تهران چنین کاری می‌کنند، اما شهرداری اصفهان در این سال‌ها چنین کاری نکرده است. البته امروزه بهترین فرمت تبلیغات، اطلاع‌رسانی از طریق شبکه‌های مجازی است، چراکه اکثر مخاطبان سینماها در آن‌ها حضور دارند.

آمار دقیقی از میزان فروش این فیلم در اصفهان فعلا در دست نیست، اما در کل با توجه به اکران فیلم در چهار سالن، خوب ارزیابی می‌شود، به‌طوری‌که برای مثال، شنبه گذشته در چهار سینمای تحت مدیریت ما، 14 میلیون تومان فروخته که برای روز شنبه، فروش خوبی است.

این هفته قرار است اکران فیلم «21 روز بعد» شروع شود و به همین دلیل یکی از سالن‌هایی که اکنون «ساعت پنج عصر» در آن‌ها در حال اکران است، به نمایش این فیلم اختصاص می‌یابد. اگر اکران فیلم‌های دیگری هم شروع شود، مجبور می‌شویم برخی دیگر از سالن‌های «ساعت پنج عصر» را هم برای اکران آن‌ها اختصاص دهیم. البته به دلیل وجود پردیس سینمایی چهارباغ، بحث فیلم‫سوزی و نبود سالن برای اکران بعضی از فیلم‌ها در اصفهان تا 60درصد مرتفع شده و با راه‌اندازی پردیس سینمایی ساحل هم کاملاً حل خواهد شد.

رونمایی و اکران مردمی فیلم‌ها با حضور عوامل آن‌ها به دلیل درخواست مخاطبان برای ما اهمیت زیادی دارد و از دو سال پیش شروع به این کار کرده‌ایم. البته تحقق این موضوع به سیاست تهیه‌کننده‌ها و کارگردان‌ها هم بستگی دارد، اما ما از طریق تهیه‌کننده‌های برخی از آن‌ها توانسته‌ایم بعضی از عوامل فیلم‌ها را که امکان حضور در اصفهان دارند، برای رونمایی فیلم‌ها دعوت کنیم. برای فیلم «ساعت پنج عصر» هم مهران مدیری تصمیم گرفته به استان‌ها برود و در اولین قدم به مشهد رفته است.

این یادداشت شفاهی است

مدیر امور سینمایی موسسه بهمن سبز استان اصفهان
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار