هشت درصد درآمدناخالص ملی مربوط به صنعت پخش است

رئیس انجمن صنعت پخش استان اصفهان با تاکید بر اینکه نمایشگاه ها پل ارتباطی بین تولیدکننده و توزیع کننده در داخل و خارج کشور هستند، گفت: 8 درصد درآمد ناخالص ملی مربوط به صنعت پخش در کشور است.

هشت درصد درآمدناخالص ملی مربوط به صنعت پخش است

به گزارش خبرنگار ایمنا حسین همتی نژاد شامگاه چهارشنبه در نشست خبری افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه صنایع غذایی اصفهان، با اشاره به اینکه 100 درصد داروی کشور و 80 درصد اقلام غذایی توسط این انجمن صنفی پخش می شود، اظهار داشت: 8 درصد درآمد ناخالص ملی کشور مربوط به این صنعت است.
وی با تاکید بر نقش مهم نمایشگاه ها در اقتصاد کشور و استان، تصریح کرد: نمایشگاه ها پل ارتباطی بین تولیدکننده و توزیع کننده در داخل و خارج کشور هستند و توسعه این روابط موجب رشد و توسعه پایدار اقتصاد کشور و استان می شود.
به گفته رئیس انجمن صنعت پخش استان اصفهان ، در سال اقتصاد مقاومتی برپایی نمایشگاه ها می تواند نماد این تعریف باشد که اقتصادی خارج از وابستگی و متکی بر توانمندی های داخلی داشته باشیم.
مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به نقش مهم تغذیه بر سلامت و جلوگیری از بیماری های غیرواگیردار، گفت: برای بهبود وضعیت سلامت، ارتقا تولید و توجه به بخش های مختلف آن ضروری است.
سیدعیسی موسوی ونهری با بیان اینکه یکی از نیازهای اصلی جامعه اصلاح الگوی مصرف است، اظهار داشت: در این راستا سازمان غذا و دارو کشور و از سوی دیگر معاونت غذا و دارو در استان ها متولی دادن صدور مجوز و پروانه بهداشت در تولید و توزیع مواد غذایی هستند.
وی همچنین افزود: این سازمان برای محصولات صادرات محور نیز گواهی بهداشت صادر می کند و از سوی دیگر آنالیز آزمایشات مواد غذایی به معاونت غذا و دارو ارائه و سپس گواهی بهداشت دریافت می کنند.
مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: باید استانداردهای مواد غذایی که مورد توجه واردکنندگان دیگر کشورهاست، مورد لحاظ قرار گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار