پذیرش ضمانت حساب یارانه محدود به پرداخت وام ازدواج نشود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پذیرش حساب یارانه سرپرست خانوار به عنوان ضمانت از سوی بانک ها نباید محدود به پرداخت وام ازدواج شود بلکه باید در پرداخت سایر وام های خرد نیز لحاظ شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پذیرش حساب یارانه سرپرست خانوار به عنوان ضمانت از سوی بانک ها نباید محدود به پرداخت وام ازدواج شود بلکه باید در پرداخت سایر وام های خرد نیز لحاظ شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا زهرا سعیدی مبارکه با تاکید بر لزوم ارائه خدمات مطلوب بانکی و تسهیل در ارائه وام های خرد گفت: یکی از مهمترین مشکلات مردم در زمینه اخذ وام از بانک ها این است که شرایط ضامن مورد پذیرش از سوی بانک به نحوی است که بسیاری از متقاضیان وام نمی توانند چنین ضامنی معرفی کنند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس ادامه داد: به دلیل اینکه بسیاری از متقاضیان وام های خُرد این تسهیلات را برای مشکلات مالی می خواهند، پرداخت وام خُرد باید در شرایط آسان انجام شود.

وی افزود: در حالی موضوع ضرورت کوچک سازی دولت و کاهش کارمندان در بخش دولتی مطرح می شود که همچنان اولویت بانک ها برای ارائه یک وام خُرد، معرفی ضامن کارمند رسمی دولتی با تعهد نامه کسر از حقوق است.

سعیدی مبارکه با بیان اینکه اقدام سیستم بانکی کشور در طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج به زوج ها که در زمینه معرفی ضامن بانک ها سخت گیری نمی کنند، مناسب و منطقی است، اظهار داشت: بسیاری از نمایندگان مجلس در جلسات و مصاحبه های خود عنوان کردند که در زمینه پرداخت وام های خُرد، می توان از ظرفیت حساب یارانه نقدی سرپرست خانوار استفاده کرد، البته در صورت موافقت دارنده حساب این مهم قابل انجام است.

وی افزود: بانک ها می توانند با برنامه ریزی و ارزیابی راهکارهای کارشناسی، منطقی، سطح ارائه خدمات بانکی به مشتریان را ارتقا دهند، بنابراین دقت در ارائه وام به معنی سخت گیری نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: پذیرش حساب یارانه سرپرست خانوار به عنوان ضمانت وام بانکی نباید محدود به پرداخت وام ازدواج شود بلکه باید در پرداخت سایر وام های خُرد لحاظ شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار