فرهنگ و هنر افق روشن توسعه اقتصاد است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:تنها افق روشن در پیش روی توسعه اقتصاد، فرهنگ و هنر است.

فرهنگ و هنر افق روشن توسعه اقتصاد است

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی محمدی صبح امروز در همایش ملی توسعه اقتصاد، فرهنگ و هنر اظهارکرد: وظیفه تمامی ادیان توحیدی به غیر از امور اخلاقی پرداختن به علوم است.
وی ادامه داد: هر یک از علوم با اصول و فروع خود در برابر اخلاق زانوی فروتنی زده اند و تنها در این صورت توانسته اند ماندگار باشند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در نظریه سرمایه داری برخی از نظریه پردازان اقتصاد را زیربنای زندگی انسان می دانند، اما باورهای اسلامی زندگی را به دو بخش مادی و فرهنگی تقسیم می کند.
وی تاکید کرد: اقتصادی پویا و محترم است که رگه های زرین فرهنگ و هنر در آن متبلور باشد،
محمدی افزود: فرهنگ و هنر بدون اقتصاد راه به جایی نخواهد برد. و این تصور یک تصور ناثواب است.
وی عدم همخوانی فرهنگ و هنر با اقتصاد را جنگ نرمی خواند و تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم نسبت به آن هشدار داده است.دبیر هیأت رسیدگی به امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور اضافه کرد: تنها افق روشن در پیش روی توسعه اقتصاد، فرهنگ و هنر است.
وی ضمن تاکید بر حضور ارزشمند و با فضیلت بزرگانی مانند پروفسور باقر ساروخانی تاکید کرد: حضور این بزرگان در این زمینه به عنوان گنجینه ای ارزشمند محسوب می شود.
وی با اشاره به نقش مهم روابط عمومی ها در ترویج این تفکر گفت: اعضای روابط عمومی بدانند هر تالیف و حرکتی در زمینه فرهنگ و هنر بدون همت بلند آنان ناممکن است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار