بقای انقلاب درگرو زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت است

امام جمعه فولادشهر گفت: ما باید در یادواره شهدا حال و هوای آن دوران را زنده و بازسازی کنیم و به‌ نوعی رشادت رزمندگان را به تصویر بکشیم تا ذهن و روح نسل جدید ما با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدا ایران اسلامی عجین شود و آن‌ها خود در حفظ آرمان‌های اسلام ناب ثابت‌قدم باشند.

حجت الاسلام مسعود سرافراز در همایش ابروی محله گرامیداشت شهید حمید رضا رجایی در فولادشهر با اشاره به اینکه مرگ یک قضای حتمی است و بالاخره روزی اتفاق می افتد، اظهار کرد: مرگ انواع مختلف و شیوه‌های متفاوتی دارد و بالاترین، باشکوه‌ترین و پرافتخارترین آن، مرگ در راه خدا و با رضایت خداست .

وی افزود: امام خمینی (ره) درباره شهید جمله‌ای را بیان فرموده‌اند که «شهید نظر می‌کند» و این به این معناست که چون برگزیده خداوند است می‌تواند اختیاراتی داشته باشد، شهید تنها رضوان و رضایت خدا را در تمام مراحل در نظر گرفته است .

امام جمعه فولادشهر با اشاره به اهمیت آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد:باید توجه داشت امروز بخش های زیادی از زوایای مختلف دوران جنگ تحمیلی همچنان ناشناخته مانده که باید این زوایای مغفول مانده به مردم و بویژه نسل جوان و نوجوان معرفی شود .

وی ادامه داد: جوانان ما باید بدانند قدرت های استکباری در زمان جنگ تحمیلی جدیدترین تجهیزات نظامی را در اختیار عراق قرار دادند و آنها تصور می کردند می توانند در ظرف کوتاهترین زمان ممکن نظام نوپای اسلامی را سرنگون کنند ولی در سایه الطاف الهی، هدایت های امام امت و رشادت های رزمندگان اسلام نه تنها در دستیابی به اهداف خود ناکام ماندند، بلکه با ذلت و خواری مجبور به عقب نشینی از خاک پاک میهن اسلامی شدند .

سرافراز اضافه کرد: باید به این نکته توجه داشت که ایثار و شهادت بهترین مضامین تربیتی است که می تواند به نسل جوان منتقل شود و امروز نیز ما نیاز داریم، الگوی عملی تربیتی به نسل نو منتقل کنیم لذا باید به نسل جوان نشان دهیم که شهدا در جامعه اسلامی زنده هستند .

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند جوانان ما را از هجمه‌های فرهنگی دشمنان حفظ کند نهادینه‌سازی ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس در جامعه است .

امام جمعه فولادشهر بیان کرد: نظام سلطه با راه‌اندازی جنگ نرم به دنبال صادر کردن فرهنگ منحط غرب و ترویج بی‌بندوباری در جامعه ما بوده است اما با تبیین و تقویت فلسفه ایثار و شهادت در بین جوانان راه برای مقابله با این ناتوی فرهنگی دشمن به‌خوبی هموار می‌شود .

وی با اشاره به اینکه جبهه، محلی برای عروج انسان‌های پاک به ملکوت اعلی بود خاطرنشان کرد: ما باید در یادواره شهدا حال و هوای آن دوران را زنده و بازسازی کنیم و به‌ نوعی رشادت رزمندگان را به تصویر بکشیم تا ذهن و روح نسل جدید ما با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدا ایران اسلامی عجین شود و آن‌ها خود در حفظ آرمان‌های اسلام ناب ثابت‌قدم باشند .

سرافراز اذعان کرد: بیان زندگی‌نامه و خاطرات شهدا برای نوجوانان و جوانان تأثیر فوق‌العاده‌ای در مبارزه با تهاجم فرهنگی دارد بنابراین ترویج فرهنگ مقاومت اسلامی و احیای فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت در جامعه بسیار حائز اهمیت است .

وی با اشاره به اینکه خواندن وصیت نامه شهدا همچون قرائت نماز انسان را به اوج می رساند، یادآور شد: باید توجه داشت که خواندن وصیت نامه ‌ های شهدا، توجه به زندگی آن‌ها و بالاتر از همه به مرور نهضت مقدس ابا عبدالله الحسین (ع) آموزگار دانشگاه شهادت در طول تاریخ تحت لوای عزاداری برای نسل‌های مختلف یکی از مهمترین مسائلی است که امروز باید به آن توجهی جدی داشت چراکه شهید برای دیگران جایگاهی را دارد که می‌تواند الگو باشد و شهید با شهادتش برای جامعه و مردم اثرات بسیار مثبت و مهمی را به همراه داشته است .

سرافراز تاکید کرد: یکی از دلایلی که دشمنان ایران به دنبال تبدیل کردن ارزش‌های ما به ضد ارزش هستند، وحشتی است که از ترویج فرهنگ شهداست که نشأت‌ گرفته از فرهنگ عاشورا است و ما موظفیم با برگزاری یادواره شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان انتقال دهیم چرا که یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند جوانان ما را از هجمه‌های فرهنگی دشمنان حفظ کند نهادینه‌سازی ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس در جامعه است .

وی در پایان گفت: رسالت امروز ما پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی است چراکه اگر امروز اسلام ناب به سراسر جهان صادرشده، به برکت خون شهدا و تدابیر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار