شهردار اصفهان: احیای دولتخانه صفوی در دستور کار شهرداری

شهردار اصفهان در جلسه شورای سازمان نوسازی و بهسازی اصفهان از آغاز طرح احیای دولتخانه صفوی خبر داد.

شهردار اصفهان در جلسه شورای سازمان نوسازی و بهسازی اصفهان از آغاز طرح احیای دولتخانه صفوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در جلسه شورای سازمان نوسازی و بهسازی اصفهان از آغاز طرح احیای دولتخانه صفوی خبر داد.

وی ضمن بیان اهم اقدامات انجام شده در فاز اول از ارائه پیشنهاد مداخله و اقدام برای تک تک بناها و محوطه‌ها و ارائه ضوابط ساخت و ساز در محدوده دولتخانه صفوی در تکمیل مطالعات طرح احیای دولتخانه صفوی خبر داد.

شهردار اصفهان ادامه داد: شناخت وضعیت محدوده دولتخانه صفوی در 4 دوره تاریخی، بازشناسی و بازترسیم کلیه بناهای تاریخی در دوره صفویه، تدقیق و جانمایی بناهای تاریخی دوره صفویه بر روی نقشه امروزی شهر، بررسی گزارش‌های باستان شناسی و بررسی تمام طرح‌های فرادست محدوده از سال 1338 تاکنون و تعیین محدوده‌های مداخله و ارائه الگوهای پیشنهادی شبکه معابر در محدوده دولتخانه صفوی از جمله اقدامات انجام شده در فاز اول این کار است.

*سالن اجتماعات گلستان شهدا یکی از اولویت‌های ماست

وی همچنین ضمن بازدید از پیشرفت پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا و در حاشیه جلسه با معاونت عمرانی استانداری و مدیرکل بنیاد شهید در محل اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر اصفهان بیشترین تعداد شهدا و جانبازان را نسبت به جمعیت به خود اختصاص داده است، ساخت این سالن در همجواری تخت فولاد و گلستان شهدای اصفهان و با معماری ایرانی-اسلامی که با شأنیت محل هم‌خوان باشد یکی از آرزوهای دیرینه شهروندان اصفهانی بوده و هست.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه این سالن با سازه فضاکار اجرایی می‌شود از سرعت بالای مراحل عملیات اجرایی از قبیل عملیات خاکبرداری، ریگلاژ و گچ‌ریزی، حفاری شمع و اجرای بتن مِگر، اجرای فنداسیون و سقف شمالی و جنوبی و عملیات اجرای لاشه چینی و آرماتوربندی رواق شمالی در یک بازه زمانی بسیار کوتاه تجلیل کرد.

وی با اشاره به اینکه سالن جدید گلستان شهدای اصفهان در فضایی به مساحت پنج هزار متر مربع و فضای پارکینگ با مساحت بیش از 3 هزار و مترمربع در حال اجراست، از نصب اسکلت فلزی و نازک‌کاری آن از پایان شهریورماه امسال خبر داد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار