تربیت مربی، اولویت اول اسکواش استان اصفهان

رئیس هیئت اسکواش اصفهان با بیان اینکه تربیت مربی، اولویت اول اسکواش استان اصفهان است، گفت: استعدادیابی اسکواش در حال حاضر از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رئیس هیئت اسکواش اصفهان با بیان اینکه تربیت مربی، اولویت اول اسکواش استان اصفهان است، گفت: استعدادیابی اسکواش در حال حاضر از اهمیت بسیاری برخوردار است.
هدا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به آغاز دوره جدید ریاست خود بر این هیئت اظهار داشت: با انتخاب دوباره من برای ریاست هیئت اسکواش استان اصفهان از دی‌ماه سال گذشته، تغییرات گسترده‌ای در سطح هیئت استان داشته‌ایم و اولین قدم ما در دوره جدید، راه اندازی هیئت شهرستان اصفهان بود. چراکه در دوره گذشته بیشتر وقت هیئت استان معطوف به فعالیت‌های شهرستان اصفهان بود و برای گسترش اسکواش در استان زمان کافی نداشتیم.
وی به آماده‌سازی زیرساخت‌های اسکواش استان در دوره گذشته اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین فعالیت ما در چهار سال گذشته، افزایش سرانه این رشته با کمک بخش خصوصی و شهرداری برای تهیه زیرساخت‌های این رشته ورزشی بود که به لطف خداوند در این زمینه موفق بودیم.
رئیس هیئت اسکواش استان اصفهان ایجاد الگوی مناسب استعدادیابی را از دستاوردهای دوره قبلی این هیئت برشمرد و افزود: کمیته استعدادیابی در دوره گذشته ایجاد شد و با فراخوان‌های هیئت، مستعدان خوبی شناسایی‌شده و تحت نظر هیئت پرورش یافتند که قهرمانی و نایب‌قهرمانی مسابقات زیر 11 و زیر 13 سال کشور از دستاوردهای همین کمیته استعدادیابی است.
طرح مدارس اسکواش استان اصفهان کلید خورد
رئیس هیئت اسکواش استان اصفهان به انتقادهای بسیاری که به روش کمیته استعدادیابی دوره قبل وارد می‌کردند اشاره کرد و افزود: منتقدین ما بر این باور بودند که چرا یک تعداد خاص و محدود به استعدادیابی می‌پردازند و چرا بحث استعدادیابی در اختیار مربیان نباشد که با همفکری کارشناسان و با کمک کمیته فنی فدراسیون، طرح ایجاد مدارس اسکواش را برای اولین بار در کشور کلید زدیم.
وی در توضیحات تکمیلی گفت: در راستای این طرح، وظیفه استعدادیابی دیگر بر عهده هیئت اسکواش نخواهد بود و مربیان این رشته می‌توانند با کسب مجوز مدرسه اسکواش به استعدادیابی بپردازند و با معرفی مستعدان این رشته شرایط را برای استعداد پروری هیئت، فراهم کنند.
رئیس هیئت اسکواش استان اصفهان افزود: برای دیده شدن تلاش‌های آن دسته از مربیانی که استعدادهای خوبی به اسکواش استان معرفی می‌کنند نیز پاداشی در نظر گرفته‌شده است؛ بدین‌صورت که اگر ورزشکار یک مربی موفق شود در تمامی مسابقات ایران جونیور، اصفهان جونیور و قهرمانی کشور به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کند، آن مربی با هزینه هیئت استان راهی یک رویداد بین‌المللی خواهد شد. اگر ورزشکار دو عنوان قهرمانی از عناوین فوق را کسب کند یک‌دوم هزینه اعزام و اگر یک عنوان قهرمانی کسب کند، یک‌سوم هزینه اعزام به‌صورت نقدی به مربی وی پرداخت خواهد شد.
وی تصریح کرد: به خاطرنشان دادن حسن نیت هیئت به اهالی هیئت اسکواش، تصمیم داریم علیرضا ناظم، مسئول کمیته استعدادیابی استان و مربی محمد چنگانیان_ که برای اولین بار در تاریخ اسکواش اصفهان در رده سوم رنکینگ زیر 11 سال آسیا قرارگرفته است_ را به خاطر فعالیت‌هایش درزمینهٔ استعدادیابی هیئت در سال جاری به یکی از رویدادهای بین‌المللی اعزام کنیم.
تولد اسکواش در یکی دیگر از شهرستان‌های استان اصفهان
محمدی از راه‌اندازی یکی دیگر از هیئت‌های شهرستانی خبر داد و افزود: به لطف خدا تا پایان شهریورماه با راه اندازه یک مجموعه ورزشی فاخر برای این رشته ورزشی به‌طور رسمی یکی دیگر از شهرستان‌های این رشته صاحب هیئت خواهد شد.
وی دلیل عدم راه‌اندازی هیئت‌های شهرستانی را نبود زیرساخت لازم برشمرد و گفت: متأسفانه در رشته اسکواش تا زیرساخت مناسبی در شهرستان‌ها نداشته باشیم نمی‌توان به‌صورت حرفه‌ای هیئت شهرستان را راه‌اندازی کرد.
رئیس هیئت اسکواش استان اصفهان گفت: البته برای آشنایی مردم و جذب نوجوانان و جوانان به این رشته می‌توان با یک تک دیواره، اسکواش را به‌صورت تفریحی به شهرستان‌ها برد ولی برای برگزاری مسابقات و استعدادیابی و تشکیلات هیئت به حداقل یک کورت در شهرستان‌ها نیازمندیم.
تربیت مربی؛ اولویت اول امسال اسکواش اصفهان
وی اولویت اصلی این هیئت در سال جاری را تربیت مربی عنوان کرد و افزود: با توجه به افزایش کورت های اسکواش در سطح استان اصفهان نیاز داریم که تعداد مربیان خود را افزایش دهیم. به همین منظور دوره مربیگری عمومی را برای معلمین تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش طراحی کرده‌ایم و همچنین برای دانشجویان رشته تربیت‌بدنی دانشگاه‌های استان اصفهان یک دوره آموزشی با تخفیف 50 درصدی برگزار خواهیم کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار