معین: از کاندیدای زن برای شهرداری اصفهان استقبال می‌کنیم

رییس موقت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از برنامه‌هایی که در شورای پنجم پیگیری خواهد شد این است که از بانوان به صورت وسیع‌تر و کاراتر استفاده کنیم.

رییس موقت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از برنامه‌هایی که در شورای پنجم پیگیری خواهد شد این است که از بانوان به صورت وسیع‌تر و کاراتر استفاده کنیم.

فتح الله معین در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان اظهار کرد: قرار بر اصلاح زمان شروع به كار شورای شهر در مجلس شورای اسلامی بود که تاکنون ابلاغ نشده بود، اما گویا شورای نگهبان این موضوع را دیروز ارسال کرده است.

وی افزود: بر اساس اصلاح شروع کار شوراها، شورای چهارم در روز 13 مرداد ماه به پایان و شورای پنجم باید از روز 14 مرداد مستقر شود. دیروز این اصلاح شروع کار از طریق ریاست محترم مجلس به ریاست محترم جمهور ارسال شده است، اما هنوز مرحله عملی این ابلاغ به استان‌ها ارائه نشده است.

رییس موقت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: به دلیل اینکه بتوانیم شهردار اصفهان را به موقع معرفی کنیم از امروز جلسات فوق العاده شورای پنجم تشکیل می‌شود و انتخاب شهردار در این جلسات اولویت خواهد داشت.

معین در خصوص حضور بانوان در مدیریت شهر اصفهان اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که در شورای پنجم پیگیری خواهد شد این است که از بانوان به صورت وسیع‌تر و کاراتر استفاده کنیم و در شورای شهر اصفهان از کاندیدای زن برای شهرداری اصفهان استقبال می‌کنیم، اما انتخاب شهردار به رای اعضای شورای اسلامی شهر بستگی دارد.

وی تاکید کرد: در بحث بررسی کاندیداهای شهرداری اصفهان قطعا عدالت جنسیتی برقرار خواهد بود و بانوان در اصفهان از کاندیداتوری شهردار شدن محروم نخواهند بود.

رییس موقت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بی شک زنان بسیاری در سراسر کشور و در اصفهان حضور دارند که می‌توانند کاندیدای شهرداری در اصفهان باشند. زنان ایرانی توانمندی‌هایی دارند که می‌توانند در سراسر کشور به عنوان شهردار بروز کند و امیدواریم که این مهم در کل کشور فراهم شود.

معین در خصوص گزینه شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای شورای پنجم گزینه کشوری و استانی مهم نیست بلکه شایسته سالاری، اصل مهم و اساسی در انتخاب شهردار است در واقع شهردار اصفهان باید حقوق شهروندی را به طور کامل رعایت کند و در فعالیت‌هایش شفافیت را در دستور کار قرار دهد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار