موحدی: با سانسور و شعار نمی‌شود، تیم داری کرد

مدیرعامل باشگاه آینده‌سازان اصفهان با اشاره به برخی کج‌سلیقگی‌ها در مراسم برترین‌های لیگ برتر فوتبال ابراز گلایه‌مندی کرد.

مدیرعامل باشگاه آینده‌سازان اصفهان با اشاره به برخی کج‌سلیقگی‌ها در مراسم برترین‌های لیگ برتر فوتبال ابراز گلایه‌مندی کرد.
سعید موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، درباره حواشی برگزاری مراسم برترین‌های فوتبال از سوی سازمان لیگ واکنش نشان داد و گفت: متأسفانه به بی‌رحمانه‌ترین نوع ممکن دچار مظلومیت رسانه‌ای شدیم.
وی درباره عدم پخش زنده قسمت معرفی نام‌آوران و افتخارآفرینان فوتبال بانوان اظهار کرد: پس از سال‌ها فعالیت در فوتبال بانوان بیش از هر شخص دیگری به تفاوت دیدگاهی که بین فوتبال آقایان و بانوان وجود دارد آگاه هستم. سال گذشته به‌رغم همه مشکلات بازیکنان و کادر فنی تیمم باغیرت تا لحظه آخر ایستادند و باتحمل مشکلات بسیاری سرانجام قهرمان لیگ شدیم. سازمان لیگ قصد داشت در مراسم برترین‌ها از فوتبال بانوان هم نامی ببرد که‌ای کاش این اتفاق به این شکل نمی‌افتاد.
مدیرعامل باشگاه آینده‌سازان تصریح کرد: همان‌طور که گفتم شاید بیش از شخص دیگری مشکلات فوتبال بانوان را بادل و جان خود احساس کرده‌ام. تقریباً پس‌ازاین سال‌ها پذیرفته بودم که ممکن است بین توجهات به فوتبال آقایان و بانوان تفاوت‌هایی باشد اما نه تا این حد! متأسفانه سانسور و حذف بخش‌هایی که متعلق به فوتبال بانوان در مراسم بیش از هر چیز دیگری ما را آزار داد. مگر می‌شود به این راحتی از حقوق نیمی از جامعه عبور کرد؟ مگر می‌شود وقتی روی سن از همین مشکلات سخن می‌گوییم با تشویق و حمایت حضار روبرو شویم اما دست‌آخر معلوم بشود که مسئولین پخش اصلاً ما را جزو مراسم خود حساب نکرده‌اند.
مدیرعامل باشگاه آینده‌سازان افزود: مگر در صحبت‌های من چه چیزی به‌جز تکریم دختران این سرزمین گفته شد؟ حرف من این بود که در مقابل یک رأی آقایان، یک رأی بانوان مساوی است ولی در استفاده از منابع مالی و اعتبارات و کمک‌های حوزه فوتبال و بیت‌المال اصلاً هیچ‌چیز مساوی نیست در مقابل، سنگ‌اندازی‌ها و اتهام‌ها، صفر به صد است.
وی ادامه داد: وقتی حرف از فوتبال بانوان و پخش زنده می‌شود به‌راحتی می‌گویند این کار امکان‌پذیر نیست. کدی می‌دهند که چون فوتبال «بانوان» است نمی‌توانیم! دهان همه بسته می‌شود و اصلاً اعتراضات به‌جایی نمی‌رسد. بازیکن ما بهترین بازیکن لیگ شد. تیممان هم بالطبع به‌واسطه قهرمانی‌اش به‌عنوان برترین تیم لیگ نام گرفت. اما حتی نام آینده‌سازان در رسانه‌های وابسته به فدراسیون و لیگ سانسور می‌شود! پخش زنده به‌راحتی پا بر روی شعور نیمی از علاقه‌مندان به فوتبال در حوزه بانوان می‌گذارد و مجری محترم پس‌ازاین اتفاق ناراحت‌کننده خطاب به بینندگان تلویزیونی می‌گوید اتفاق خاصی نبود و چند تجلیل کوتاه داشتیم و دوباره برگشتیم!
موحدی تصریح کرد: مشکلات ما یکی پس از دیگری برایمان تکرار می‌شود. یکی پس از دیگری بزرگ می‌شود و حالا یکی پس از دیگری متولد می‌شود. اصلاً نمی‌شود گفت بزرگ‌ترین دغدغه ما چیست؟ اینکه هرروز کمپین جدیدی برای حمایت فوتبال بانوان شکل بگیرد یا برای کمک به بانوان ورزشکار دست به دامن چهره‌ها و مسئولین عالی‌رتبه کشور شویم خیلی فانتزی و ساختگی است. به‌واقع مشکل اصلی درون خود ماست. اگر سازمان لیگ از باشگاهش حمایت نکند آن موقع می‌شود از رئیس‌جمهور طلب یاری کرد؟
وی با تأکید بر موضوع «مدیریت جهادی» گفت: بحث ما دیده شدن افراد و نام‌ها نیست اما آیا مدیری که با دست‌خالی با هنجارشکنی‌های فراوان و بدون کوچک‌ترین حمایتی عملکردی موفق داشته، نماد مدیریت جهادی است یا مدیرانی که با بودجه بیت‌المال و پرداخت قراردادهای میلیاردی در صف اول همه مراسم‌ها می‌نشینند و تمامی روزنامه‌های ورزشی و غیرورزشی تیتر نخست خود را به آن‌ها اختصاص می‌دهند؟
وی عنوان کرد: صحبت ما نه جناحی است نه سیاسی! اما متأسفانه شب مراسم و بعدازآن در رسانه‌ها نه‌فقط به بازیکن من، باشگاه آینده‌سازان بلکه به‌کل جامعه فوتبال بانوان توهین شد و به‌راحتی دچار مظلومیت رسانه‌ای قرار گرفتیم. این توهینی بزرگ به مردم شریف و شهیدپرور نجف‌آباد و استان اصفهان بود که در همه مسیرهای مثبت انقلاب نقش مؤثری ایفا کرده‌اند نه فقط به نماینده آنها.
وی ادامه داد: با اینکه خواسته‌ای به‌حق است اما کسی انتظار ندارد از نام‌آوران فوتبال بانوان هم‌رده با آقایان نامی برده شود اما کوچک‌ترین حق ما هم همان دیده شدن بود که آن‌هم به لطف سانسور و حذف و بایکوت نابود شد. اگر قرار بود همه‌چیز این‌طور پیش برود بهتر بود اصلاً هیچ‌کس از نمایندگان فوتبال بانوان دعوت نمی‌شد تا شبهه استفاده ابزاری از نام بانوان در مراسم آقایان پیش نمی‌آمد و دوستان با خیال راحت تا صبح به تجلیل از یکدیگر می‌پرداختند.
موحدی با اذعان به نادیده گرفته شدن حقوق معنوی و رسانه‌ای بانوان گفت: در مظلومیت ما همین بس که هیچ نهادی صدای ما را نخواهد شنید و به هیچ سازمانی برای مطالبه کوچک‌ترین حقمان هم نمی‌توانیم اعتراض کنیم. تا زمانی که فوتبال بانوان با علایق شخصی سانسور می‌شود و همه با شعارهای عوام‌فریبانه تظاهر به حمایت می‌کنند از هیچ‌کس کاری ساخته نیست و تیم داری مضحک‌ترین واژه فوتبال بانوان خواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار