سپاهان و ذوب آهن به دنبال کسب شش امتیاز

سپاهان و ذوب آهن که در هفته اول لیگ برتر در مجموع دو امتیاز کسب کردند، به دنبال ذخیره شش امتیاز هفته دوم هستند؛ اتفاقی که امیدوارند با برتری برابر پدیده مشهد و گسترش فولاد تبریز رخ بدهد.

سپاهان و ذوب آهن که در هفته اول لیگ برتر در مجموع دو امتیاز کسب کردند، به دنبال ذخیره شش امتیاز هفته دوم هستند؛ اتفاقی که امیدوارند با برتری برابر پدیده مشهد و گسترش فولاد تبریز رخ بدهد.

ذوب آهن- گسترش فولاد
سبزپوشان اصفهانی به دنبال اولین برد خود در لیگ هستند. قلعه نویی بعد از تساوی مقابل سیاه جامگان از بازیکنانش انتقاد کرد و گفت: در خور نام ذوب آهن بازی نکردیم. قلعه‌نویی که برای قهرمانی به اصفهان رفته در این هفته مقابل تیم گسترش به دنبال سه امتیاز است. گسترش مقابل پارس جنوبی، نمایشی نا امید کننده ارائه کردو سنگین‌ترین شکست هفته اول را متحمل شد. شاگردان لوکا بوناچیچ این هفته هم کار سختی در اصفهان خواهند داشت. قلعه‌نویی که میانه خوبی با مربیان خارجی ندارد، خیلی دوست دارد که لوکا بوناچیچ را با یک شکست راهی تبریز کند. آندرانیک تیموریان، بازیکن اسبق استقلال هم باید مقابل قلعه‌نویی قرار بگیرد که این رویارویی هم در نوع خود قابل توجه است.

پدیده- سپاهان
هر دو تیم لیگ را با تساوی آغاز کردند و اکنون برای سه امتیاز تلاش می‌کنند. رضا مهاجری تیم خود را شگفتی‌ساز لیگ می‌داند و سپاهان هم با کرانچار از پیروزی خانگی محروم شده و اکنون برای اولین پیروزی تلاش می کند. مربیان معتقدند در ابتدای فصل راحت‌تر می‌توانند امتیاز کسب کنند، در نیم فصل دوم امتیازگیری سخت‌تر می‌شود؛ بنابراین هر دو تیم برای برد بازی خواهند کرد.

ناکامی سپاهان برابر پدیده: نزدیک به 900روز!
پدیده مشهد به جز تیم‌های تبریزی، در دوسال قبل برابر سپاهان هم خوب نتیجه گرفته است و 872 روز برابر این حریف بازنده نشده است. در روز 25 اسفند ماه سال 93 سپاهان برای بار آخر برابر تیم فوتبال پدیده مشهد برنده شد و از آن پس هیچ وقت برابر این تیم اصفهانی بازنده نشده است. در این مدت بین دو تیم چهار بازی انجام شده و در این چهار بازی تیم فوتبال پدیده مشهد دو برد و دو مساوی به دست آورده است و پنج گل زده و دو گل خورده دارد.

نتایج عجیب ذوب آهن در برابر گسترش فولاد
دو تیم ذوب آهن و گسترش فولاد در تاریخ رقابت های لیگ برتر تاکنون هشت بار با یکدیگر روبه رو شدند؛ اما نتیجه نهایی حاصل از این هشت بازی نکته عجیبی در خود دارد، ذوبی ها تاکنون موفق نشدند در برابر گسترش فولاد به برتری برسند و در مجموع بازی های خود در برابر این تیم به سه شکست و پنج تساوی دست پیدا کردند. شاگردان قلعه نویی پس از تساوی در اولین دیدار خود در لیگ هفدهم، باید از بازی های هفته دوم به مصاف گسترش فولاد تبریز بروند؛ دیداری که در فولادشهر و به میزبانی اصفهانی ها برگزار می شود. در تاریخ رقابت های بین این دو تیم تاکنون چهار بار ذوب آهن و گسترش فولاد در فولادشهر به مصاف یکدیگر رفتند و نکته جالب اینکه هر چهار دیدار این دو تیم با تساوی به پایان رسید، تساوی هایی که سه بار نتیجه مشابه صفر بر صفر را در خود داشت.

بازگشت انتقام جویانه بوناچیچ به فولادشهر
سرمربی کروات تیم گسترش فولاد با هدف کسب اولین پیروزی به اصفهان سفر خواهد کرد. لوکا بوناچیچ در تیم های مختلف فوتبال ایران مربیگری کرده است؛ او که اکنون روی نیمکت گسترش فولاد تبریز می نشیند، در گذشته هدایت تیم هایی مثل ذوب آهن، استقلال اهواز، فولاد، سپاهان و مس کرمان را برعهده داشته است. بوناچیچ در اکثر تیم هایی که کار کرده موفقیت های خوبی در ایران به دست آورده؛ اما در ذوب آهن دوران خوبی نداشت. ناکامی های متوالی لوکا در اصفهان مانع از حضور طولانی مدتش روی نیمکت تیم اصفهانی شد. حالا با این پیشینه لوکا بعد از سال ها با تیم گسترش فولاد به ورزشگاه فولادشهر برمی گردد.بوناچیچ که در بازی اول شکست سنگینی را مقابل پارس جنوبی تجربه کرد، حالا امیدوار است در اصفهان اولین امتیاز فصل را دشت کند تا هم تیمش را از شرایط کنونی نجات دهد و هم انتقام روزهای تلخ خود در ذوب آهن را در ورزشگاه خاطره انگیز فولادشهر بگیرد.

دوقلوهای پدیده، پرانگیزه مقابل تیم پرخاطره
دو دوست قدیمی و بازیکنان باتجربه فوتبال که در پدیده توپ می زنند، انگیزه زیادی برای بازی با سپاهان دارند. محمدرضا خلعتبری و شهاب گردان؛ دو بازیکن شمالی فوتبال ایران در سال های گذشته رفاقت بسیار نزدیکی با یکدیگر داشته اند. گردان و خلعتبری علاوه بر ابومسلم ، در ذوب آهن و سپاهان نیز همبازی شدند و حالا این اتفاق در پدیده مشهد هم رخ نداده است. تیم پدیده در حالی این هفته مقابل سپاهان قرار می گیرد که خلعتبری و گردان در ترکیب تیم مشهدی قرار خواهند داشت. این دو بازیکن که در سپاهان دوران خوبی را پشت سر گذاشتند، در پایان لیگ پانزدهم از سوی مسئولان و کادرفنی تیم اصفهان کنار گذاشته شدند و حالا بعد از حدود یکسال و نیم مقابل تیم سابقشان قرار می گیرند. بی تردید گردان و خلعتبری که جزو مؤثر ترین بازیکنان سپاهان در دوران طلایی این تیم بودند، انگیزه زیادی برای مسابقه روز جمعه دارند.

قلعه‌نویی- آندو؛ سکانس جدید در فولادشهر
رویارویی استاد و شاگرد بعد از اتفاقات جنجالی سال های گذشته همواره می تواند جذابیت های فراوانی داشته باشد.امیر قلعه نویی و آندرانیک تیموریان که اختلافات و درگیری های لفظی شدیدی با هم داشتند، در حالی که در روزهای پایانی فصل گذشته با هم آشتی کردند تا به همه حرف و حدیث ها پایان دهند، یک بار دیگر زودتر از آن چیزی که پیش بینی می شد به هم رسیدند.پیوستن غیرمنتظره آندرانیک تیموریان به گسترش فولاد به عنوان سورپرایز لوکا بوناچیچ در نقل و انتقالات تابستانی درست در برهه ای رقم خورد که تیم تبریزی بعد از شکست تلخ هفته اول در خانه باید راهی نصف جهان شود تا خود را برای مصاف با ذوب آهن آماده کند. تیمی که هدایتش بر عهده امیر قلعه نویی است و برای رسیدن به اولین برد با این مربی بی تابی می کند.با وجود اینکه از پیوستن آندو به گسترش زمان زیادی نمی گذرد، مشکلاتی که لوکا در میانه میدان با آن دست به گریبان است، زمینه برای ورود زودهنگام کاپیتان سابق تیم ملی به ترکیب اصلی گسترشی ها را فراهم کرده تا دوباره شاهد دوئلی دیدنی میان این چهره سرشناس و امیر قلعه نویی در نصف جهان باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار