فعالیت 57 سازمان مردم نهاد در شهرستان آران و بیدگل

فرماندار آران و بیدگل اظهار داشت: هم اکنون ۵۷ سازمان مردم نهاد در این شهرستان فعالیت دارند و آران و بیدگل با این تعداد سازمان مردم نهاد از جمله شهرستان های موفق در این زمینه است.

اصفهان امروز: فرماندار آران و بیدگل در جلسه ستاد امور جوانان شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: هم اکنون ۵۷ سازمان مردم نهاد در این شهرستان فعالیت دارند و آران و بیدگل با این تعداد سازمان مردم نهاد از جمله شهرستان های موفق در این زمینه است.جلسه ستاد امور جوانان شهرستان آران و بیدگل با دستور کار مشارکت های اجتماعی جوانان و توجیه دستورالعمل تاسیس سازمانهای مردم نهاد به متقاضیان تاسیس سمن در روز سه شنبه 10 مرداد ماه سال جاری در سالن 4 دی فرمانداری شهرستان با حضور فرماندار ، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، و اعضای مربوطه برگزار شد.
ابوالفضل معینی نژاد با اشاره به اینکه یکی از سیاستهای دولت تدبیر و امید ،حمایت و توسعه سازمانهای مردم نهاد است اظهار داشت:خوشبختانه توجه دولت در این زمینه موجب ایجاد فضایی باز برای سازمان های مردم نهاد شده است.
وی آمار ناهنجاریهای جامعه را هشداری برای همه خواند و از سازمانهای مردم نهاد خواست تا در حوزه مقابله با آسیبهای اجتماعی جدی تر وارد شوند تا باری از دوش جامعه و نظام برداشته شود.
معینی نژاد جوانان را سرمایه مهمی برای جامعه بیان کرد و گفت: آران و بیدگل شهرستانی موفق در زمینه فعالیت های مختلف در حوزه جوانان بوده است.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این جلسه از تخصیص ۲۷ صدم از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به وزارت ورزش و جوانان خبر داد و افزود:از این ۲۷ صدم درصد، ۵۰ درصد برای ازدواج و اشتغال، ۴۰ درصد برای ساخت خانه های جوانان و ۱۰ درصد نیز برای ساخت جاده تندرسی با حمایت شهرداریها اختصاص یافته است.
حسین زیبایی اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه «کارورزی» ویژه ثبت نام کارجویان دانش‌آموخته دانشگاهی برای اشتغال را راه اندازی کرده است.
وی تصریح کرد:در این طرح که با هدف افزایش اشتغال پذیری فارغ التحصیلان دانشگاهی از طریق آموزش مهارت در محیط کار تحت عنوان کارورزی آغاز شده است، هم کارجویان و هم بنگاه‌های متقاضی کارورز می‌توانند ثبت نام کنند.
زیبایی خاطر نشان کرد:به این افراد به میزان یک سوم حداقل حقوق مصوب سال ۹۶ از سوی دولت پرداخت می‌شود که حدود ۳۱۰ هزار تومان برای هر فرد در ماه است.
وی با اشاره به یکم تا هفتم شهریورماه سالجاری که مصادف با سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) ، هفته ازدواج و سالروز ازدواج ملی نامگذاری شده است خاطرنشان کرد:باید با اجرای جشنواره ها و مراسم ویژه در این هفته تلاش و مسئولان، موانع مهمی چون اشتغال برای امر ازدواج جوانان را مرتفع نمایند.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در ادامه این نشست با اشاره به ثبت ۶۴ مورد متقاضی از شهرستان آران و بیدگل در سامانه ثبت تقاضا و صدور اعتبارنامه تخصصی « سازمان های مردم نهاد جوانان»مراحل فرآیند ثبت نام و قوانین مقررات و ضوابط آن را تشریح نمود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار